Skip to main content

JANGAN BERANGAN LA NAK PAKAI BAJU CHE TA..

Assalamualaikum..



Bila entah nak kaya macam Che Ta ni..
Ada baca tak yang dia kata dia kena sewa
kondo sebab nak letak kan baju2 dia yang banyak tu..
Selalunya orang kalau baju banyak
orang beli almari baru..
tapi Che Ta siap sewa kondo..Kau mampu??
hahahah...

Tu baju Che ta..
baju anak dia pun banyak jugak..
Sampai 4 almari.
baju2 tu pulak pakai sekali je sebab banyak sangat..
kebanyakan nya baju2 berjenama yang diberikan oleh penaja2
dan dihadiahkan oleh peminat..
eh!!peminat ke??ke onlineshop sebab nak suruh promot.??heheheh


Sekarang kan memang gitu trend nya..
bagi baju kat artis dengan harapan artis tu akan promote..
padahal artis tu buka2 je terus campak dalam lemari..
nak promote??tak sempat la..I ada show jap lagi..katanya...
ekekek..

Sebab tu la..
tak payah la bagi kat artis..
bagi je kat blogger..Blogger kalau mempromosi kan barang
memang terbaik...kan??hahha...

Apa lah nak susah2 Che Ta oi..
sedekah je la kat kami2 yang semekin ni..
hahha..bukan semua orang malaysia ni gemuk2..
ada je yang lebih kurus dari CheTa
(sebab dia kata dia tak jual kat orang sebab baju tu kecik2..
bajet cam dia sorang paling kecik kat mesia ni)

Tapi kan baju2 dia over sangat..
kalau sedekah kat orang miskin nak pakai pi mana la..heheh



Baju2 anak yang baru pakai sekali tu
sedekah je kat rumah anak yatim..
ramai je yang nak pakai..
ke Che Ta nak simpan untuk kelahiran seterusnya??

Pandai  pulak makcik dok ngajar Che Ta..heheh

Nak nampak "wow!" time balik raya nanti??
meh klik sini..tak pakai baju Che ta Pun boleh wow jugak la..

sekian..

Comments

  1. Berangan tak salah...jom berangan sama2 :)
    Apapun Aisyah tetap comellll

    ReplyDelete
  2. sy x peduli dgn baju cik ta. sy tgh fikir cm ne nk cubit2 je si aaisyah ni...eeee kenapa laaa comel sgtttttt ;-)

    ReplyDelete
  3. comel sungguh anak cik ta...agaknya cikta sdg fikirkan kemana baju2nya yg berlambak tu nk didermakan...

    ReplyDelete
  4. hihi dia ingat dia jer kecik..banyak budak2 sekolah tu muat bju dia..ahaks

    ReplyDelete
  5. haha...sy xnk bju che ta pasai bju dia semua mengerlip..sy nk bju ank dia..nk bg ank sy pki..hihihi...jimat ckit :p

    ReplyDelete
  6. hehe..tak berangan nak pakai baju Cik ta..sebab empunya badan sedar diri..huhu..tahun ni bertambah lagi satu saiz..haha..comey sungguh anak Cik Ta..geram la..kalau dapat rasa nak picit2 ..cium-cium..

    ReplyDelete
  7. nak buat apa la baju banyak2.. pening kepala je.. hahaha

    ReplyDelete
  8. Hoi...dpt gomoi anak dia ni best...ahahahaa
    Baju che ta tolak tepi...kakakaka

    ReplyDelete
  9. che ta blh buat muzium.. muzium baju

    ReplyDelete
  10. tudia kaya sgt gitu .... buat car boot sale ka buat jualan amal ke .... cam artis hollywood tu donor kat org hasil jualan tu .... kan kan kan dpt juga menambah rezeki ....Nabi pernah berjanji sesiapa yang bersedakah rezeki tidak akan berkurang tapi akan bertambah2

    ReplyDelete
  11. Huhuhu...semakin gebus aaisyah..

    ReplyDelete
  12. hihihi..tergelak bace..macem2 la retis ni..iye jgk klu nk sedekah, org tu nk pakai gi mn?tp blh je klu die nk bg kt sedara mara ke..ke die takut sedara pun jadi meletop mcm die..kikiki..opsss terlebih sudah..

    ReplyDelete
  13. comelnye aisyah dhia ranaa..! geram!

    ReplyDelete
  14. melimpah ruah rezeki che ta tu yg kaya raya

    ReplyDelete
  15. Kalau byk duit macam2 blh buat tapi che ta mmg cantik

    ReplyDelete
  16. Mak aih cantiknya che Ta.....mulus kulit diaaaa..
    Namanya pun artis, tukaq ganti bajulah kerjanya kot....

    Betul tu DR bagilah kat kita ni .....walaupun mak tak muat tp demi baju Che Ta, mak sanggup diet tau hihi

    ReplyDelete
  17. rezeki dia..mungkin nanti giliran orang lain pulak :)

    ReplyDelete
  18. Bertuahnya che tah na hhehe

    ReplyDelete
  19. hadoi che ta oh che ta.
    sedekah aje la baju lama2 tu.
    jgn dok bazir duit la nak sewa kondo bagai...
    mengada2 la plak!

    ReplyDelete
  20. Salam, hahaha..siap promote blogger lagi tu..nice~ :D

    ReplyDelete
  21. Saya pun ada terbaca juga pasal dia sewa kondo nak letak baju. Kalau ikutkan glamor Che Ta ni mahu kena sewa sebuah rumah banglo untuk letak pakaian aje. Itu belum cerita kasut, aksesori dan lain-lain. Pendekata memang bertuahlah manusia bernama Che Ta ni. Berangan takpa, Diana. Manalah tau Tuhan izinkan kita jadi jutawan sekejap *_*

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …