Skip to main content

RESEPI NASI GORENG HANDYPLUS

Assalamualaikum...



Apa ke pelik sangat nama nasik goreng ni???
ha...ni menu baru..kalau nak makan pi la ke
Restoran Nasi kandar Pelita Sri hartamas..

bahan-bahan nya..

Nasi
handyplus

cara-caranya..

 goreng..



hahahahha.....
kembang tekak akak ni sampai muntah2
bila dia menyedari nasi goreng yang dimakan
mengadungi handyplus yang telah digunakan.

Menurut pemilik gambar ini yang dikenali sebagai Noor Hidayah
ini adalah kunjugan pertama nya ke Restoran berkenaan
atas pelawaan bos tempat beliau bekerja.
namun dia tidak menyangka ianya memberi kan pengalaman yang buruk
dan mengakui tidak mahu makan
direstoran mamak lagi selepas ini..
Biarlah ini yang pertama dan terakhir...

kalau jadi kat kawan2..
apa perkara pertama yang korang akan buat??

kalau saya ,
saya pun akan muntah dulu..
jolok tekak bagi habis semua keluar..
tak sanggup nak simpan lama2 sampai tunggu waktu berak..

akakkakakka....


sekian...



Comments

  1. euwww..geli betul.memang tak bersih la makan kat sini..ntah ntah makanan lain ape pulak yang ado. kembang tekak pepagi ni..kalau termakan macam ni mahu hilang selera makan rasa nak muntah semua yang dah di makan tu..fobia.

    ReplyDelete
  2. Eii memg meloyakn x sanggup

    ReplyDelete
  3. yaks! nak2 handyplus yg dah lama, yg ada bau tu...euw!
    kembang tekak ni..ingatkan nasi goreng mabeles..dah la lapa awal pagi ni
    tgk handyplus bekas org..terbantut selera nk mkn

    ReplyDelete
  4. Dahsyat betul tu Dee.. jelas dan nyata lagi mana tak kembang tekak.
    Melampau sangatlah kalau sampai macam tu..

    ReplyDelete
  5. hish...memang kembang tekak gini..taknak makan situ algi dah

    ReplyDelete
  6. Oh my, gelinya! Memang pengotorlah tukang masak ni. Eh, entahlah siapa punya kerja tu kan...

    Kalau saya pun memang tak boleh tahan, rasa nak muntah kat situ aje. Biar kedai tu tutup sehari, rugi sebulan!

    Saya dah lama tak pergi mamak dek kerana HD suka momokkan dengan youtube pasal poo merata-rata di India tu. Tetiba pulak terfikir kalau depa ni datang mai Malaysia kerja dan amalkan sikap macam tu, aduhai... kenyang dah perut makan makanan mamak!

    ReplyDelete
  7. geli..

    mungkin trus menangis di situ juga

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum,
    kena kat ambo...terus muntak situ. tak sempat lari pi toilet dahhhh

    ReplyDelete
  9. oooemmmgieyyyy!! geli geleman rasa nye >_<

    ReplyDelete
  10. Salam..hahaa hadoi...sy tengok je gambar tu terus rasa kembang..xnak dah habiskan baca entry ni...hadoi...spoil lahh!!

    ReplyDelete
  11. macam2 nasi goreng skrang ni . nasi goreng lipas pon ada . huhuu

    ReplyDelete
  12. Ya Allah kak, mual tekak saya kak! Ya Allah, sy mmg sejak kebelakangan ni boikot mamak!

    ReplyDelete
  13. entah ape yg ade kat handyplus tuh haih geli gile

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …