Skip to main content

TENGOK GAMBAR AISKRIM PUN NAK KECIL HATI..

Assalamualaikum...

kalau saya letak gambar ni ada tak yang kecik hati??


Alahai..bukan ada nama siapa2 pun...
nak kecik hati dah kenapa..
Normal la tu ada jerawat..kan??

Setakat ada jerawat pun nak sedih..
mengada2 sangt aih..
Manusia ni memang macam tu la..
suka sangt kecik hati tentang benda2 kecik je..
padahal boleh kata semua orang keliling kita ni ada jerawat.
pun nak kecik hati..

Kadang2 tu kita cuma cakap..
"saya tak suka makan nasik kandar kat situ....
sebab saya geli lagi2 yang masak tu tak tahu status nya apa..
islam ke tidak..lepas tu restoran nya kotor.."

itu pun nak kecik hati hanya disebab kan dia suka nasik kandar...
menyampah tau...!!



nak cerita ni..
tadi tengok kat Ig Neelofa muat naik gambar aiskrim tu..
ramai la yang kecik hati..
konon2 nya neelofa mengata perempuan yang banyak jerawat..
Yang terasa tu pulak boleh kata memang semua ada jerawat la..
siap ada yang hilang minat kat neelofa..
hilang hormat bagai..eheheheh..
Alah..makcik yang banyak jerawat ni pun tak
de pulak nak kecik2 hati..
apa susah..
camera 360 kan ada..ehehehhehe


sekian...

Comments

  1. Larh ! Tu pun nak kecik hati ke ? Hahahahaha.

    ReplyDelete
  2. manusia la ni mudha kecik ati... gamaknya banyak makan cili... hihi

    ReplyDelete
  3. biasa jer even ada jerawat jugak hahahaha.. jerawat tanda keremajaan katanya hehehehe

    ReplyDelete
  4. Pasal tu ja nak kecik hati. Nak tunjuk diaorang pandai tafsir gambar la tu. Normal la muka ada jerawat, pemanis tu heheheh

    ReplyDelete
  5. Aduhai.. Mcm tu pun sentap eh?

    ReplyDelete
  6. Saya selalu kecik hati tengok orang hisap rokok... macam tak paham bahasa, fatwa mengenai rokok haram di sisi Islam dah keluar 20 tahun, tapi masih ramai tak peduli...

    ReplyDelete
  7. alahai. hehe.
    macam la neelofa tu tak pernah berjerawat pulak.. normal lah tu kan.. nk sentap2 plak. ce positif sikit. hikhik

    ReplyDelete
  8. Lah psl tu pun nak sentap kan, kita pun da jerawat juga.normal la tu hihi

    ReplyDelete
  9. Salam, hahaha biasalah rakyat2 marhaen ni suka betul cari pasal dgn retis or org yg ade nama...cuba klw kawan dia yg up pic dgn caption mcm tu..mesti berdekah dia gelak dan anggap benda tu kelakar even terkena btg hidung dia..hahah

    ReplyDelete
  10. Hahaha, memang kelakar. Macam tak relevan pulak nak kecil hati benda remeh macam ni. Saya ni baru 'kebah' muka dari dua biji jerawat. Alah, tutup jelah dengan concealer habis cerita. Mula tu mengeluh juga lepas tu dok terfikir, 'Eh, muda belia lagi aku ni, jerawat pun masih sudi nak singgah!'

    Dah tua-tua ni suka pulak ada jerawat sebiji kat muka. Muda lagilah tu, hormon pun muda belia jerk!

    ReplyDelete
  11. hehe...ada nampak ni kat IG
    cehwah, nak promote dah ada IG juga tu

    ReplyDelete
  12. Nama pun manusia makcik.....rambut jer hitam hati lain lain....Hihi ...betul tu, sekarang senang jer banyak teknologi

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …