Skip to main content

2 PERKARA INI AKAN BUAT SAYA BAHAGIA DAN GEMBIRA

Assalamualaikum...



Apa awak nak buat kalau awak tiba2 saja dapat banyak duit?
erm...dah tentu lah kita akan bahagiakan diri kita dengan
duit tersebut...kan??

Yang paling penting sekali
kena bebaskan diri dari segala hutang2..
Ini kunci kebahagian paling utama..
kalau hutang keliling pinggan mana ada rasa bahagia..kan??
Hutang rumah,kereta atau pun lebihkan pelaburan untuk perniagaan.

Yang kedua bahagiakan mak ayah kita.
macam saya dah tentu nak hantar mak ayah ke mekah..
kemudian bantu adik adik teruskan pengajian.

Cukup 2 yang diatas ni je dah boleh buat saya bahagia.
Kita akan bahagia kalau kita dapat bahagiakan
orang2 yang kita sayang..kan??



Tapi ada jugak orang yang akan buat perkara yang tak sama macam saya .
bagi muda mudi dah tentu mereka ingin kan
barang2 yang dah lama meraka idam kan..


sekian..

Comments

  1. Salam singgah sini sis...Diana pun akan buat macam sis juga jika tiba2 dapat duit yang banyak....

    ReplyDelete
  2. Setuju..dan sedekah banyak banyak.,

    ReplyDelete
  3. Dulu selalu rasa kalau ada banyak duit semua masalah selesai dan dapat hidup bahagia. Tapi bila dapat satu, terlepas pulak yang satu ~_^ Kalau saya betul-betul banyak duit sampai tak habis guna, tak tahulah nak buat apa ^_^ Bahagia ke tidak nanti pun tak pastilah ...

    ReplyDelete
  4. sy pon sama kak
    kene langsaikan hutang dulu
    hutang belajar dgn hutang kereta
    pastu kalau ade lebih nak beli rumah
    hhehehe

    ReplyDelete
  5. kalau ade duit mmg akan bahagiakn org2 yang tersayang !

    ReplyDelete
  6. betul tu...kalau settle hutang..bahagia rasanya...alhamdulillah...bab nak htr mak abah pi haji tu dah settle...tggu nak pergi je

    ReplyDelete
  7. setuju..bila hutang dah langsai memang lega....

    ReplyDelete
  8. Betul tu diana
    Usia macam kita memang tak boleh
    Lari dari utang piutang.
    Mohon dimudahkan semuanya

    ReplyDelete
  9. Dari muda dulu saya cuba elakkan berhutang tapi bila beli rumah dan kereta terpaksa juga berhutang. Yang lebih pedih, orang lain yg berhutang tapi saya sebagai penjamin sakit hati memikirkan penghutang yg selalu hantar surat kepada saya sebagai penjamin....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …