Skip to main content

PANGGILAN MANJA..LAGI UNIK, LAGI DIA SUKA..

Assalamualaikum...

Malam tadi kami ke pasaraya dekat dengan rumah ni..
nak beli jam tangan Maisara
tiba2 je berhenti tak mau bergerak..
ingat nak tukar bateri rupanya dah rosak..
maka beli je la jam baru untuk dia..

Masa pilih2 barang lain tu
ada pasangan suami isteri ke pasangan kekasih ke..
entah la..
saya dengar si lelaki panggil pasangan nya tu
"acam"



nak tergelak pun ada..
"Acam " mungkin singkatan untuk "masam.".
atau boleh jadi jugak untuk "mengancam"..
atau pun mungkin jugak untuk "kau ni macam2 ye..."

Hahahha
orang perempuan ni memang macam tu..kan??
lagi unik gelaran yang kekasih tu bagi
lagi dia suka..

Suami awak panggil awak apa??

Sekian..


Comments

  1. kah kah kah ..... ketiak masham ke ape yg masham ni hehehheh

    ReplyDelete
  2. Akk pggl hubs abg...hubs pggl azrine...ngeee

    ReplyDelete
  3. hahaha.. used to use it before... ^_^

    ReplyDelete
  4. ha ha ha... suami saya panggil saya sayang...

    ReplyDelete
  5. sangat unik panggilan ni..hehe

    ReplyDelete
  6. Achin ...... singkatan bagi bacin haha.....Tak kuasa tau !! Ha suami makcik panggil makcik apa pulak ?hihi

    ReplyDelete
  7. nama penuh dia shamsiah kot hahaha pggl acam

    ReplyDelete
  8. acam??
    hahaha..manja la tu konon..
    klu sy mau mengamok org pggl masam
    haha

    ReplyDelete
  9. hahahaha pacar saya panggil honey sama saya :p

    ReplyDelete
  10. Hahahhaha.... suami.ekin pggl sayang jah...

    ReplyDelete
  11. kalau saya, cukuplah bakal suami panggil dgn nama..hahaha

    ReplyDelete
  12. nak tersembur haaa.. hahahaha... kalau zizie.. hurmmm.. xkisah la asalkan bukan yang pelik2.. hehehe

    ReplyDelete
  13. Ada yg panggil Bucuk pun ada... Terpulang kpd individu kn.. Asalkan bahgia..

    ReplyDelete
  14. tulah kan jiwa diorang..tapi saya tak suka suami saya panggil saya bukan2..
    kalau panggil cantik ke comel ke baru saya pandang,,,hehehe
    macam Rasulullah panggil Aisyah, Ya Humaira..kan sedap tu

    ReplyDelete
  15. Kalau panggilan spesial, sememangnya si dia special untuk seseorang itu sahaja

    Tapi kalau panggil
    egg oo egg...

    ReplyDelete
  16. hehehe..panggil yang je..ataupun abg...heheh

    ReplyDelete
  17. acam? biasa dengar ucuk je..hihihi

    ReplyDelete
  18. Ish, tak romantik langsung panggil pasangan 'acam' apatah lagi kalau itu memang merujuk kepada 'masam'. Apa yang masamnya? Spesies kuat merajuk kot, jenis masam-masam muka selalu ni.

    Anak-anak kita suruh Daddynya panggil Mommynya 'honey' tapi tak terucap lidah nak menyebutnya. Hahaha!

    ReplyDelete
  19. Aku nk suami panggil aku "Sayang"...tp espon suami negatif...aku sedih Sgt...bila suami panggil sayang...aku rasa happy Sgt...

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …