Skip to main content

ORANG DAH TAK PAKAI MONOPOD LA....

Assalamualaikum...

Marah nanti pengguna2 monopod di Malaysia kalau baca entry nih..hahaha..
kena pakai  jugak monopod ni..
kalau selfie kat luar rumah tak kan nak buat macam ni jugak..kan??


Gile kan?pakai kaki je semata2 nak selfie.
kaki tu entah baru keluar dari tandas lepas tu 
selfie..lepas tu ada call masuk..
dia pun jawab telefon tu..
eiii...melekat segala kotoran kat pipi..
silap2 tersedut masuk dalam mulut..
ahahhaha...




Sebenarnya cara mengambil gambar menggunakan kaki
memang popular dikalangan remaja2 di china..
Dan cara ini dilakukan di dalam bilik mereka.
ianya seolah2 gambar mereka diambil oleh teman lelaki.
Kiranya macam nak menunjuk2 la teman lelaki sampai boleh 
masuk dalam bilik..
Tak de la kawan2 fikir dia tu tak de kekasih dan single..

errkkkkk!!gini pun ada ye..\teruk sangat ke kalau tak de kekasih..kan??


masing2 gigih..
kalau 15 kali ambilk gambar macam ni
memang kuat la otot2 kaki..
hehehhe..
kebanyakan gadis2 di china meresakan bergambar menggunakan 
monopod sudah ketinggalan zaman dan ia 
hanya berlaku di tahun 2014.


Gini la hasil nya...bergambar guna kaki..
kawan2 dia pun mesti tertanya2 siapa ambik gambar dia..kan??
boipren kah???



padahal...
setengah mati nak angkat kaki semata-mata nak bergambar..
patut la kaki depa cantik2 ..kan??

heheheh..nak try jugak la...;p

sekian...

Comments

  1. hahaha..aduhaiii..gituu gaya..

    ReplyDelete
  2. konon2 candid la tu hahaha. macam2 la

    ReplyDelete
  3. Adoiyaiii...ciknad klu ambik gambar guna kaki cenggitu, mesti jatuh terlentang ke belakang! Hahaha...

    ReplyDelete
  4. Rasanya saya dah tak boleh buat cam tu..otot kaki dah keras..huihuihui..

    ReplyDelete
  5. haha..kira senaman kaki gak lah ni..nanti nak try la..hahaha

    ReplyDelete
  6. Adeh fikir sribu Kali nak buat, x kot hhaha

    ReplyDelete
  7. hahaha boleh tersembam kat muka phone tu... kalau x pro

    ReplyDelete
  8. hahaha.. memang pandai guna kaki depa ni

    ReplyDelete
  9. Kalau pakai kain batik berselfie guna kaki akan bertambah terserlahlah keseksian seseorang wanita itu...

    ReplyDelete
  10. ASAL HAPPY BUATLH APAPUN...

    ReplyDelete
  11. buat senaman kaki ni..gigih betul

    ReplyDelete
  12. Sambil tu mereka dpt exercise kaki Dee. Tapi kalau kita mesti rasa tak sopannya terkangkang sana-sini semata-mata nak bergambar:)

    ReplyDelete
  13. umat diorang ni memang pelik-pelik..takde boifren takut kena cemuh..

    ReplyDelete
  14. kahkah! pelik nau yg part last tu..
    nak try jugaqlah, ehhh! hahaha~

    ReplyDelete
  15. aduiii yang ni memang lawak sis heheee

    ReplyDelete
  16. aduiii yang ni memang lawak sis heheee

    ReplyDelete
  17. hahaha lawak btl depa ni ...mcm2 ..

    ReplyDelete
  18. so dua2 belah tangan leh tunjuk la kat gambar kan.. wakaka.. macam2.. kesian pun ada..

    ReplyDelete
  19. Hahaha...sampai macam tu sekali. Tak perfikir plak bley selfie pakai kaki. Nak try lah nanti...hahaha...

    ReplyDelete
  20. byg kn tgh2 nk snap hp jatuh tepat atas muka hahaha

    ReplyDelete
  21. kah kah kah lawak betui

    ReplyDelete
  22. yang baring tu mesti msuk kelas menari . pandai dia pegang pkai kaki . kalau tak memang atas muka dah . hahaa

    ReplyDelete
  23. Salam, hahahah...itu kalau jatuh confirm lebam mata! :p

    ReplyDelete
  24. Macam ni gaya pun ada. Ingatkan tadi memang betullah dah tak berguna monopod tu tadi...

    Ini kalau dah masuk usia senja tapi masih nak berselfie memang parah. Mana kuat nak angkat kaki tinggi-tinggi gaya gini. Hahaha!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …