Skip to main content

DIANA DAN ZAMARUL BERSAMA SEMULA

Assalamualaikum....

Cantik la Diana ni..
Ye..saya kata kat diri  saya la..hahahah...
sorry..bergurau saja la...
ada je yang nak juih2 mulut
kalau saya cakap saya cantik..
terima dengan hati terbuka tak boleh ke??hahahah

Okey..cerita yang sebenarnya tentang pelakon cantik ni..Diana rafar.
berita yang saya dengar semalam..
Khabar nya sedang dalam perancangan untuk
bernikah semula dengan bekas suami nya, Zamarul Hisyam..

Bagus la kalau macam tu..
nak buat apa berpisah kalau dalam hati tu masih ada cinta.
pasangan ni memilih tarikh 16 mei untukakad nikah
dan tarikh tersebut adalah tarikh
mereka akad nikah masa tahun 2009.
mengimbau kembali gitu..kan??


Saya suka dengan perubahan Diana Rafar ni
yang dah bertudung sejak dia dalam iddah
mungkin sepanjang masa dia hidup sendiri tu
dia banyak mengenang di mana  kesilapan dalam diri dia..
Sebab tu orang kata setiap
apa yang terjadi pasti ada hikmah nya..
Bila berlaku sesuatu kita cermin balik diri kita  apa yang tak kena,
kat mana yang masih lopong,apa yang jadi punca satu2 perkara tu berlaku..
betul tak??

Semoga perkahwinan mereka kali ni
akan kekal selama nya..
peminat2 pun tak suka sebenarnya cerita2 artis bercerai ni..
Bila tahu je artis nak rujuk dan nikah sem
tumpang rasa gembira jugak...

sekian...

Comments

  1. Alhamdulillah..Saya suka!!!

    ReplyDelete
  2. Moga kali ini lebih berbahagia dan saling menghargai.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...semoga kali ni kekal hingga akhir hayat

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah,berita baik ni.....;-)

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...semoga panjang jodohnya selepas ni

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah. suka bile dyeorg bersatu. moga kekal ^^

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah... jodoh masih buat mereka berdua .

    ReplyDelete
  8. La..saya tak tahu pun diorang ni bercerai.. kalau dah nk rujuk kembali bagus sangatla.. moga kali ni akan lebih menghargai antara satu sama lain..

    ReplyDelete
  9. Alhamdullillah ...moga bahgia ke akhir hayat

    ReplyDelete
  10. syukur Alhamdulillah... baguihler..

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah..
    moga jodoh dorg spi ke jannah..
    manissss diana bertudung skang ni..

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah. Smoga hubungan mereka kekal till jannah.

    ReplyDelete
  13. Moga jodoh mereka berkekalan hingga ke akhirnya. Kalau masih ada rasa cinta dan mampu menerima segala kelemahan seadanya, apa salah berbaik semula. Tumpang seronok tengok mereka berdua ni, low profile jerk.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …