Skip to main content

PELIK..LELAKI INI HAMIL

Assalamualaikum..




Biasanya kalau sebut hamil mesti lah wanita..kan??
tapi berbeza pada apa yang berlaku pada Sanju Baghat
lelaki berasal dari bandar napgur,India.

Sejak kecil perut nya memang besar..
Dia kerap menjadi bahan ejekan rakan-rakan sebaya
disebab kan perutnya yang membesar seperti wanita hamil
malah sehingga dia dewasa pun
perut2 nya makin membesar.



Sehingga lah suatu malam perut nya bertambah sakit.
Dia dikejarkan kehospital.
Awal nya doktor hanya mengesyaki perutnya mempunyai tumor.
namun selepas pemeriksaan mereka terkejut kerana
didalam perut lelaki tersebut ditemui janin manusia
yang hampir sempurna.

Janin tersebut mempunyai rambut,kaki
dan alat kelamin yang belum dapat dipastikan jantina nya.

Berdasarkan sejarah perubatan  kes seperti ini
mungkin hanya   berlaku pada kurang 100 manusia di dunia.
kerana itu ianya dianggap luar biasa.
ianya disebut sebagai fetus in Fetu.
ianya terjadi apabila seseorang yang sepatutnya  dilahirkan
kembar tetapi  salah satu dari janin tersebut
tidak dapat membesar dengan  sempurna.

Dalam kes Sanju kembarnya
tidak dapat membesar dan dilahirkan dengan sempurna
namun dia membesar didalam perut kembar nya.

sekian..

Comments

  1. info yang menarik

    ReplyDelete
  2. oic..tp pelik jgk klu nk bslin cmne?kene czer kot..

    ReplyDelete
  3. Seramnya...... hidup ke tak kembarnya tu?..
    Semakin pelik dunia ni kan...

    ReplyDelete
  4. Salam, erkkkk....seram pulak bace ni (-_-') Kiranya besar terus je lah perut laki tu ek..nak bersalin xboleh..wahh takut betul! hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …