Skip to main content

HOI MELAYU..SUDAH-SUDAH LA MEMBURUK KAN BANGSA SENDIRI..

Assalamualaikum...



Selama ni saya memang tak puas hati dengan orang2 melayu
yang suka menghentam bangsa sendiri.
Paling teruk mereka suka membandingkan
orang melayu dengan bangsa lain.
Dah tentu bila dibandingkan,apa yang diperkatakan tentang
bangsa dan kaum mereka sendiri ni yang mereka pandang buruk.

Melayu pemalas,melayu dengki ,melayu itu ini..
Macam2 lagi..
Lepas tu bandingkan dengan bangsa cina..
melayu pemalas,cina rajin sebab tu cina kaya.

hanya sebab orang melayu ni tak ramai jadi jutawan
dia labelkan bangsa dia sendiri dengan gred E.



Ha!!sekarang ..
Bangsa yang kau sanjung2 dan kau buat contoh tu
hari ni kau maki hamun dia pulak..
Kau keji pulak cara diaorang kerja..
Tak jujur,tak telus,menipu,macam2 kau kata ye..

hari ni kau baru keluar dari dunia "kotak " kau.
Kau jangan cakap cina sama cina tak de dengki..
kau jangan kata india sama india sepakat,
kalau selama ni kau cuma duduk dalam kotak kau.


Kau duduk dengan dikelilingi  jiran2 cina,india,siam  dan sebagainya..
kemudian kau akan nampak apa yang
orang yang dah lama keluar dari kotak ni dah nampak.

Saya buka racist..saya cuma tak suka
sikap suka hentam bangsa sendiri..
pandang lah semua orang dengan taraf yang sama...
kita semua sama sahaja..tak de beza..kita semua manusia yang tak sempurna...

#adasekelompokmanusiadifacebookyangsukahentammelayutakkirapakespun
#mungkindiamenyesaljadimelayu
#ataudianaktunjukkatorangdiatubersikapterbuka
#padahalnampaksikapbodohdia
#cukupcukuplahburukkanbangsasendiri

<<<...nak raya ni kena la bertukar pada plan internet yang lebih jimat dan berdezuupppp..jom tengok sini!!


sekian...

Comments

  1. SETUJU DGN N3 DIANA...SETIAP DIRI KITA ADA NILAI POSITIF DAN NEGATIF X MENGIRA SIAPA MRK...

    ReplyDelete
  2. Apa2 pun, sama2 kita berlaku adil kan diana, baik bangsa kita sendiri dan bangsa lain...sebab kita hidup kt Malaysia ni bukan Melayu je...ada mcm2 kaum dan fahaman...jika ada sesuatu yang terjadi...bincang elok2...xperlu kecoh2 dan gaduh2 depan public mcm ni...malu orang asing lihat kita mcm ni

    ReplyDelete
  3. nymph jns org suka kutuk bgsa sndiri.. [astu ktuk bgsa lain..
    apa slhnya sepakat.. ada bnda blh kt ikut, ada tidak..

    eh pnjg lak komen..hoho..

    slmt hari raya kak diana =)

    ReplyDelete
  4. Sama jer manusia.. semua ada sifat dengki x kira bangsa..

    ReplyDelete
  5. betui setuju sangat ..... aku pun bukan racist tapi aku sakit hati je

    ReplyDelete
  6. Betul, tak perlu racist. isu ni pun bukan berkaitan rasis, kalau salah memang kena lah sedasnya.

    Oh, selamat hari raya ya kak :D

    ReplyDelete
  7. Salam, yup kak..diorang ni mmg camtulah cara diorang berbisnes...tp yg xboleh blah kalau bangsa sendiri pun ada yg nak tipu bangsa sendiri dlm bisnes..mcm takde pegangan agama gitu..apapun, xtaulah nak ckp apa psl benda ni..

    ReplyDelete
  8. bangsa agama x terlibat.
    ni semua hal individu.
    moga malaysia aman la hendak nyer.

    ReplyDelete
  9. Kalau betul-betul mengikut ajaran Islam, semua kaum pasti harmoni dan urusan jual beli pun takkan ada penipuan.

    ReplyDelete
  10. yg penting kita ikut cara islam je..sudah..hehehe

    ReplyDelete
  11. kita melayu kena bersatu..kene positif..xperlu nk banggakan n jadikan bangsa lain contoh..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …