Advertisement

HOI MELAYU..SUDAH-SUDAH LA MEMBURUK KAN BANGSA SENDIRI..

Assalamualaikum...



Selama ni saya memang tak puas hati dengan orang2 melayu
yang suka menghentam bangsa sendiri.
Paling teruk mereka suka membandingkan
orang melayu dengan bangsa lain.
Dah tentu bila dibandingkan,apa yang diperkatakan tentang
bangsa dan kaum mereka sendiri ni yang mereka pandang buruk.

Melayu pemalas,melayu dengki ,melayu itu ini..
Macam2 lagi..
Lepas tu bandingkan dengan bangsa cina..
melayu pemalas,cina rajin sebab tu cina kaya.

hanya sebab orang melayu ni tak ramai jadi jutawan
dia labelkan bangsa dia sendiri dengan gred E.



Ha!!sekarang ..
Bangsa yang kau sanjung2 dan kau buat contoh tu
hari ni kau maki hamun dia pulak..
Kau keji pulak cara diaorang kerja..
Tak jujur,tak telus,menipu,macam2 kau kata ye..

hari ni kau baru keluar dari dunia "kotak " kau.
Kau jangan cakap cina sama cina tak de dengki..
kau jangan kata india sama india sepakat,
kalau selama ni kau cuma duduk dalam kotak kau.


Kau duduk dengan dikelilingi  jiran2 cina,india,siam  dan sebagainya..
kemudian kau akan nampak apa yang
orang yang dah lama keluar dari kotak ni dah nampak.

Saya buka racist..saya cuma tak suka
sikap suka hentam bangsa sendiri..
pandang lah semua orang dengan taraf yang sama...
kita semua sama sahaja..tak de beza..kita semua manusia yang tak sempurna...

#adasekelompokmanusiadifacebookyangsukahentammelayutakkirapakespun
#mungkindiamenyesaljadimelayu
#ataudianaktunjukkatorangdiatubersikapterbuka
#padahalnampaksikapbodohdia
#cukupcukuplahburukkanbangsasendiri

<<<...nak raya ni kena la bertukar pada plan internet yang lebih jimat dan berdezuupppp..jom tengok sini!!


sekian...

Catat Komen

12 Ulasan

  1. SETUJU DGN N3 DIANA...SETIAP DIRI KITA ADA NILAI POSITIF DAN NEGATIF X MENGIRA SIAPA MRK...

    BalasPadam
  2. Apa2 pun, sama2 kita berlaku adil kan diana, baik bangsa kita sendiri dan bangsa lain...sebab kita hidup kt Malaysia ni bukan Melayu je...ada mcm2 kaum dan fahaman...jika ada sesuatu yang terjadi...bincang elok2...xperlu kecoh2 dan gaduh2 depan public mcm ni...malu orang asing lihat kita mcm ni

    BalasPadam
  3. nymph jns org suka kutuk bgsa sndiri.. [astu ktuk bgsa lain..
    apa slhnya sepakat.. ada bnda blh kt ikut, ada tidak..

    eh pnjg lak komen..hoho..

    slmt hari raya kak diana =)

    BalasPadam
  4. Sama jer manusia.. semua ada sifat dengki x kira bangsa..

    BalasPadam
  5. betui setuju sangat ..... aku pun bukan racist tapi aku sakit hati je

    BalasPadam
  6. Betul, tak perlu racist. isu ni pun bukan berkaitan rasis, kalau salah memang kena lah sedasnya.

    Oh, selamat hari raya ya kak :D

    BalasPadam
  7. Salam, yup kak..diorang ni mmg camtulah cara diorang berbisnes...tp yg xboleh blah kalau bangsa sendiri pun ada yg nak tipu bangsa sendiri dlm bisnes..mcm takde pegangan agama gitu..apapun, xtaulah nak ckp apa psl benda ni..

    BalasPadam
  8. bangsa agama x terlibat.
    ni semua hal individu.
    moga malaysia aman la hendak nyer.

    BalasPadam
  9. Kalau betul-betul mengikut ajaran Islam, semua kaum pasti harmoni dan urusan jual beli pun takkan ada penipuan.

    BalasPadam
  10. yg penting kita ikut cara islam je..sudah..hehehe

    BalasPadam
  11. kita melayu kena bersatu..kene positif..xperlu nk banggakan n jadikan bangsa lain contoh..

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)