Friday, 14 August 2015

GAMBAR KESAN LETUPAN DI TIANJIN CHINA YANG MENYAYAT HATI

 Assalamualaikum...
Letupan sebuah gudang yang mengorbankan puluhan nyawa di Tianjin China 
memang menggemparkan seluruh Dunia..
Letupan ini adalah antara 5 letupan paling dasyat dalam sejarah dunia tidak termasuk letupan nuklier..
Sedih..kan??


Orang ramai berbaris menunggu giliran untuk menderma darah kepada
mangsa - mangsa letupan.


Apakah yang difikirkan oleh salah seorang ahli pasukan penyelamat tersebut..
Mungkin mengenangkan rakan2 nya yang terkorban..


Tabik hormat untuk salah seorang ahli pasukan penyelamat yang terkorban..


Pesanan terakhir salah seorang pasukan penyelamat kepada rakan nya..






Semoga tiada lagi kejadian seperti ini berlaku dimana2 pun..


sekian..

10 comments:

  1. tkejut dgr brite ni....dah mcm perang kan...

    ReplyDelete
  2. Allah...dahsyatnya! Tak dapat bayangkan keadaan di sana.

    ReplyDelete
  3. ya allah...baru tau masa baca entry Diana ni

    ReplyDelete
  4. Kesiannya. Mesti ramai mangsa bergelimpangan di merata tempat. Pihak penyelamat kena kental hati bila angkut insan2 yg terkorban tu

    ReplyDelete
  5. Salam, aduh...sedihnya baca mesej tu..apapun, respect bila tgk ramai org nak derma darah utk mangsa..

    ReplyDelete
  6. sangat2 dahsyat... tp ada ke patut ada sesetengah pihak menyalahkan anggota bomba kerana menyiram air kt bahan kimia... tak patut sggh!

    ReplyDelete
  7. Tak tahu kisah pun, Diana. Nasib baik baca kat sini. Sedihnya... lebih-lebih lagi baca mesej tu. Harapnya dia selamatlah.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();