Advertisement

ENTRY UNTUK PEMILIK KAKI YANG BERBAU

Assalamualaikum...

Ini lah satu masalah yang saya anggap kejutan paling saya tak suka
bila nak masuk surau atau masuk premis2 yang kena buka kasut nih..
Saya tak tahan sungguh kalau ada siapa2 yang kaki nya berbau..
Ada setengah tu dia tak buka kasut pun
tapi orang boleh bau kaki dia..
aduhai..boleh terjejas selera untuk seminggu..
pening kepala bila terhidu benda2 tak baik untuk kesihatan ni...

Tuan punya badan pulak macam tak bau je..
Dia dengan senang hati boleh lunjurkan kaki,
sambil dengar muzik,berjalan2 depan kita macam tak de apa2 yang
merisaukan dia..dengan yakin je lagak nya tu..
sakit pulak hati makcik ni..

Bila dah hari2 bau mungkin sampai
bau tu dah jadi sebati dengan hidung tu yang
sampai tak sedar bau kaki makin hari makin menyengat.

Saya dulu pun masa kerja kat kilang minyak angin,
hari pertama tu masuk kerja sampai tak boleh buka mata
sebab pedih mata ni..tapi lama2 jadi macam biasa pulak..
balik kerja boleh singgah kedai la..
tak sedar orang dok bau minyak angin kat kita..ahahaahah...
apa ke sampai ke citer minyak angin nih..ahahhah..

 kalau hari2 awak pakai kasut kemana2,
mesti kaki awak akan berbau..
jangan la kata tidak,sikit mesti ada,..
jadi tolong lah buat sesuatu dengan kaki dan kasut awak tu
sebelum ianya membusuk..


sebelum saya akhiri entry kaki busuk ni , meh la kita sama2 baca surat terbuka
seorang penumpang sebuah pesawat yang ditujukan kepada
penumpang lain yang duduk di belakang nya dalam penerbangan dari
singapura-sydney pada 12 april lalu.
selain bau kaki ada beberapa perkara lain yang menjengkelkan
yang dilakukan penumpang tersebut ..
jom baca dan urut dada..hahahah...

penumpang 14A



sekian..


Catat Komen

9 Ulasan

  1. ufftt..kalau dalam flight dan beraircond mau semerbak bau kan..klu rasa kaki berbau tamo ler buka kasut..adeh..mau pengsan..

    BalasPadam
  2. i smell the anus of satan hahahaahha


    tp mmg kesian laa... x berhati perut sggh laa manusia tu

    BalasPadam
  3. Itulah masalahnya kita sebagai manusia ni. Kita cuma dapat menghidu kebusukan orang lain (kaki, ketiak dll) tapi hidung kita tak dapat menghidu kebusukan diri sendiri (sebab mungkin dah sebati kot). Sebab itu kebanyakan mereka yang hadapi masalah bau badan tak menyedarinya sebab dia sendiri tak dapat bau badannya. Seperti juga orang yang sendawa lepas makan durian, dia tak bau sendawanya tapi orang sekeliling rasa macam nak termuntah dengan angin dari mulutnya...

    BalasPadam
  4. uisssh..ni la punca kapal terbang patah balik baru2 ni kan..h

    BalasPadam
  5. pengalaman terburuk macam ni

    BalasPadam
  6. kah kah kah ... kesian betui kat passengger 14A tu

    BalasPadam
  7. Dia tak sedar kaki dia berbau kot. Tapi memang busuk wei kalau bau kaki ni.

    BalasPadam
  8. Biasanya memang kita tak sedar 'bau' kita sendiri. Kalau orang lain berbau, memang cepat aje masuk menusuk hidung kita. Saya pernah rasa banyak kali juga. Paling terkini bila bercakap dengan satu foreigner ni. Bukan main saya tahan nafas sambil cuba bercakap senafas jerk dengan harapan dia taklah bertanya banyak soalan. Kalau tengok dari segi fizikal, bukan main alahai dengan kot bagai.

    Orang kalau ada BO, kenalah berhati-hati jangan sampai orang lain jadi macam Passenger 14A ni. Terus pergi therapist katanya *_*

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)