Thursday, 20 August 2015

GURU DIPUKUL KERANA BEREBUT TEMPAT DUDUK DALAM BAS

Assalamualaikum...



Kalau siapa2 yang pernah naik bas mesti rasa kecewa sikit
bila naik je bas tengok2 tak de tempat duduk..
Terpaksa la berdiri..kalau dekat ok la..
tapi kalau jauh,ditambah dengan kena berdiri bersama2
abang Shahrukh Khan,  Abang Amir Khan, abang Arjun Rampal...
perjalanan 3 km rasa macam 30 km..heheheh..

Cerita pasal tempat duduk dalam bas ni,
masa sekolah dulu selalu la ada kes budak2-budak berebut tempat duduk dalam bas ni.
tapi kes cikgu berebut ini yang pertama kali saya dengar dan baca.



Anfei, Anhui , China - Seorang wanita yang mengakui dirinya
seorang guru memaksa seorang kanak-kanak supaya
memberi nya tempat duduk didalam bas.
Apabila kanak-kanak tersebut enggan berbuat demikian dia
kemudian nya menarik kanak-kanak tersebut
dan duduk di kerusi tanpa rasa bersalah.


kanak-kanak lelaki tersebut menangis kerana ketakutan dan
meminta wanita tersebut
mengembalikan bag yang ada ditempat duduk nya.
namun wanita tersebut enggan dan tidak mempedulikan kanak-kanak itu.


Kejadian tersebut membuatkan kanak-kanak itu mengadu kepada ibu nya.
geram dan marah dengan tindakan wanita tersebut pada anak nya,
dia memukul wanita berkenaan.


Kejadian tersebut dirakam ramai penumpang dan
memuat naiknya dilaman weibo.
Ramai yang mengecam tindakan guru wanita itu
dan menggelarnya sebagai guru yang tidak bermoral.
Malah mereka tertanya2 jika wanita tersebut benar-benar
seorang guru kerana jika benar dia seorang guru dia tidak akan
berkelakuan seperti itu.


sekian..

13 comments:

  1. Ade ke patut cikgu buat macam tu..

    ReplyDelete
  2. hurm tak boleh nak cakap juga kann??? guru pun manusia biasa yang ada kalanya tak boleh nak kawal diri...

    ReplyDelete
  3. eh kongasam nya..xkisah la dia guru ke idak..common sense je kot..dgn bebudak pun nak kerek camtu ke?? psiko betul..

    ReplyDelete
  4. kesian kan...dpt padah tersilap laku.

    ReplyDelete
  5. haiyoh chegu.. sabo jelah baca kisah ni..

    ReplyDelete
  6. laa...macam tu pun ada yer...macam-macam

    ReplyDelete
  7. Hamikkkk terus kena..tak bermoral betul..

    ReplyDelete
  8. pelik betul perangai orang kat China ni..macam² hal

    ReplyDelete
  9. betul ke dia ni cikgu? buruk sungguh perangai

    ReplyDelete
  10. Bodohnyaa berebut dengan budak-budak! Ini memang menyamar aje sebagai guru kot. Takkan guru takda otak macam ni. Memang patut pun kena pukul berjemaah!

    ReplyDelete
  11. xyah kata cikgu la.. kita da dewasa ala budak2 duduk pun nak berebut ka ?
    senteng naw otak tu..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();