Skip to main content

MEMBELI EMAS TERPAKAI DAN SURAT PAJAK

STICKY POST 24 JAM.


Assalamualaikum...

Tak lama dulu saya ada kawan yang ada masalah nak tebus barang emas yang dia gadaikan.kemudian dia jual surat gadai dia untuk selesaikan masalah tu.Duit dia dapat dan masalah selesai.kalau kawan2 hadapi masalah yang sama boleh la jual surat pajak dengan nilai yang dipersetujui bersama dengan pembeli surat pajak tu.



Mungkin kawan-kawan rasa susah nak cari kat mana nak jual surat pajak atau pun emas terpakai tu.jadi saya nak perkenalkan satu laman web yang boleh membantu kawan-kawan membeli surat pajak dan emas terpakai milik tuan puan termasuk la surat pajak Ar Rahnu dan  Bank Rakyat



JENIS JENIS EMAS 
999.9 / 999 / 950 / 916 835 /
 PAUN / 585 / 
SUASA 

EMAS PUTIH 750 ITALY 
EMAS PUTIH 585 ITALY 
EMAS PUTIH 375 ITALY 

KAMI JUGA MEMBELI SURAT PAJAKKAN EMAS 

AR.RAHN / AR.RAHNU / BNK RAKYAT 

SEBARANG PERTAYAAN HUBUNGI SAYA ( AZMI 014-2201018 )

(SELURUH MALAYSIA)




Kalau emas kawan-kawan tu rosak ke patah ke pun masih boleh dijual .Hubungi encik Azmi untuk perbincangan lanjut.Apa saja berkaitan emas ni tetap ada nilai nya.

AZMI 014-2201018


Sekian...


Comments

  1. suasa pun ada jugak..
    ada jugak teringin nak pajak brg kemas..x tahu sgt prosedur..takut diorg ambik rendah. aritu (tahun lepas punye cerita) tnye tuan kedai cina tu, murah sgt dia ambik

    contoh la harga semasa emas rm140 segram. dia kata ambik rm100 je segram. mcm rugi je. mmg emas ada susut nilai tp dia ambik murah sgt. terus cancel. ingat nak beli emas kat situ jugak

    ReplyDelete
  2. Good info, blhla calling2 org ni nnti...biasanye beli Kat ar-rahnu je

    ReplyDelete
  3. pajak brg kemas ni jangn dia jar .... mmg tak da duit sikit mmg msk kedai pajak je la ....

    ReplyDelete
  4. Oh, baru tahu tentang ni! Pajak gadai tu nampak banyaklah bersepah kat KL. Rupanya surat pajak gadai tu pun ada yang beli yerk.

    Hmmm...baru tau!

    ReplyDelete
  5. tq for sharing..bru tahu surat pajak dia pon blh dijual..

    ReplyDelete
  6. kalau nak baiki je boleh ke? syg nak jual ;-)

    ReplyDelete
  7. Info berguna ni sis..

    ReplyDelete
  8. Bagus info ni DR.....Manalah tau, kalau sampai satu ketikanya kita terdesak, taulah mana nak dapat duitkan.....

    ReplyDelete
  9. oo..selain dr 916 pun boleh ye..bagus la..

    ReplyDelete
  10. Assalam cik diana whtsapp sy boleh sy nk iklan 01121591819

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…