Skip to main content

LELAKI JUAL DIRI UNTUK TAMPUNG BELANJA BELAJAR LUAR NEGARA

Assalamualaikum..





Seorang lelaki gemuk yang mendakwa dirinya mempunyai PHD dari University elit Tsinghua ,Beijing bertindak  menjual dirinya dengan nilai  lima juta RMB kepada wanita-wanita kaya.

Dia yang berasal dari keluarga miskin terpaksa bertindak sedemikian kerana kekurangan wang untuk  melanjutkan pelajaran ke luar negara .




Lelaki tersebut berdiri di tengah2 laluan berjalan kaki di bandar Jiulongpo District menarik perhatian ramai orang awam bahkan ada wanita-wanita muda dan kaya yang meninggalkan nombor telefon mereka pada lelaki tersebut.

Namun lelaki tersebut berkata dia hanya akan menerima tawaran dari wanita  yang meletak kan harga lebih 5 juta RMB kerana merasakan ianya  berpatutan dengan diri nya.



berbaloi  ke dengan harga tu?/hehehh


"selepas beberapa tahun saya akan kembali ke cina dan akan berbakti kepada ibu pertiwi." jelasnya lagi..
Semoga berjaya lah untuk lelaki ni..tak agak2 tu nak wanita je yang beli..apasal dia tak jual kat lelaki je..mana tau kot2 ada yang pelukan khidmat nya untuk bajak sawah ke,..kan??hahahahh

Tak tahu la dia ni memperbodohkan diri sendiri atau memperbodohkan wanita2 kaya..
5juta tu kalau duit kita lebih 250k hingga 300k..lebih kurang macam tu la..


sekian..

Comments

  1. Macam ni pun ada....haha...laku ke tak ni?

    ReplyDelete
  2. boleh fikir cara lain kot rasanya.

    ReplyDelete
  3. Hehehhehehe.. aduhai.. Duit punya pasal..

    ReplyDelete
  4. ada jugak yang beli ya..hihihi

    ReplyDelete
  5. Mcm2 hal, laku juga ka hihi

    ReplyDelete
  6. Kesiannya dia tak hensem. Kalau hensem mungkin ada juga yg nak kan...

    Macam-macamlah di sana tu Dee.

    ReplyDelete
  7. Hahahahha entry diana ni berjaya buat julia happy, aduhaiiii macam2 perangai orang luar negara ni ye diana, sungguh rasa pelik sgt2, dah nampak sikap dia disitu, nak durian runtuh tanpa usaha pada jln sepatutnya...hmmmmmmmmm ada ke perempuan kaya nak...kehkeh

    ReplyDelete
  8. alahai mcm2 cara buat nak cri duit.. kesian lak tgk.

    ReplyDelete
  9. CINA NI MMG MCM2 KAN? ADEH LA..

    ReplyDelete
  10. mcm2 haih orang buat nak cari duit.. banyak tu nak 5 juta.. dekat 2.5juta kita laaa tu.. moga betul2 la balik n bantu negara..

    ReplyDelete
  11. hahaha..mcm² cara manusia nak dptkan duit...

    ReplyDelete
  12. haah kan..bole je klu jd tukang kebun..hak3..
    nauzubillah..harap malaysia xde la spi mcm ni..kot ade pun, xde la terang2ngan cmni

    ReplyDelete
  13. Macam ni pun ada... Mungkinlah dia merasakan dirinya boleh dijual, itu yang dia berani berdiri di tengah bandar menjual diri. Kira confident level lelaki ni tinggi jugalahkan.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …