Skip to main content

SELAMAT HARI JADI MAISARA...

Assalamualaikum...



Genap lah umur nya 8 tahun...
dah macam-macam perangai budak ni..
dah pandai bad mood,
pandai buat2 sweet kalau nak apa2.
paling kerap kena ngayat dah tentu ayah dia..
anak ghenyih sikit ja terus angguk..hahahah...

SELAMAT HARI JADI MAISARA..
Terus lah menjadi lah anak yang baik..
kakak memang tak pernah menysahkan ibu dengan ayah..
selau jadi bahan gelak ayah dan ibu ..
selalu menceriakan suasana..
tiap kali sebelum tidur kami selalu berbual2 tentang kakak..
lepas tu kami gelak..hahahahah...
nak gelak depan2 kami tak boleh..
jadi gelak belakang2 je..
sorry kakak..♥♥♥♥♥

Kejutan yang kakak suruh ibu dan ayah buat tu...
InsyaAllah...nanti kami akan buat..
tunggu tau..
(Paksa2 pulak buat kejutan untuk dia.)

Hadiah dah bagi awal2..
sebab tak sabar punya pasal..
harap2 kakak jaga baik2 tau hadiah tu..
ibu dulu masa kecik2 tak pernah merasa benda2 gitu..
(hari gembira jangan nak buka citer sedih  la ibu oiii!!)

Selamat Hari Jadi...
Kakak tetap anak manja ayah dan ibu..
walaupun adik selalu potong line..

Sekian...




Comments

  1. Selamat hari ulang tahun kelahiran, Maisarah. Semoga terus menjadi anak yang baik buat ayah dan ibu serta kakak yang baik buat Mikhail... :)

    ReplyDelete
  2. selamat ulang tahun kelahiran yang ke-8 maisara
    semoga menjadi anak yang solehah pada kedua ibu bapa.
    disayangai orang sekeliling dan menjadi kebanggaan semua ye
    insyallah

    ReplyDelete
  3. Happy besday maisarah, moga menjadi anak Solehah kebanggaan Ibu dan ayah....

    ReplyDelete
  4. Happy Birthday kakak Maisara...semoga menjadi anak yg solehah yg dpt membanggangkan ayah dan ibu

    ReplyDelete
  5. happy bzday maisara smga berjaya dunia akhirat

    ReplyDelete
  6. happy birthday maisara...moga mmbsr sgb ank soleh n mngasehi ibubapa n keluarga..

    ReplyDelete
  7. kejutan paksa pun comel jugak.. he3.. happy birthday, dear maisara..!

    ReplyDelete
  8. selamat hari jadi maisarah...moga menjadi anak yang solehah..

    ReplyDelete
  9. happy birthday maisara...

    apa nak buat bila da ada adik terpaksa laa serah line ekekekekek

    be a good girl yaa

    ReplyDelete
  10. Selamat hari lahir maisara. Semoga membesar sebagai anak yg selehah. Sebaya anak bujang saya.

    ReplyDelete
  11. Selamat Hari Lahir Maisara..
    Moga menjadi anak yang solehah dan sihat dalam menjalani kehidupan seharian..

    ReplyDelete
  12. Sanah helwah dear Maisara... Dah beso dah anak dara ni..

    ReplyDelete
  13. ibu bg ang hadiah apa ???
    mak uda kirim doa ja...semoga ang jd budak yg baik..bijak...hormat ibu ayah..nnti dh besaq kherja elok2... ;)

    ReplyDelete
  14. Salam, happy belated birthday Maisara (n_n)...semoga jadi anak solehah, dan buat ibu ayah gembira dunia akhirat (n_n) aminn~

    ReplyDelete
  15. YG selalu jadi bahan gelak tu, sama la. Selalu cerita2 dgn suami pasal anak pastu gelak. Tp kat depan2 pun ada jugak gelakkan dia.

    Selamat hari jadi Maisara. Semoga Maisara terus senangkan hati ibu dan ayah dan jadi anak yg solehah.

    ReplyDelete
  16. Selamat hari ulangtahun yang ke-8, Maisarah. Semoga terus menjadi anak yang baik dan mendengar kata.

    Kenapa mak dah abah suka gelak kat belakang, tak gelak kat depan anak? Serius kepoh nak tau sebabnya *_*

    Mikhail suka potong line ya. Biasalah tu Maisarah, dah namanya anak sulung memang terbakar je hati bila kena cantas selalu ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …