Skip to main content

JANGAN FIKIR YANG SATU ITU DAPAT MENUTUP 10 YANG LAIN

Assalamualaikum...

 hahahaha...
Ramai la yang macam ni...
pakai ketat sampai nak terkeluar apa yang berbonjol..
tapi kepala tetap pakai tudung...
ekekkeek...
lepas tu bajet diri tu dah sempurna sangat dah..
rasa dah bertaubat habis habisan dah tu...

Macam baru2 ni saya tengok ada orang mula pertikaikan tentang seorang artis tu..
dia dulu tak berhijab..dulu seksi..
sekarang dah berhijab..
tapi masih seksi...baju ketat sampai nampak semuanya...

jangan la macam tu ye..
Kita lakukan satu kebaikan supaya
kita rasa ianya dapat menutup 10 kesalahan kita.
Kita fikir orang akan senyap hanya sebab satu kebaikan kita ni..
padahal yang 10 kesalahan kita tu kita fikir orang tak nampak.
ye..awak fikir orang tak nampak tapi Allah nampak la sayang...


sekian..

Comments

  1. moga kita bermuhabsabah diri menjadi muslimah sejati
    memperbaiki diri n penampilan menutup aurat dgn sempurna

    ReplyDelete
  2. Sama-sama amik iktibar,nak jadi contoh pun kena jadi ikutan yang baik, bukan setakat tengah jalan kan diana.

    ReplyDelete
  3. kena faham maksud menutup aurat dengan pakai tudung kan DR.

    ReplyDelete
  4. WANITA NI AMAT CANTIK WALAU TUTUP SEMUA HANYA NAMPAK MATA JELAS TERSERLAH KECANTIKANNYA.

    ReplyDelete
  5. itulah kan...kadang-kadang kita lupa bahawa sepuluh dosa sehari tetapi amal yang kita banggakan cuma satu.itupun belum tolak riak lagi.huhuhu...muhasabah diri.thanks atas peringatan ini.

    ReplyDelete
  6. pagi tadi baru nampak kak

    ReplyDelete
  7. Thanks atas peringatan. Smoaga kita dapat perbaiki penampilan kita.

    ReplyDelete
  8. mungkin bg nyer menutup aurat tu = pakai tudung je

    ReplyDelete
  9. hahaha ramai retiss yang mcm ni mls nk cerita org awam ... sbb org awam tak leh jd contoh .... org tak nampak sgt .....

    ReplyDelete
  10. nice info mba ... banyak jaman sekarang wanita yang berkerudung tapi pakaiannya ketat semoga ajah setiap wanita yang tampilannya begitu bisa merubahnya dengan yang baik.

    ReplyDelete
  11. Oh....kebetulan ada member htr pasal ' Plastik Bocor' kat WA..... samalah apa yg awak ckp ni, kita buat baik, tapi pada masa yg sama buat salah jugak....takutnyaaa

    ReplyDelete
  12. semoga saya terhindar seperti ni...

    ReplyDelete
  13. renung²kan dan selamat beramal :)

    ReplyDelete
  14. deep..
    memang hari2 nampak..
    :(

    ReplyDelete
  15. Gaya macam nilah yang saya pelik. Apa maksud menutup aurat tu sebenarnya. Mungkin orang macam ni fikir kalau tutup rambut tu maknanya dah tutup auratlah!

    Banyak dah tengok gaya macam ni sampai malas nak ngumpat lagi. Kalau kita tutup semua pun lepas tu ngumpat mereka yang tak kenal kita dek kerana gaya tutup aurat, kita pulak yang dapat dosa tak pasal-pasal. Biarlah mereka berakit-rakit belajar tutup aurat asal jangan terlambat :)

    ReplyDelete
  16. insyallah kak diana
    masih perbaiki diri

    ReplyDelete
  17. masih berusaha untuk memperbaiki diri..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …