Skip to main content

ORANG CANTIK MEMANG SELALU JADI PERHATIAN

Assalamualaikum...




Saya rasa zaman sekarang lebih mudah kita nak
lihat dunia luar walaupun kita tak pergi kemana-mana.
Duduk atas kerusi je dah boleh nampak di mana dan siapa.
Macam tu la begitu hebat nya teknologi ni

Kalau dulu ,kita cuma nampak orang cantik hanya ada dalam
drama atau filem tv..
kadang2 kat rancangan ratu cantik.
Biasa la..orang cantik,kacak ni memang
dah ramai yang terlibat dalam bidang kerjaya yang hebat2 dan gelemer..kan??
jadi pelakon,jadi pengacara dan sebagainya..


Tapi zaman sekarang kau kerja
jual roti john kat bazar ramadhan pun
orang boleh popularkan kau semata2 sebab kau cantik dan nampak menarik..
tadi saya baca kat Amran fans pasal dia dok gilakan
gadis muslimah  yang jual roti john tu..
maklum la..orang cantik..memang disebut2 la ..kan??

Tu yang kat malaysia ni..
Yang kat luar malaysia pun ramai..
kalau nak tau siapa mereka2 tu meh klik sini..
Mereka bukan siapa2 tapi mereka memang hot..

sekian..

Comments

  1. Status meean...semua pompuan cantik ;)

    ReplyDelete
  2. pantang jumpe perempuan cantik ye..

    ReplyDelete
  3. Hmmm mmg hakikat! Bnyk kelebihan bagi org yg cantik...

    ReplyDelete
  4. SELAMAT MALAM..RAJIN UPDATE BLOG YE :D

    ReplyDelete
  5. memang wujud ke gadis roti john tu?? ke sarcastik jek?

    ReplyDelete
  6. cam kena pergijer pasar ramadan puncak jalil.. tahunni tak sampai lagini...

    ReplyDelete
  7. hihihi..iye-iye aje si meran ni

    ReplyDelete
  8. Cantik tu abstrak. Boleh ditafsirkan dengan pelbagai makna ikut pandangan masing- masing

    ReplyDelete
  9. kalau da cantik, memang la jadi pujaan ramai :)
    alhamdulillah...

    ReplyDelete
  10. kekekekeke...macam2 amran ni tau

    ReplyDelete
  11. Ayokkk pas baca entri ni rasanya ramai jejaka gi carik kedai roti john makcik purdah yg ada ank dara lawa.

    ReplyDelete
  12. Kalau Amran yang sebut-sebut pun terus jadi popular yerk! Kelebihan perempuan cantik, ramai yang memandang dan lagi susah nak menjaga diri daripada pandangan jahat orang lain :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …