Skip to main content

GURU DIPUKUL KERANA BEREBUT TEMPAT DUDUK DALAM BAS

Assalamualaikum...



Kalau siapa2 yang pernah naik bas mesti rasa kecewa sikit
bila naik je bas tengok2 tak de tempat duduk..
Terpaksa la berdiri..kalau dekat ok la..
tapi kalau jauh,ditambah dengan kena berdiri bersama2
abang Shahrukh Khan,  Abang Amir Khan, abang Arjun Rampal...
perjalanan 3 km rasa macam 30 km..heheheh..

Cerita pasal tempat duduk dalam bas ni,
masa sekolah dulu selalu la ada kes budak2-budak berebut tempat duduk dalam bas ni.
tapi kes cikgu berebut ini yang pertama kali saya dengar dan baca.



Anfei, Anhui , China - Seorang wanita yang mengakui dirinya
seorang guru memaksa seorang kanak-kanak supaya
memberi nya tempat duduk didalam bas.
Apabila kanak-kanak tersebut enggan berbuat demikian dia
kemudian nya menarik kanak-kanak tersebut
dan duduk di kerusi tanpa rasa bersalah.


kanak-kanak lelaki tersebut menangis kerana ketakutan dan
meminta wanita tersebut
mengembalikan bag yang ada ditempat duduk nya.
namun wanita tersebut enggan dan tidak mempedulikan kanak-kanak itu.


Kejadian tersebut membuatkan kanak-kanak itu mengadu kepada ibu nya.
geram dan marah dengan tindakan wanita tersebut pada anak nya,
dia memukul wanita berkenaan.


Kejadian tersebut dirakam ramai penumpang dan
memuat naiknya dilaman weibo.
Ramai yang mengecam tindakan guru wanita itu
dan menggelarnya sebagai guru yang tidak bermoral.
Malah mereka tertanya2 jika wanita tersebut benar-benar
seorang guru kerana jika benar dia seorang guru dia tidak akan
berkelakuan seperti itu.


sekian..

Comments

  1. Ade ke patut cikgu buat macam tu..

    ReplyDelete
  2. hurm tak boleh nak cakap juga kann??? guru pun manusia biasa yang ada kalanya tak boleh nak kawal diri...

    ReplyDelete
  3. eh kongasam nya..xkisah la dia guru ke idak..common sense je kot..dgn bebudak pun nak kerek camtu ke?? psiko betul..

    ReplyDelete
  4. kesian kan...dpt padah tersilap laku.

    ReplyDelete
  5. haiyoh chegu.. sabo jelah baca kisah ni..

    ReplyDelete
  6. laa...macam tu pun ada yer...macam-macam

    ReplyDelete
  7. Hamikkkk terus kena..tak bermoral betul..

    ReplyDelete
  8. pelik betul perangai orang kat China ni..macam² hal

    ReplyDelete
  9. betul ke dia ni cikgu? buruk sungguh perangai

    ReplyDelete
  10. Bodohnyaa berebut dengan budak-budak! Ini memang menyamar aje sebagai guru kot. Takkan guru takda otak macam ni. Memang patut pun kena pukul berjemaah!

    ReplyDelete
  11. xyah kata cikgu la.. kita da dewasa ala budak2 duduk pun nak berebut ka ?
    senteng naw otak tu..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …