Skip to main content

INI CARA DATO ALIF SYUKRI MERAIKAN ULANGTAHUN PERKAHWINAN NYA

Assalamualaikum...

Macam-macam cerita buruk yang orang sebarkan tentang Dato Alif Syukri ni..
Pengasas Dherb yang bukan saja kacak dan kaya ni tapi
dia sangat bersederhana orang nya.
Ada yang kata dia sombong, hipokrit dan banyak lagi cerita tak elok yang disebarkan
tapi dia tak mudah melatah.



Semalam genap usia perkahwinan nya yang ke 8 tahun.
dikurniakan 3 cahaya mata dan isteri yang cantik ,Dato Alif Syukri 
meraikan hari ulangtahun bersejarah mereka bersama2 keluarga.
Dah tentu kita membayangkan sambutan yang gilang gemilang dan dipenuhi dengan bunga-bunga segar,
dengan suasana yang romantik..kan??


Memang begitu lah cara orang kaya meraikan sesuatu..
Dengan hidangan yang enak-enak,
sambutan di hotel dan dipenuhi dengan rakan2 jemputan...


Tapi hakikatnya...
Ini lah cara Dato Alif Syukri meraikan hari ulangtahun perkahwinan nya
bersama isteri..
Hanya di kedai makan bersama anak2 dan pembantu rumah...



Patut lah ramai yang senang dan selesa dengan dato Alif Syukri ni..
kalau nak tahu rambut dia pun dia potong sendiri depan cermin..
tak de pi saloon2 ni..

sekian..

Comments

  1. dia pernah susah... sebab tu lebih berjimat untuk masa hadapan...

    ReplyDelete
  2. sempoi je tengok dato aliff ni

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah berjimat dan tidak membazir

    ReplyDelete
  4. Besederhana dalam kemewahan itulah sebaiknya..

    ReplyDelete
  5. Besederhana dalam kemewahan itulah sebaiknya..

    ReplyDelete
  6. Sederhana itu indah.. cuma tak berapa setuju yg company dia taja AF ...

    ReplyDelete
  7. mcm mana baik pon, ada gak org x suka kan.

    ReplyDelete
  8. Bersederhana adalah lebih baik ☺

    ReplyDelete
  9. Salam, hahah dia ni kalau dh mewah, mewah habis...kalau dah simple, simple habis..apapun, depends lah..kot ade duit boleh buat grand sikit, yg xde duit tu buat cara xde duit...hihi

    ReplyDelete
  10. Tengok gambar dia pakai kain pelekat depan kereta idaman yang baru dibeli rasa nak tergelak. Baguslah kalau hakikatnya dia memang mementingkan kesederhanaan walaupun sekarang hidup dalam serba kemewahan.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …