Skip to main content

TIKUS DALAM KOTAK MINUMAN SOYA

Assalamualaikum...

Rasa kembang bulu2 kat serata badan bila terbaca
satu status bergambar yang dimuat naik oleh seorang wanita
bernama Azmi Ayuyu ni..



mengikut cerita nya adik iparnya yang sedang sarat hamil
minum air soya sehingga habis
Tapi dia terasa macam ada benda kat dlaam kotak soya tu
walaupun air dalam nya dah habis.


Bila dia koyak kotak tu
rupa2 nya ada tikus dalam tu..
adik ipar dia alami cirit birit dan
dah dapatkan pemeriksaan dokor..
Tapi doktor kata tak de apa2..


Boleh pulak doktor kata tak de apa2..
tikus tu..entah2 dia dah kencing berak dalam kotak tu..kan??

err..rasa takut pulak nak minum air kotak macam ni..

sekian..


Comments

  1. MasyaAllah..kembang tekak..tikus tu terendam dalam air kotak tulah ye..

    ReplyDelete
  2. adoiiii....dekat umah ni ada 3 kotak soya tak bukak lagi, gurppppp

    ReplyDelete
  3. katak dalam lemang.. haih.. banyak sungguh hadiah misteri zaman sekarang..

    ReplyDelete
  4. Edisi meloyakan x nak da minum soya

    ReplyDelete
  5. hissh mcm2 la ni...nak minum soya kena buat sendiri nampaknya.

    ReplyDelete
  6. Ssh nk pecaya jgk sis diana..sbb sllunya tikus klu dok dlm air dia akn kmbg tau.ni tikus xkmbg pun.mgkn jgk sabotaj.wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. wallahualam.tulh,sebb tikus tu nmpk fresh..n mase mnum xkn xbau busuk,bgkai tikus seperti sesianmklum..baunye sgt lah busuk

      Delete
  7. jangan minum air dlam kotak lah lepas ni..kembang tekak ni..huhuh

    ReplyDelete
  8. kenapa cover air kotak tu ada bahasa asing?
    betulke kes ni berlaku kat Malaysia?

    ReplyDelete
  9. bca jgak kes ni. tapi entah la nak percaya tak.. fikir balik mcm tak logik jgak.. hmmm.

    ReplyDelete
  10. Ya Allah !!!!!
    takut nyer... kilang x bersih la ni.
    boleh kan sekor cikti termasuk....
    tidaaakk.. geli nyer tekak!

    ReplyDelete
  11. argghhh mmng dh x minum la soyaaa ni tak laluuuu T__T

    ReplyDelete
  12. Pergh.. Giler ada tikus elok camtu dalam kotak soya +.+

    ReplyDelete
  13. hish mmg geli...boleh muntah balik klu tengok camni...
    kita tag awak la...jom join..

    http://azlenaryzalbakar.blogspot.com/2015/06/ga-raya-2015-blog-jaket-biru.html

    ReplyDelete
  14. Next time klo beli air kotak tuang siap2 dalam bekas dulu ☺

    ReplyDelete
  15. Hmm... Biasanya cium dulu... Baunya pasti lain kalau de benda asing dlm tu... Sek

    ReplyDelete
  16. Eh, betullah tak komen lagi entri ni!

    Saya memang tak mahulah beli air kotak lagi. Kita beli air botol pulak sampai orang cerita pasal 'anasir jahat' terlompat masuk dalam botol. Lepas tu senang nak educate diri dan keluarga supaya minum air masak aje di rumah!

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …