Thursday, 7 May 2015

PANGGILAN MANJA..LAGI UNIK, LAGI DIA SUKA..

Assalamualaikum...

Malam tadi kami ke pasaraya dekat dengan rumah ni..
nak beli jam tangan Maisara
tiba2 je berhenti tak mau bergerak..
ingat nak tukar bateri rupanya dah rosak..
maka beli je la jam baru untuk dia..

Masa pilih2 barang lain tu
ada pasangan suami isteri ke pasangan kekasih ke..
entah la..
saya dengar si lelaki panggil pasangan nya tu
"acam"



nak tergelak pun ada..
"Acam " mungkin singkatan untuk "masam.".
atau boleh jadi jugak untuk "mengancam"..
atau pun mungkin jugak untuk "kau ni macam2 ye..."

Hahahha
orang perempuan ni memang macam tu..kan??
lagi unik gelaran yang kekasih tu bagi
lagi dia suka..

Suami awak panggil awak apa??

Sekian..


23 comments:

  1. kah kah kah ..... ketiak masham ke ape yg masham ni hehehheh

    ReplyDelete
  2. Akk pggl hubs abg...hubs pggl azrine...ngeee

    ReplyDelete
  3. hahaha.. used to use it before... ^_^

    ReplyDelete
  4. ha ha ha... suami saya panggil saya sayang...

    ReplyDelete
  5. Achin ...... singkatan bagi bacin haha.....Tak kuasa tau !! Ha suami makcik panggil makcik apa pulak ?hihi

    ReplyDelete
  6. nama penuh dia shamsiah kot hahaha pggl acam

    ReplyDelete
  7. acam??
    hahaha..manja la tu konon..
    klu sy mau mengamok org pggl masam
    haha

    ReplyDelete
  8. hahahaha pacar saya panggil honey sama saya :p

    ReplyDelete
  9. Hahahhaha.... suami.ekin pggl sayang jah...

    ReplyDelete
  10. kalau saya, cukuplah bakal suami panggil dgn nama..hahaha

    ReplyDelete
  11. nak tersembur haaa.. hahahaha... kalau zizie.. hurmmm.. xkisah la asalkan bukan yang pelik2.. hehehe

    ReplyDelete
  12. Ada yg panggil Bucuk pun ada... Terpulang kpd individu kn.. Asalkan bahgia..

    ReplyDelete
  13. tulah kan jiwa diorang..tapi saya tak suka suami saya panggil saya bukan2..
    kalau panggil cantik ke comel ke baru saya pandang,,,hehehe
    macam Rasulullah panggil Aisyah, Ya Humaira..kan sedap tu

    ReplyDelete
  14. Kalau panggilan spesial, sememangnya si dia special untuk seseorang itu sahaja

    Tapi kalau panggil
    egg oo egg...

    ReplyDelete
  15. hehehe..panggil yang je..ataupun abg...heheh

    ReplyDelete
  16. acam? biasa dengar ucuk je..hihihi

    ReplyDelete
  17. Ish, tak romantik langsung panggil pasangan 'acam' apatah lagi kalau itu memang merujuk kepada 'masam'. Apa yang masamnya? Spesies kuat merajuk kot, jenis masam-masam muka selalu ni.

    Anak-anak kita suruh Daddynya panggil Mommynya 'honey' tapi tak terucap lidah nak menyebutnya. Hahaha!

    ReplyDelete
  18. Aku nk suami panggil aku "Sayang"...tp espon suami negatif...aku sedih Sgt...bila suami panggil sayang...aku rasa happy Sgt...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();