Monday, 2 March 2015

PERMINTAAN LUFYA UNTUK PEMINAT SELEPAS DIA BERHIJAB

Assalamualaikum...



Cantik betul Lufya sekarang ni..
Bukan saja wajahnya yang cantik malah
nampak cara dia bercakap pun lebih sopan..
Sejak beberapa minggu lepas saya perasan dah dia delete semua gambar2 dia
yang seksi2 dan  yang tidak berhijab..

Dulu2 ramai yang tau kan dia cemana..
baju semua ketat2..tapi sekarang Alhamdulillah dah berubah banyak.
Tu yang orang kata kalau nak jadi baik kena
la berkawan dan berdamping dengan orang yang baik2.
Bila dah jadi makin baik nanti dekat2 diri dengan
kawan2 yang tak baik tu supaya mereka pun ikut sama jadi baik..
Hidup kita kat dunia ni kan kena saling berpesan2 untuk kebaikan.

Apa yang paling menarik nya dalam rancangan melodi yang lepas
dia sendiri berterus terang dan meminta semua peminat atau siapa
saja yang ada menyimpan video atau gambar nya yang
tidak menutup aurat,untuk membuang gambar2 dan video berkenaan.



Jarang la kita nak dengar benda ni dari mulut artis yang dah berhijrah..
Ada setengah tu sekarang dah berhijab,menutup aurat,
tapi sesekali dok muat naik jugak gambar-gambar lama
yang tidak berhijap dan menutup aurat..
Katanya.."ini gambar lama.."
Bila ditegur tau pulak malu..

gambar lama ke gambar tak lama ke,
mana boleh tunjuk2 kat orang kalau ianya mendedah aurat.
Awak dah berhijab sekarang,kena la jaga aurat awak tu..
Ruginya ,dah berbulan2 awak berhijab,
tapi disebabkan hari ni rasa nak tayang gambar lama.
awak dedahkan sendiri aurat awak pada orang.


Tak kisah la awak artis ke,bukan artis ke,
kalau dah berhijab tu jangan la tayang2 lagi gambar
lama 'yang tak berhijab.
buat malu je..

sekian..


16 comments:

  1. Salam, lufya mmg cantik! suka tgk :D..dan baguslah sbb ada org yg dengki nt, pegi upload lagi gambar2 dia before btudung..apapun, tahniah buat Lufya :D SUKE3!!

    ReplyDelete
  2. dia ni kalau bertudung nampak macam perempuan arab pun ada.. tapi memang dah cantik bertudung tak hilang kecantikkan tu.. betul la kan. kalau dah pilih nak tutup tu yang lama pun tak payah nak tayang sangat.. boleh mengundang fitnah

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...sejuk hati bila tgk semakin ramai artis kita berhijrah...

    ReplyDelete
  4. lagi cantik dan lg manis bla da berhijab ni

    ReplyDelete
  5. betul2 . dah berhijab biarlah sampai ke hujung nyawa

    ReplyDelete
  6. Dia ni mmg cantik yek....berjijab lagilah nampak sopan gitu

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah.. lufya mmg cantik sgt bila bertudung...

    ReplyDelete
  8. gambar last tu lufya ke...nampak macam yang ann-jolie tu.

    ReplyDelete
  9. Sweet jer lufya ni...dah pakai tudung bertambah sweet!

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah.. semua org mampu berubah,, asalkan istiqomah

    ReplyDelete
  11. Cantiknya lufya...
    Alhamdulillah

    ReplyDelete
  12. btl tu kak...
    bkn takat artis
    org biase pon ade jugak..
    bile dah brtudung xdibuang plk gambo2 lame tuu

    ReplyDelete
  13. Baguslah. Ramai sungguh artis sekarang yang dibukakan pintu hati nak menutup aurat. Harapnya berkekalanlah mereka di jalan yang baik.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();