Skip to main content

ORANG CANTIK MEMANG SELALU JADI PERHATIAN

Assalamualaikum...




Saya rasa zaman sekarang lebih mudah kita nak
lihat dunia luar walaupun kita tak pergi kemana-mana.
Duduk atas kerusi je dah boleh nampak di mana dan siapa.
Macam tu la begitu hebat nya teknologi ni

Kalau dulu ,kita cuma nampak orang cantik hanya ada dalam
drama atau filem tv..
kadang2 kat rancangan ratu cantik.
Biasa la..orang cantik,kacak ni memang
dah ramai yang terlibat dalam bidang kerjaya yang hebat2 dan gelemer..kan??
jadi pelakon,jadi pengacara dan sebagainya..


Tapi zaman sekarang kau kerja
jual roti john kat bazar ramadhan pun
orang boleh popularkan kau semata2 sebab kau cantik dan nampak menarik..
tadi saya baca kat Amran fans pasal dia dok gilakan
gadis muslimah  yang jual roti john tu..
maklum la..orang cantik..memang disebut2 la ..kan??

Tu yang kat malaysia ni..
Yang kat luar malaysia pun ramai..
kalau nak tau siapa mereka2 tu meh klik sini..
Mereka bukan siapa2 tapi mereka memang hot..

sekian..

Comments

  1. Status meean...semua pompuan cantik ;)

    ReplyDelete
  2. pantang jumpe perempuan cantik ye..

    ReplyDelete
  3. Hmmm mmg hakikat! Bnyk kelebihan bagi org yg cantik...

    ReplyDelete
  4. SELAMAT MALAM..RAJIN UPDATE BLOG YE :D

    ReplyDelete
  5. memang wujud ke gadis roti john tu?? ke sarcastik jek?

    ReplyDelete
  6. cam kena pergijer pasar ramadan puncak jalil.. tahunni tak sampai lagini...

    ReplyDelete
  7. hihihi..iye-iye aje si meran ni

    ReplyDelete
  8. Cantik tu abstrak. Boleh ditafsirkan dengan pelbagai makna ikut pandangan masing- masing

    ReplyDelete
  9. kalau da cantik, memang la jadi pujaan ramai :)
    alhamdulillah...

    ReplyDelete
  10. kekekekeke...macam2 amran ni tau

    ReplyDelete
  11. Ayokkk pas baca entri ni rasanya ramai jejaka gi carik kedai roti john makcik purdah yg ada ank dara lawa.

    ReplyDelete
  12. Kalau Amran yang sebut-sebut pun terus jadi popular yerk! Kelebihan perempuan cantik, ramai yang memandang dan lagi susah nak menjaga diri daripada pandangan jahat orang lain :)

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …