Skip to main content

GAMBAR KESAN LETUPAN DI TIANJIN CHINA YANG MENYAYAT HATI

 Assalamualaikum...
Letupan sebuah gudang yang mengorbankan puluhan nyawa di Tianjin China 
memang menggemparkan seluruh Dunia..
Letupan ini adalah antara 5 letupan paling dasyat dalam sejarah dunia tidak termasuk letupan nuklier..
Sedih..kan??


Orang ramai berbaris menunggu giliran untuk menderma darah kepada
mangsa - mangsa letupan.


Apakah yang difikirkan oleh salah seorang ahli pasukan penyelamat tersebut..
Mungkin mengenangkan rakan2 nya yang terkorban..


Tabik hormat untuk salah seorang ahli pasukan penyelamat yang terkorban..


Pesanan terakhir salah seorang pasukan penyelamat kepada rakan nya..






Semoga tiada lagi kejadian seperti ini berlaku dimana2 pun..


sekian..

Comments

  1. tkejut dgr brite ni....dah mcm perang kan...

    ReplyDelete
  2. Allah...dahsyatnya! Tak dapat bayangkan keadaan di sana.

    ReplyDelete
  3. ya allah...baru tau masa baca entry Diana ni

    ReplyDelete
  4. Kesiannya. Mesti ramai mangsa bergelimpangan di merata tempat. Pihak penyelamat kena kental hati bila angkut insan2 yg terkorban tu

    ReplyDelete
  5. Salam, aduh...sedihnya baca mesej tu..apapun, respect bila tgk ramai org nak derma darah utk mangsa..

    ReplyDelete
  6. sangat2 dahsyat... tp ada ke patut ada sesetengah pihak menyalahkan anggota bomba kerana menyiram air kt bahan kimia... tak patut sggh!

    ReplyDelete
  7. Tak tahu kisah pun, Diana. Nasib baik baca kat sini. Sedihnya... lebih-lebih lagi baca mesej tu. Harapnya dia selamatlah.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …