Skip to main content

BINI DIA MEMANG MACAM TU...

Assalamualaikum...


Alhamdulillah...hari ni genap 10 tahun usia perkahwinan saya dan suami..
Doakan kami sekeluarga bahagia dan kekal bersama selamanya...





nampak tak bini dia balas cemana??
hahaahah...sabar je la ye...


sekian..

Comments

  1. hihi.. bini dia memang tak nak mengalah, tapi comel je

    ReplyDelete
  2. selamat ulang tahun perkhwinan diana moga kekal brbhgia selamanya...bersabar banyak2 ya...

    ReplyDelete
  3. Kalau dengan ai.. ai tak bagi en. suami guna perkataan 'ter..'.. dah macam 'ter'paksa je.. hahaha.. walau bukan itu niat sebenarnya.

    ReplyDelete
  4. Aizamia3..
    "ter" apa ye??tak paham..
    kalau tersayang tercinta..
    cemana??
    bukan itu maknanya paling sayang paling cinta ke??
    hehehhe

    ReplyDelete
  5. HEPI ANIBERSARI.. AMBOI BINI DIA.. HAHA

    ReplyDelete
  6. Wah slmt ulg thn prkahwinan Kak, hope brkekalan hingga ke jannah amin

    ReplyDelete
  7. hahaha.. tak lomentik tak wife dia.. happy anniversary diana..

    ReplyDelete
  8. Syukur..moga terus berusaha membina rumahtangga yang baiti jannati..

    ReplyDelete
  9. selamat aniberseri
    alhamdulillah..10 tahun..lama tuuuu
    hubungan kena ada give n take..ada toleransi, barulah wujud keserasian..kalau dua2 nak menang, habis la..pom pang pom pang dlm rumah..hihi
    moga dilimpah rezeki buat akak sekeluarga..moga bahagia

    ReplyDelete
  10. happy berseri2

    hahaha.. jawapan yg penuh perasaan ;-)

    ReplyDelete
  11. Tarikhnya 29.05 ye..
    Samalah kita..
    Salam ulang tahun perkahwinan yg ke 10..
    Semoga jodohnya hingga ke Jannah..

    ReplyDelete
  12. Tarikhnya 29.05 ye..
    Samalah kita..
    Salam ulang tahun perkahwinan yg ke 10..
    Semoga jodohnya hingga ke Jannah..

    ReplyDelete
  13. Happy 10th anniversary, Diana. Aduhai nak tergelak pun ada tengok WA suami isteri ni.

    Ni nak tanya soalan cepu sibuk, WA ni berlaku masa dua-dua tengah tidur baring atas katil sebelah menyebelah ke apa? Kalau tengok masa dah tengah malam dah tu. Ke si suami bekerja syif malam nih...

    Ish, sibuk betul MD ni *_*

    ReplyDelete
  14. Happy anniversary...stay cute ya!

    ReplyDelete
  15. happy anniversary mba hehe

    ReplyDelete
  16. MD..dia kerja malam..jadi hanya ucapan diangin lalu je la yang mampu kukirimkan..ekekek

    ReplyDelete
  17. untung lah suami wish dlu..haha

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah...Happy anniversary to both of you. Smoga kekal bahagia till jannah. Sedakad sudah.

    ReplyDelete
  19. hahahahaha sweet nya abg Lan! hahaha, akk balas cm tu je.ganaih betul!

    ReplyDelete
  20. nama pun suami isteri..kenalah tahan kan :) happy annyversary kak

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah.amin..tahniah!!!

    ReplyDelete
  22. happy anniversary..! semoga bahagia hingga jannah. aminn..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …