Skip to main content

GAMBAR HIASAN BILIK TIDUR UNTUK KANAK-KANAK

Assalamualaikum..

Saya suka kalau bilik anak2 kecil ni katilnya rapat ke dinding..
sebab nampak lebih selamat sikit la...
kalau anak kita dah jadi teruna atau dara tak pe la kot,.
tapi kalau kanak-kanak saya lebih suka katil rapat ke dinding atau sekurang2 nya
ada penghadang kat tepi katil tu...
kalau tak memang kejap2 masuk bilik tengok anak..heheh..
takut jatuh katil je..:p

meh nak kongsikan hiasan bilik tidur  yang sesuai untuk anak-anak kita..
bukan saja cantik tapi ruang bilik nampak mewah walaupun hiasan nya sikit saja..
cuma hiasan dinding dan pencahayaan  yang banyak main kan peranan ..



















semoga gambar2 ini dapat lah memberi sedikit idea untuk kawan-kawan
yang bercadang nak menghias bilik tidur anak..

semoga berjaya..


sekian...



Comments

  1. cantik-cantiknye..siap ada gelongsor tu..

    ReplyDelete
  2. semua cantik decoration bilik ni..Warna putih cantik digabungkan dengan warna apa pun kan

    ReplyDelete
  3. kalau bilik anak aku ada gelongsor mcm tu mmg tak tidur la anak2 aku jwbnya...
    duk mengulang gelongsor tu je...hahaha...

    ReplyDelete
  4. Cantiknya bilik dia DR ......bilalah nak dapat bilik anak lawo cenggini.

    ReplyDelete
  5. jadi terapi minda tengok gambar interior gini :)

    ReplyDelete
  6. DR masa anak2 kak ana kecil2 dulu semua nak kaler pink, dari dinding sampailah langsir, kini dah anak dara masing2, ikut citarasa sendiri dah, merah lah, hitam lah, belang lah, tak kisah janji didik anak2 kemas dan jaga bilik sendiri kan:)

    ReplyDelete
  7. Kalau Cikna lebih suka yang no.5&no.10, lebih praktikal kot.....☺

    ReplyDelete
  8. kalo mcm ni bukan budak je yang suka.. mak budaaaaak n acik budak pun suka hahaha..

    ReplyDelete
  9. KEMAS N CANTIK HIASANNYA..TAPI BILIK ANAK KECIL XPERLU BNYK SGT BENDA YG DILETAK DI DLMNYA. ..AGAR SNG NK KEMAS.

    ReplyDelete
  10. Ada antara gambar ni yang saya pernah jumpa masa nk fikir idea hias rumah dn bilik anak. Last2 tak ikut pun.. ahha.. pertama sebab kos..rasa macam tak berbaloi habis banyak sb budak2 bukan nak tidur di bilik sendiri pun lagi. Kedua tak sampai seminggu penuh hasil kreativiti depa kat dinding. Haha.. nampaknya tungu dah sekolah la kot kita hiasan bilik lawa2 ...sementara ni redha jelah..

    ReplyDelete
  11. cantiknya!! tapi kena anak2 yg rajin mengemas, kalau malas bilik cantik pun akak jadi buruk.. 😀

    ReplyDelete
  12. Memang cantik tp kn sesuaikan bilangan isi bilik, keluasan bilik, kedudukan kipas,suis plat, dan ruangan solat

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …