Skip to main content

INI RUPANYA ARTIS LELAKI YANG BELASAH ISTERI TU...

Assalamualaikum...

Semua orang tahu dah artis yang pukul bini sebab
bini tak restu kan dia kawen tu ialah "Tutttttttt.."
hehhehe...

Teruk betul la lelaki macam ni...
sampai nak pukul2 tu buat apa..
nampak dayus sangt.macam budak2..tak dapat apa yang dia nak
terus nak pukul orang..



Pernah dengar kan ustaz kata lelaki ni
kalau umur dah 40 tapi masih tak berubah jadi "elok"
memang agak susah  dia nak berubah lepas tu..
macam si artis lelaki tu la..
masa dah hujung2 30 pun telinga masih bersubang..
Padahal anak teruna pun dah besar..
erm...

Contoh tak baik diberikan pada anak2 dia..
Bukan saja imej dia yang "rock sangat"tu yang merosak kan anak2..
malah tindakan pukul isteri sampai isteri keguguran tu pun
anak-anak lain akan ingat sampai diaorang besar..

kalau kau nakal masa bujang,
tak kan kau nak teruskan hidup nakal bila dah kawen..
Bina lah keluarga yang ada nilai2 agama dalam keluarga tu..
jaga aurat isteri...jaga disiplin anak2..
InsyaAllah akan bahagia..dan kau akan sayangkan keluarga kau tu,
kau akan menjaga mereka sepenuh hati kau..
sampai kan kau tak de sibuk2 nak mencari bini lain untuk sedapkan diri sendiri..


sekian...

Comments

  1. keguguran... hurmm, teringat akan sesuatu peristiwa...

    ReplyDelete
  2. sapa lah dia jer.. kelibat macam kenal tapi tak berani teka takut jadi fitnah hahahaha

    ReplyDelete
  3. Pukul sampai keguguran dasyat betul penangan org yg dilambung cinta ni ye.... Andy flop poppy ke tu,klu sblh sorry ye....;-/

    ReplyDelete
  4. alahaii..
    sape pulak artis ni..
    tp tgk tu mcm kenal..tp takut tesalah pulak..

    ReplyDelete
  5. sape tu kak?dalam kepala saya ada fikir dua org artis ni tapi taknak men teka2 je. kang jatuh fitnah plak.

    tapi kalau akak maksudkan saya, maaf sebab saya artis biasa2 je kahkahkah :D

    ReplyDelete
  6. eeii tak suka la yang jenis ringan tangan kat badan perempuan ni

    ReplyDelete
  7. ramai kata andy flop poppy.. apa laa manusia ni

    ReplyDelete
  8. rasa nak hempuk2 muka dia balik..sampai keguguran..nauzubillah..

    ReplyDelete
  9. p/s menjawab soalan...sy x beli pun bunga kantan tu..opismet ya beli ;-)

    ReplyDelete
  10. Hamboiii sgt ni...nak tunjuk sado belasah bini konon...nyampah tau lelaki camni!

    ReplyDelete
  11. alamak.. takde idea langsung.. sapaaa??

    ReplyDelete
  12. haah.. dari gaya gambar macam Abg A.. hehehehe

    ReplyDelete
  13. Siapa ni, Diana? Saya tak tahulah. Tengok gambar pun tak cam siapa orangnya. Saya ni dah lama tak berkecimpung dalam dunia hiburan tau :)

    ReplyDelete
  14. Wah...ganazzzznyer...

    ReplyDelete
  15. Moga terbuka pintu taubat dan lebih molek akhlaknya..amenn..

    ReplyDelete
  16. ada terbaca dlm news aritu tp x tahu siapa artis tu. kesian wife dia.

    ReplyDelete
  17. tak pasal2 dah membunuh satu nyawa x berdosa ... maka bertambah lah dosa ...

    ReplyDelete
  18. tak pasal pasal isteri kena pukul..patutnya bawak² le perbaiki diri bina rumahtangga bahagia

    ReplyDelete
  19. Salam, hmmm~ tgk gaye dia mmg mcm Tutttttt....hahahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …