Skip to main content

ENTRY UNTUK PEMILIK KAKI YANG BERBAU

Assalamualaikum...

Ini lah satu masalah yang saya anggap kejutan paling saya tak suka
bila nak masuk surau atau masuk premis2 yang kena buka kasut nih..
Saya tak tahan sungguh kalau ada siapa2 yang kaki nya berbau..
Ada setengah tu dia tak buka kasut pun
tapi orang boleh bau kaki dia..
aduhai..boleh terjejas selera untuk seminggu..
pening kepala bila terhidu benda2 tak baik untuk kesihatan ni...

Tuan punya badan pulak macam tak bau je..
Dia dengan senang hati boleh lunjurkan kaki,
sambil dengar muzik,berjalan2 depan kita macam tak de apa2 yang
merisaukan dia..dengan yakin je lagak nya tu..
sakit pulak hati makcik ni..

Bila dah hari2 bau mungkin sampai
bau tu dah jadi sebati dengan hidung tu yang
sampai tak sedar bau kaki makin hari makin menyengat.

Saya dulu pun masa kerja kat kilang minyak angin,
hari pertama tu masuk kerja sampai tak boleh buka mata
sebab pedih mata ni..tapi lama2 jadi macam biasa pulak..
balik kerja boleh singgah kedai la..
tak sedar orang dok bau minyak angin kat kita..ahahaahah...
apa ke sampai ke citer minyak angin nih..ahahhah..

 kalau hari2 awak pakai kasut kemana2,
mesti kaki awak akan berbau..
jangan la kata tidak,sikit mesti ada,..
jadi tolong lah buat sesuatu dengan kaki dan kasut awak tu
sebelum ianya membusuk..


sebelum saya akhiri entry kaki busuk ni , meh la kita sama2 baca surat terbuka
seorang penumpang sebuah pesawat yang ditujukan kepada
penumpang lain yang duduk di belakang nya dalam penerbangan dari
singapura-sydney pada 12 april lalu.
selain bau kaki ada beberapa perkara lain yang menjengkelkan
yang dilakukan penumpang tersebut ..
jom baca dan urut dada..hahahah...

penumpang 14A



sekian..


Comments

  1. ufftt..kalau dalam flight dan beraircond mau semerbak bau kan..klu rasa kaki berbau tamo ler buka kasut..adeh..mau pengsan..

    ReplyDelete
  2. i smell the anus of satan hahahaahha


    tp mmg kesian laa... x berhati perut sggh laa manusia tu

    ReplyDelete
  3. Itulah masalahnya kita sebagai manusia ni. Kita cuma dapat menghidu kebusukan orang lain (kaki, ketiak dll) tapi hidung kita tak dapat menghidu kebusukan diri sendiri (sebab mungkin dah sebati kot). Sebab itu kebanyakan mereka yang hadapi masalah bau badan tak menyedarinya sebab dia sendiri tak dapat bau badannya. Seperti juga orang yang sendawa lepas makan durian, dia tak bau sendawanya tapi orang sekeliling rasa macam nak termuntah dengan angin dari mulutnya...

    ReplyDelete
  4. uisssh..ni la punca kapal terbang patah balik baru2 ni kan..h

    ReplyDelete
  5. kah kah kah ... kesian betui kat passengger 14A tu

    ReplyDelete
  6. Dia tak sedar kaki dia berbau kot. Tapi memang busuk wei kalau bau kaki ni.

    ReplyDelete
  7. Biasanya memang kita tak sedar 'bau' kita sendiri. Kalau orang lain berbau, memang cepat aje masuk menusuk hidung kita. Saya pernah rasa banyak kali juga. Paling terkini bila bercakap dengan satu foreigner ni. Bukan main saya tahan nafas sambil cuba bercakap senafas jerk dengan harapan dia taklah bertanya banyak soalan. Kalau tengok dari segi fizikal, bukan main alahai dengan kot bagai.

    Orang kalau ada BO, kenalah berhati-hati jangan sampai orang lain jadi macam Passenger 14A ni. Terus pergi therapist katanya *_*

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …