CARA BUAT CECAIR PENCUCI UNTUK CERMIN MATA

Assalamualaikum..


Saya bukan seorang pemakai cermin mata.
tapi mak saya dia memang bercermin mata..
jadi saya nak kongsikan dengan kawan-kawan cara buat
cecair pencuci cermin mata..
tak de la pudar je cermin kita tu..kan?

masuk kan cecair antiseptik bersama air dalam nisbah 3:1.
lepas tu titiskan sedikit sabun mencuci,atau pun syampoo.
kalau nak guna cecair mandian tu pun boleh..
kacau pelan2..
lepas tu masuk kan dalam botol yang boleh sembur2 tu..

bila nak guna semburkan je la kat cermin mata kita..
lepas tu lap sampai kering...

dah siap..
selamat mencuba.

sekian..
CARA BUAT CECAIR PENCUCI UNTUK CERMIN MATA CARA BUAT CECAIR PENCUCI UNTUK CERMIN MATA Reviewed by Diana Rashid on May 13, 2015 Rating: 5

10 comments:

  1. baru tau pasal ni..nanti boleh la buat kan

    ReplyDelete
  2. biasanya fiza rendam je..hihi..

    ReplyDelete
  3. wah bagus ni, terima kasih di atas perkongsian d...

    ReplyDelete
  4. antiseptik tu ape ...dettol tu ke ..ade antiseptik khas utk glasses?? hehehe almaklumla tak penah pakai spec

    ReplyDelete
  5. Lgi super jimat kn..elok Sgt ni

    ReplyDelete
  6. kalau saya pakai air paip dengan tisu je , xpon kain . huhuu

    ReplyDelete
  7. Oh, mudahnya! Saya dah buat macam-macam cara tapi selalu jerk cermin mata jadi macam blur gitu pandangan.

    Selalunya saya beli spray cermin mata tu, itu pun tak tahan lama. Masa buat cermin mata, macam-macam 'anti' dia beritahu kita dan dengan setiap 'anti' tu harga cermin mata pun meningkat kosnya. Bila dah dapat tak tahu pun apa fungsi segala 'anti' tersebut.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Powered by Blogger.