Skip to main content

PENUMPANG ALZA WA 5367 W CURI BEG TANGAN MANGSA KEMALANGAN JALAN RAYA

Assalamualaikum...



Hari ni Video pencuri beg tangan mangsa kemalangan
yang tersebar tu memang mendapat perhatian ramai orang di laman sosial.
Saya sendiri terkejut dengan kejadian tu..
Tak berhati perut punya manusia..
nak tengok video tu klik sini.. 

Dia tak tahu ke kesan nya bila dia buat macam tu??
kalau datang pihak polis nanti
macam mana diaorang nak kesan nama mangsa dan tempat tinggal waris mangsa.
Mujur la ada insan yang sedang merakam kejadian tu.
kalau tidak terlepas macam tu je la pencuri tu..kan??

Lepas video tersebut tersebar pemilik kereta tersebut
tampil membuat penjelasan mengatakan kereta tersebut
memang milik nya tapi bukan dia yang memandu kereta tu..
tapi adik dia yang pinjam kereta tu dari dia dan
salah seorang rakan adik nya yang menumpang kereta tu lah
yang mencuri begtangan mangsa kemalangan tersebut..

kesian tuan punya kereta..
tak pasal2 dapat nama buruk..
Walaupun dia dah beri penjelasan tapi masih ada juga
yang sangsi dan mempertikaikan tindakan dia
menjelaskan hal sebenar tu..
Namun tak kurang juga yang menyokong tindakan nya yang berani tampil ke depan.

Pemilik kereta tersebut juga menjelaskan telah membuat 'laporan polis
berhubung apa sebenarnya yang berlaku..

laporan polis telah dibuat :sumber:siakap keli


Tu la..susah nya kalau bagi pinjam kenderaan pada orang nih.
walaupun adik beradik bila jadi apa2 kita juga yang kena.kan??
harap2 pencuri tersebut dapat di kesan ..

sekian..

Comments

  1. saya ada tengok video tu
    memang panas hati juga tengok
    tapi tulah kan, betul juga kalau dah nama adik beradik ni

    ReplyDelete
  2. berani kerana benar.!! bagus.. yg tak bagus tu dah la org tu ditimpa musibah.. lagi mau aniaya.. isk isk.. tobat skrang..!!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …