Skip to main content

PUNCA SEBENAR RUSUHAN DI PLAZA LOW YAT

Assalamualaikum...



Terkejut bila dengar berita tentang rusuhan di Plaza Low Yat
yang berlaku malam Tadi..
Awalnya dikatakan remaja melayu mencuri sebuah telefon bimbit,
kemudian muncul berbagai2 versi dan cerita dari perbagai pihak..

Berdasarkan cerita2 di facebook dikatakan
remaja melayu tersebut telah membeli sebuah telefon bimbit jena OPPO
dari salah sebuah kedai di plaza terbabit.
Kemudian dia kembali semuala ke kedai tersebut
untuk menuntut telefon bimbit yang asli
kerana telefon bimbit sebelum nya adalah tiruan.

Berang dengan tindakan peniaga yang tidak mehu menggantikan
telefon bimbit nya dia bertindak mengambil telefon bimbit
yang baru dan meninggalkan telefon bimbit tiruan yang dibeli sebelum nya.

Peniaga kemudian membuat laporan polis dan
remaja terbabit di tahan polis atas dakwaan mencuri.



Salah seorang rakan kepada remaka terbabit
kemudian membawa 7 rakan nya dan merusuh di kedai tersebut.
kejadian tersebut menyebab kan beberapa peniaga lain turut
sama menyerang kumpulan remaja tersebut.



Berhubung kajdian tersebut pihak KPDNKK
akan memulakan siasatan terhadap beberapa peniaga yang diakatakan menjual
produk tiruan .

Selepas kejadian yang berlaku malam tadi
semakin ramai yang tampil
membuat pengakuan pernah ditipu apabila terbeli telefon bimbit
tiruan yang di dakwa telefon bimbit asli oleh peniaga di Low Yat.
 Semoga kekecohan yang berlaku ni
segera berakhir..
kita nak malaysia aman dan damai..
nak rya ni..kan?? tak syok gaduh2..


sumber;facebook

<<<..Mahukan pengalaman pengembaraan  lain dari yang lain...ini mungkin sesuai untuk anda

sekian..

Comments

  1. memang ada yang tak jujur dalam berniaga.. produk tiruan dikatakan asli,. kalau jual dengan harga tiruan tu takpelah. ni jual dengan harga asli! kita sebagai pengguna pun kena sentiasa peka dalam hal ni. takut tertipu oleh peniaga sedemikian.

    ReplyDelete
  2. kesian yang jadi mangsa tu...remaja kini protes mrk dgn tindakan. xboleh nk salahkn mrk juga. hbs duit beli fon mahal tapi tiruan pula.

    ReplyDelete
  3. hmmmm harap kes disiasat dengan adil

    ReplyDelete
  4. Salam, sbb tu kena belasah...tp bila dibelasah, semua marah dan malu..mmg kita patut malu sbb sebab anak2 melayu tak bersabar, tp ye lah, masing2 tahap kesabaran berbeza..yg jual pun, padanlah kaye.

    ReplyDelete
  5. one thing yg aida nampak, budak2 melayu tu berani.
    aida salute.
    kalau tak, takkan tembelang low yatt terbongkar.
    may be cara diorang salah, darah muda la katakan.
    tapi, sape tak marah kalau kena tibu.
    mesti ratus-ratus duit da spend.
    pastu kena tipu.
    pastu masuk lokap...

    ReplyDelete
  6. banyak versi citer ni sy baca.. ntah yg mana satu citer yg betul...

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…