Skip to main content

PERMINTAAN LUFYA UNTUK PEMINAT SELEPAS DIA BERHIJAB

Assalamualaikum...



Cantik betul Lufya sekarang ni..
Bukan saja wajahnya yang cantik malah
nampak cara dia bercakap pun lebih sopan..
Sejak beberapa minggu lepas saya perasan dah dia delete semua gambar2 dia
yang seksi2 dan  yang tidak berhijab..

Dulu2 ramai yang tau kan dia cemana..
baju semua ketat2..tapi sekarang Alhamdulillah dah berubah banyak.
Tu yang orang kata kalau nak jadi baik kena
la berkawan dan berdamping dengan orang yang baik2.
Bila dah jadi makin baik nanti dekat2 diri dengan
kawan2 yang tak baik tu supaya mereka pun ikut sama jadi baik..
Hidup kita kat dunia ni kan kena saling berpesan2 untuk kebaikan.

Apa yang paling menarik nya dalam rancangan melodi yang lepas
dia sendiri berterus terang dan meminta semua peminat atau siapa
saja yang ada menyimpan video atau gambar nya yang
tidak menutup aurat,untuk membuang gambar2 dan video berkenaan.



Jarang la kita nak dengar benda ni dari mulut artis yang dah berhijrah..
Ada setengah tu sekarang dah berhijab,menutup aurat,
tapi sesekali dok muat naik jugak gambar-gambar lama
yang tidak berhijap dan menutup aurat..
Katanya.."ini gambar lama.."
Bila ditegur tau pulak malu..

gambar lama ke gambar tak lama ke,
mana boleh tunjuk2 kat orang kalau ianya mendedah aurat.
Awak dah berhijab sekarang,kena la jaga aurat awak tu..
Ruginya ,dah berbulan2 awak berhijab,
tapi disebabkan hari ni rasa nak tayang gambar lama.
awak dedahkan sendiri aurat awak pada orang.


Tak kisah la awak artis ke,bukan artis ke,
kalau dah berhijab tu jangan la tayang2 lagi gambar
lama 'yang tak berhijab.
buat malu je..

sekian..


Comments

  1. Salam, lufya mmg cantik! suka tgk :D..dan baguslah sbb ada org yg dengki nt, pegi upload lagi gambar2 dia before btudung..apapun, tahniah buat Lufya :D SUKE3!!

    ReplyDelete
  2. dia ni kalau bertudung nampak macam perempuan arab pun ada.. tapi memang dah cantik bertudung tak hilang kecantikkan tu.. betul la kan. kalau dah pilih nak tutup tu yang lama pun tak payah nak tayang sangat.. boleh mengundang fitnah

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...sejuk hati bila tgk semakin ramai artis kita berhijrah...

    ReplyDelete
  4. lagi cantik dan lg manis bla da berhijab ni

    ReplyDelete
  5. betul2 . dah berhijab biarlah sampai ke hujung nyawa

    ReplyDelete
  6. Dia ni mmg cantik yek....berjijab lagilah nampak sopan gitu

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah.. lufya mmg cantik sgt bila bertudung...

    ReplyDelete
  8. gambar last tu lufya ke...nampak macam yang ann-jolie tu.

    ReplyDelete
  9. Sweet jer lufya ni...dah pakai tudung bertambah sweet!

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah.. semua org mampu berubah,, asalkan istiqomah

    ReplyDelete
  11. Cantiknya lufya...
    Alhamdulillah

    ReplyDelete
  12. btl tu kak...
    bkn takat artis
    org biase pon ade jugak..
    bile dah brtudung xdibuang plk gambo2 lame tuu

    ReplyDelete
  13. Baguslah. Ramai sungguh artis sekarang yang dibukakan pintu hati nak menutup aurat. Harapnya berkekalanlah mereka di jalan yang baik.

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…