HAMPIR SEMINGGU MINUM AIR MAYAT

Assalamualaikum...




Agaknya kondominum mana la tu ye yang penghuninya dah seminggu
Minum dan mandi air mayat sebab ada mayat dalam tangki air diaorang.
Mau ada yang pindah nanti tu sebab trauma punya pasal.
mayat tersebut dikesan selepas
penghuni mengadu bau busuk pada air yang mereka gunakan..

Mana yang  ada kemampuan tu
boleh la pi beli air minum kat kedai atau pun
mandi di tempat lain.
tapi yang tak mampu dan tak berkesempatan tu sah2 la
hadap jugak la air busuk tu..hehehh



Tapi kan memang tangki air kat atas tu boleh siapa2 buka tutup ke ?
kalau macam tu baik la ada penutup yang berkunci..kan??
kunci tu pulak dipegang oleh pihak pengurusan..
jadi tak de lah benda2 macam ni berlaku..


Kurafat: air mayat untuk sembuhkan penyakit

Kalau dalam hal2 kurafat ni
air mayat ni orang guna untuk mengenakan orang..
macam nak bagi kedai sebelah melingkup ke...
ataupun untuk bagi orang sakit..macam sihir la..
Tapi kalau dalam kes air mayat dalam tangki tu
rasanya tak de siapa kot yang kena sihir atau perniagaaan nya lingkup..
yang ada cuma mungkin kulit gatal2 dan muntah2 sebab meloya hehhe
jadi jangan risau ye pada siapa yang duduk di kondominium tersebut..
kalau rasa risau sangt pi la klinik buat pemeriksaan kesihatan.


sekian...
HAMPIR SEMINGGU MINUM AIR MAYAT HAMPIR SEMINGGU MINUM AIR MAYAT Reviewed by Diana Rashid on May 15, 2015 Rating: 5

34 comments:

  1. saya sampai rasa was was.. yelah kita duduk umah atas kayangan katanya memang guna air tangki. Tak tau la nak muntah kaler apa kalau jadi kat saya.. kembang tekak bila fikir

    ReplyDelete
  2. Huwaa...huwaa...hadoiii...scary okeh

    ReplyDelete
  3. aduhaii..kembang tekak den! sapelah punya kerja pegi campak mayat dlm tu. Geramnya..

    ReplyDelete
  4. adoi la... loya gilaaaaa...

    baru pagi tadi panjat tangki rumah tengok dalam..

    ReplyDelete
  5. erk.....adei....ilang selera makan 1 minit...

    ReplyDelete
  6. uishh loya plak tekak ni bile pikir tangki umah
    hahaha

    ReplyDelete
  7. Hmmm...nak termuntah rasa.Siapalah nak minum air tu ye.Kasihan pada yang terkena tu.Hais..macam-macam hal.

    ReplyDelete
  8. Hmmm...nak termuntah rasa.Siapalah nak minum air tu ye.Kasihan pada yang terkena tu.Hais..macam-macam hal.

    ReplyDelete
  9. ada terbaca tadi kat newspaper. tikus mati pon tak lalu nak makan..ni pulak mayat. huhuhuh

    ReplyDelete
  10. kalau mcm apartment Fida...pintu untuk ke tangki air...akan bermangga..org luar tak boleh naik..
    Tapi yg tu kondo kan..tak ada sistem ke..eeee..kalau Fida air berbau lain macam memang tak mandi dan minum dah..air warna kuning pun Fida tak lalu dah

    ReplyDelete
  11. erk ..ngeri betui la..... pening pala aku baca wei

    ReplyDelete
  12. Pitam kakkk baca entri ni... camne laa tu rasa air mayat... terbayang plak termasuk tekak kite ni... adoi...

    ReplyDelete
  13. errrr.. errr.. minta2 dijauhkan lah bnde cmni dr kita. tak sanggup oh. huhu

    ReplyDelete
  14. Perghh minum air mayat. Saya pun kdg2 musykil, ada gak terfikir dlm tangki air atas rumah saya tu ada mayat ke idak.

    Walaupun bukan mayat manusia.. Mungkin mayat tikus, cicak, lipas, anak kucing. Eewww

    ReplyDelete
  15. Perghh minum air mayat. Saya pun kdg2 musykil, ada gak terfikir dlm tangki air atas rumah saya tu ada mayat ke idak.

    Walaupun bukan mayat manusia.. Mungkin mayat tikus, cicak, lipas, anak kucing. Eewww

    ReplyDelete
  16. erkkk! takde benda lain ke nak minum..

    ReplyDelete
  17. Loyanya la.. ampun minta dijauhkan la berpegalaman minum air gini.. huhu

    ReplyDelete
  18. Arghhh gilo ke apo...?air mayat wt ubat...!!

    ReplyDelete
  19. semalam dengar kawan cerita katanya kat berita ade pasal benda ni. dengar2 pun rasa dah meloyakan kak. uhu.

    ReplyDelete
  20. ape la rasa orang yang dah terminum air tu . .

    ReplyDelete
  21. Seorang tukang paip pernah beritau saya kalau kita tau apa yg ada dalam tangki air rumah kita tentu kita tak lalu minum air paip. Ini kerana katanya dalam tangki air kita adalah tempat berendam pelbagai bangkai binatang: tikus, cicak, lipas. Nasib baik kita tak ambik tau!!

    ReplyDelete
  22. Adehhh.. mmg kembang juga tekak klu terjadi kat kawasan saya mcm ni...

    ReplyDelete
  23. Semlm ad baca kat paper...kes bunuh diri rasanya
    kementerian krsihatan pun dh pesan kalo penghuni apartment tu rasa x sihat..suh pi dptkan pemeriksaan

    ReplyDelete
  24. Salam, haha saye terus teringat movie jepun Dark water tu haa...based on true story, mayat pempuan dlm tangki...tu lah persoalannya..camne dorg ni boleh termasuk dlm tu..hmm..

    ReplyDelete
  25. tak dapat bayangkan betapa gelinya dan loya dah minum 5 hari tu..muntah macamana pun tak dapat kembalikan atau hilang rasa tu kan..tangki patut ditutup so xde lah benda lain termasuk atau dimasukkan.

    ReplyDelete
  26. ehh header akak dah lain la...hihi nmpk sgt lama xdtg sini...

    ReplyDelete
  27. alamak seramnya.. xtaulaaa mcm mane tu..
    sama ada nak bunuh diri ke atau ada yang tlg jalankan buat dia.. seram la dunia skarang ni..

    ReplyDelete
  28. aiyoooo..xsanggup plak rase..
    kembang tekak..seram pun ade..

    ReplyDelete
  29. adu makk, mintak jauhlah mende camni. huhu

    ReplyDelete
  30. Ni nak beritahu kat Diana, salah seorang penghuni kondominium ni anak kepada kawan HD. Katanya dah seminggu mereka serumah dok rasa pelik kenapa air lain macam baunya. Tapi mandi juga. Bab minum, mereka guna air minerallah tapi sesekali tu tadah juga air paip! Kesian kat budak ni. Katanya bila tengok polis datang, orang berkerumun barulah tahu ada mayat dalam tangki air kondominium mereka. Tak tahu dah katanya nak muntah ke apa lepas dapat tau!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Powered by Blogger.