Skip to main content

INI LAH MASA NYA....

Assalamualaikum...

Isnin kan??memang lambat la nak update..
Pastu kan minggu ni astro bagi siaran percuma..
jadi pagi2 lagi dah buka tv ,
tengok siaran2 yang tak pernah tengok tu..
kalau orang yang dah biasa langgan siaran2 tu mesti
dah naik cemuih asyik dok tengok rancangan sama je..



Tapi bagi kita yang tak langgan ni boleh lagi la layan..
tengok dalam 10 hari ni berapa kali dia nak ulang rancangan yang sama.
hahaha...Harap2 tak la..
sebab ni la masanya astro kena tunjuk kan
pada pelanggan2 dia betapa ruginya kalau tak langgan siaran2 yang dia bagi percuma tu..
betul tak??

kan best kalau bulan ni punya bil ada potongan 10%..
dah katanya bagi percuma..ekekek...

Ada yang kata kat saya.
"untung la pakai astro..kami dok tengok tv 1,2,3 ja..
rasa nak lain sikit tengok tv7..tak mampu nak bayar bil bulan2 sampai ratus2
untuk astro ja.."

Eh!tak tahu ke..
sekarang ni dah ada siaran berbayar yang 
harga nya rm8 je sebulan??macam2 filem,macam2 rancangan
luar negara boleh di tonton..
Kalau nak tahu cepat2 klik sini...
Ramai yang dah langgan tau...


sekian..

Comments

  1. Salam, haaa ade bace gak blogger tulis pasal ni..klw sy pakai NJOI dpt tak ek? hope dapatlah..hahaha nk langgan ASTRO terasa rugi lah pulak sbb bukan salu pun tgk TV, hihi..nak ushar link tu jap..hehe

    ReplyDelete
  2. tetiba rasa mahal pulak bil astro bila tau ada siaran berbayar hanya 8 sahaja..huhu

    ReplyDelete
  3. rasa macam nak langgan iflix jugak sebab saya memang takde astro. hahaha

    ReplyDelete
  4. Alamak? Ada ke yg Rm8 tu DR....betullah kata Sura tu, terasa mahal pulak bil yg langgan sekarang ni .....

    La ni okje mmg balun tgk HBO jer makcik.....aternya tengah free hihi

    ReplyDelete
  5. best jugakkkk dapat tengok semua siaran secara percuma! memang tak keluar rumah la melayan cite,haha

    ReplyDelete
  6. Sy igt kn memula free sbb nk merdeka rupanya sbb astro mng award... kalu tiap2 bln mng award kn bgs bleh tgk siaran free setiap blm ;)

    ReplyDelete
  7. Oo patutlah kemain lagi adik bongsu saya duk tukar2 channel aritu masa sy blk kg. baru tau.. Hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …