Tuesday, 18 August 2015

BERSUKAN TANPA MENEPATI SYARIAT- DAIE MILENIA DIKRITIK

Assalamualaikum...

Rancangan Daie dah masuk musim yang ke tiga..
Memang antara salah satu rancangan realiti yang ditunggu-tunggu.
Musim pertama dan kedua dulu rancangan ni memang dapat sambutan..

Masa tu tak de siapa yang mengkritik apa2..
Tapi masuk musim ke tiga ni,
baru episod pertama orang dah kecam.


Ramai yang bersetuju dengan pendapat PRof Madya Dr Rafidah ni..
aktiviti2 peserta Daie kali ni nampak
lain macam sikit..Lelaki dan perempuan melakukan aktiviti luar bersama..
Main ikat2 kaki ..nampak pelik sikit..




Masa musim pertama dulu ada juga yang kata perlu ke peserta perempuan tu?
Sebab rancangan ni akan melibatkan aktiviti dengan kaum lelaki
jadi tak manis la..kemudian senyap je benda tu sebab
orang tengok ianya masih ok..
Last2 masuk musim ke tiga ,apa yang orang ramai risaukan tu
memang betul2 jadi kenyataan..



Tapi masih ada yang kata teguran2 macam ni menjatuh kan islam..
Teguran2 macam ni tak perlu sebab memalukan peserta2 .
Alahai..disebabkan tak boleh tegur la benda2 macam ni terjadi..
Kita cuma di suruh diam je bila tengok benda2 macma ni.?
Ni rancangan TV..anak2 kita pun ikut menonton..
jadi kita ada hak untuk mempertikai kalau ada yang tak kena.

 <<<..nak nampak cantik dalam gambar tak??ini mungkin sesuai untuk awak dan saya..:p

sekian..



13 comments:

  1. teguran untuk membina..bukan untuk menjatuhkan..
    seharusnya terima dengan hati terbuka,perbetulkan apa yang silap dan kurang..confused pulak anak2 muda tengok rancangan camni..harap2 pihak yg berkenaan perbetulkan jangan sampai ramai yg mengata..sayang juga kerana rancangan ini sebenarnya baik untuk umum..:)

    ReplyDelete
  2. APA YG PATUT DITEGUR KENALAH TEGUR...KAN.

    ReplyDelete
  3. Ohh patutlah kecoh pasal ni, baru tahu.

    ReplyDelete
  4. baru tau .. xtgok pun hihi

    *singgah sini zianaeunos.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. teguran sama ada baik atau buruk kena terima.. dalam AQ juga ada sebut tentang berpesan-pesan sesama kamu..

    ReplyDelete
  6. saya pun baca kat fb je pg tadi. Tak tengok rancangan sbnr.

    Dah tugas sesama islam utk mengajak ke arah kebenaran, dan mencegah kemungkaran. Yg salah kita tegur, bkn nak menjatuhkan tapi memperbaiki.

    ReplyDelete
  7. Tagline..daie milenia..seiringkan setiap tindakan dengan gelaran yang digalas..banyak mata yang memandang..dan mungkin bakal menjadi idola..perbetulkan mana yang kurang..in sya Allah. .

    ReplyDelete
  8. Kdg2 teguran tu perlu bg mendapatkan hasil yg lbh baik dan berkualiti . Nak2 dlm bab ni, rancangan ni perlu lah ditekankan adab dan batas dlm agama. Dah la drama2 dihidang smua yg sweet kononnya. Menegur bkn bermakna mahu menjatuhkan. Klu semua org tutup mata payah la ..

    ReplyDelete
  9. Tak tgk pon. Tapi kalau nak menegur tu, biarlah secara berhemah dan betul.

    ReplyDelete
  10. Btl kak..kite tgk..ank2 tgk..xkan xleh tegur kan..teguran membina ape salahnya..

    ReplyDelete
  11. Tak tengok pun DM ni makanya tak tahu apa cerita. Tapi dari gambar yang ada, nampak pelik pulak bila perempuan dan lelaki melakukan aktiviti bersama. Malam pulak tu kan.

    Kalau nampak sesuatu tu salah, elok ditegur cumanya biarlah teguran itu lembut dan menusuk kalbu dengan cara yang elok. Kalau kita maki hamun, tengking-tengking dan mengutuk, siapa pun tak sanggup terima. Even diri kita sendiri kalau orang menegur dengan cara kasar walaupun kita salah, tak boleh terima. Berbuku je dalam hatikan!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();