Friday, 7 August 2015

2 PERKARA INI AKAN BUAT SAYA BAHAGIA DAN GEMBIRA

Assalamualaikum...



Apa awak nak buat kalau awak tiba2 saja dapat banyak duit?
erm...dah tentu lah kita akan bahagiakan diri kita dengan
duit tersebut...kan??

Yang paling penting sekali
kena bebaskan diri dari segala hutang2..
Ini kunci kebahagian paling utama..
kalau hutang keliling pinggan mana ada rasa bahagia..kan??
Hutang rumah,kereta atau pun lebihkan pelaburan untuk perniagaan.

Yang kedua bahagiakan mak ayah kita.
macam saya dah tentu nak hantar mak ayah ke mekah..
kemudian bantu adik adik teruskan pengajian.

Cukup 2 yang diatas ni je dah boleh buat saya bahagia.
Kita akan bahagia kalau kita dapat bahagiakan
orang2 yang kita sayang..kan??



Tapi ada jugak orang yang akan buat perkara yang tak sama macam saya .
bagi muda mudi dah tentu mereka ingin kan
barang2 yang dah lama meraka idam kan..


sekian..

11 comments:

  1. Salam singgah sini sis...Diana pun akan buat macam sis juga jika tiba2 dapat duit yang banyak....

    ReplyDelete
  2. Setuju..dan sedekah banyak banyak.,

    ReplyDelete
  3. Dulu selalu rasa kalau ada banyak duit semua masalah selesai dan dapat hidup bahagia. Tapi bila dapat satu, terlepas pulak yang satu ~_^ Kalau saya betul-betul banyak duit sampai tak habis guna, tak tahulah nak buat apa ^_^ Bahagia ke tidak nanti pun tak pastilah ...

    ReplyDelete
  4. sy pon sama kak
    kene langsaikan hutang dulu
    hutang belajar dgn hutang kereta
    pastu kalau ade lebih nak beli rumah
    hhehehe

    ReplyDelete
  5. kalau ade duit mmg akan bahagiakn org2 yang tersayang !

    ReplyDelete
  6. betul tu...kalau settle hutang..bahagia rasanya...alhamdulillah...bab nak htr mak abah pi haji tu dah settle...tggu nak pergi je

    ReplyDelete
  7. setuju..bila hutang dah langsai memang lega....

    ReplyDelete
  8. Betul tu diana
    Usia macam kita memang tak boleh
    Lari dari utang piutang.
    Mohon dimudahkan semuanya

    ReplyDelete
  9. Dari muda dulu saya cuba elakkan berhutang tapi bila beli rumah dan kereta terpaksa juga berhutang. Yang lebih pedih, orang lain yg berhutang tapi saya sebagai penjamin sakit hati memikirkan penghutang yg selalu hantar surat kepada saya sebagai penjamin....

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();