Skip to main content

TAK BOLEH KE KAU MAKAN AISKRIM NEGRO TU DIAM-DIAM?

Assalamualaikum...



Tajuk bukan nak melucah..
tapi ni nak cerita tentang anak muda zaman sekarang..
Kalau bab melucah memang la tak malu.
Seronoknya melucah sama naik je dengan orang jantan.
Tak tahu la benda memang biasa buat atau saja ikut2 orang
yang pastinya sangat la nampak tak sopan
walaupun kau pakai tudung sampai cecah buku lali.



nak disekat anak2 kita ni dari buka internet,
kang jadi buta IT pulak..
Cukup la mak ayah je yang hanya tau buka facebook semata-mata.
Tak kan anak pun nak buta IT..
jadi kita pun bagi la dia guna Internet..
last2 ini yang dia buat..



Macam dah biasa ye tengok aiskrim negro.
buat pulak muka macam nak mendapat sangat.
tak segan silu tayang muka..
Tak de mak bapak ke.,saudara mara tak de??
tak segan ye gambar kau terpampang sana sini dengan gaya
dan caption yang mak ayah kau boleh kena darah tinggi??

Ni la sebab nya kenapa orang kata zaman sekarang anak2 kena kawen cepat..
Sebenarnya zaman dulu2 tak pe kawen lambat pun..
Tapi dah akhir zaman macam ni jalan terbaik nya kawen je la..
Nak sangat aiskrim ..kan??
dah kawen nanti jangan malas nak layan laki pulak.


sekian..




Comments

  1. nauzubillah.. haihh tak faham bebudak skrg ni..

    ReplyDelete
  2. alahaiiii malu ye...nak gurau kena gaya takpe...ni mcm Allah tak tau nak cakap la diana...rasa mcm maluuu yeeee

    ReplyDelete
  3. ada tu sy tgk mcm sengaja je. msk fan page yg ramai lelaki. pastu upload gambar yg sekali tgk pun kita mmg da fhm... pastu ayat bajet2 bangga sbb dpt banyak like n komen...eee rs nk carut kan je kt bdk pompuan tuuu

    ReplyDelete
  4. adoii..apa nak jadi ngn budak skarang ni..huhu

    ReplyDelete
  5. sangat mendukacitakan lah DR sesetengah anak2 muda sekarang ni, malu langsung tiada dalam kamus hidup mereka.

    ReplyDelete
  6. adoii..bertudung litup lagi..heran kan..mana pergi perasaan malu org melayu skrg ni..kita pn ada anak dara...riso zmn yg sgt mencabar utk dorg..semoga Allah lindungi anak² kita dari fitnah dajjal.. T_T

    ReplyDelete
  7. ngeri bebudak zaman la ni mmg tak reti malu..

    ReplyDelete
  8. ada tengok gambar ni 2 3 hari lepas kot.. kita dah kawen pun malu nak bergurau benda2 camni...

    ReplyDelete
  9. ya Allah, mintak dijauhkan..
    sedih2

    ReplyDelete
  10. itu lah pasal kak..lgsg xde rasa malu..aduhai..2 2 bertudung....ape la budak2 zmn skrg ni.....miang sesgt da

    ReplyDelete
  11. semoga diri sendiri dan orang sekeliling tak sampai tahap macam ni..adoi la

    ReplyDelete
  12. Eh, kita dulukan walaupun dah akil baligh tak pernah cakap benda bukan-bukan. Nak dengar orang cerita pasal kahwin pun takut dilabelkan perempuan gatal. Budak sekarang memang dah terlebih makan keladi lah, sebab itu gatal mengenyamnya lain macam.

    Macam dia biasa je tengok aiskrim negro yerk. Kang dah kahwin dapat aiskrim besar, nak bercerai pulak. Hahaha!

    ReplyDelete
  13. Salam, hah...ni pun sy tgk dpd ofiz mate sy, rasa mcm panas je hati tgk pic tu...entahlah, malu segan aib semua ada..sedih pun ada..hmmm :(

    ReplyDelete
  14. yang saya tak paham otak orang melayu yang jual aiskrem kote tu buat apa? ,macam nak ajar budak-budak sekarang ni hisap kote.BANGANG.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …