Skip to main content

TERINGIN NAK PAKAI DRESS NI TAPI APAKAN DAYA..

Assalamualaikum...

Pernah dengar tak orang kata,
perempuan kalau cantik pakai apa pun tetap cantik..
Dia pakai baju butang senget pun dia cantik..
Orang akan kata,"berani betul cara dia berfesyen.."
padahal dia lewat bangun pagi tadi tu yang
sampai butangkan baju pun tinggi sebelah...

Ni ada satu cerita tentang orang cantik pakai apa pun cantik..
Rasa macam nak gelak berguling2 je bila saya baca cerita yang satu ni..



Bulan lepas ada nampak satu gambar   Irina Shayk yang menggayakan
satu dress yang seksi sangat..Dah gaya separuh bogel..
tapi siapa2 yang tengok pun akan kata cantik..
dah memang yang pakai nya pun cantik..kan??
dress tu terdedah belakang dan depan..


Orang yang ada potongan badan yang cantik je yang
yakin diri pakai dress ni..
yang bulat2 bam bam tomei2 tu tak payah la berangan ..
hahahhaha...

Macam ahkak sorang ni..
nak jugak pakai dress tu...
sudah nya dia sendiri tak tahan tengok diri dia macam tu..
nak gelak pun tak sanggup..
nak nangis pun tak keluar air mata...

 kalau si Irrina yang pakai
bahagian ehem2 pun tak la nampak ..
tapi dapat kat ahkak ni..
habis semua terkeluar terdedah..
hahahah..

jadi ..terbukti lah..
wanita cantik pakai apa pun cantik..
apa yang wanita cantik pakai tak semuanya sesuai
untuk wanita yang tidak cantik..
Ahkak tak sedar diri tu mungkin dari China kot..
Kalau orang malaysia ni masih waras lagi kot...kot la..hehehe

sekian...

Comments

  1. nak termuntah plak tgk..haha.. aduh..

    ReplyDelete
  2. Harus berikan markah untuk keberanian kepada kakak itu... huhu

    ReplyDelete
  3. sebenarnya apa pun jenis pakaian bergantung dengan kesesuaian seseorang, kalau dah tak sesuai tu, pakai apa memang takkan nampak sesuai... hu hu hu...

    ReplyDelete
  4. kalau cantik pun tak payah la pakai dress camni.. seram pulak tengok hahahaha

    ReplyDelete
  5. pakai ikut kesesuaian badan sendiri jangan ikut orang

    ReplyDelete
  6. wanita semuanya cantik..berpakaian molek2 tmbh cntik...

    ReplyDelete
  7. Adoiyai... Mcm² fesyen pelik..kelakar pula tgk. Hehehehe..

    ReplyDelete
  8. bagi org kafir , kecantikan itu perlu dipertontonkan ... ermmm

    ReplyDelete
  9. Harus pakai camni! Tapi HANYA DI HADAPAN SUAMI!!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …