Skip to main content

PEMUDA INI TERGAMAK MEMBUNUH DAN MEMASAK KEDUA IBU BAPANYA

Assalamualaikum...

Bagi semua yang bergelar ibu bapa mesti ada letak kan sedikit harapan pada anak2 bila diaorang dah besar nanti..kan??Sekurang2 nya kalau tak berjaya dalam pelajaran biar lah dah tua2 nanti ibu bapa boleh menumpang kasih sayang anak2.Bila anak masih kecil ni kita belai,kita manja kan dan harapnya besar nanti dia kenang semua tu...


Pasangan suami isteri  , Chau Wing-Ki (65) dan isterinya Siu Yet-Yee (62) pasti tidak menyangka anak yang mereka kandung dan besarkan sanggup melakukan perkara yang akhirnya menamatkan riwayat hidup mereka berdua.


Anak lelaki mereka ,Henry Chau baru2 ini dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup atas kesalahan membunuh dan memasak kedua-dua orang tua nya.Kejadian berlaku pada tahun 2013 ini pernah menggemparkan penduduk Hong Kong.

Pada mula nya Chau dan Siu dilaporkan hilang .Namun selepas beberapa hari akhirnya pasangan suami isteri ini ditemui didalam peti sejuk di apartmen Henry Chau.Henry awalnya memberitahu ibu bapanya pergi ke China namuan penemuan 2 kepala didalam peti sejuk menjawab segala punca kehilangan ibu bapanya.


Henry Chua juga mengaku beberapa bahagian badan ibu bapanya di cincang dan dimasak untuk dijadikan bekal makanan nya.Ini berikutan penemuan beberapa anggota badan yang tidak lengkap di tempat sampah .

Alahai...kos hidup tinggi sangat ke sampai kau sanggup jadikan daging mak ayah sebagai lauk??Kedekut betul..beli je la ayam sekor..sekor dalam rm16- rm17 ringgit je pun...

sekian...

Comments

  1. Makin ramai yang sakit jiwa sekarang ni huhu...

    ReplyDelete
  2. Lahai, motip nak masak mak ayah? Tak paham, serius....

    ReplyDelete
  3. aduhai..makin menjadi² mental org skarang ni..

    ReplyDelete
  4. mak aaaaih ni da smpai tahap ape ? aaaa tragisnya.. bunuh da satu hal.. masak plak tu.. apa dia snggop sngt ? isk isk.. nauzubillah..

    mmg living cost kt hk tinggi.. mngkin hrga ayam lagi ganda brbanding rege kat mesia.. mungkin je ehehe..

    ReplyDelete
  5. apa penyebab dia melakukan benda camtu ye
    macam kes yang berlaku kat malaysia tak lama dulu
    dia potong kepala bapa dia, dan beberapa ahli keluarga lain
    in the end, dia disahkan mengalami masalah mental

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …