Skip to main content

PEMUDA INI TERGAMAK MEMBUNUH DAN MEMASAK KEDUA IBU BAPANYA

Assalamualaikum...

Bagi semua yang bergelar ibu bapa mesti ada letak kan sedikit harapan pada anak2 bila diaorang dah besar nanti..kan??Sekurang2 nya kalau tak berjaya dalam pelajaran biar lah dah tua2 nanti ibu bapa boleh menumpang kasih sayang anak2.Bila anak masih kecil ni kita belai,kita manja kan dan harapnya besar nanti dia kenang semua tu...


Pasangan suami isteri  , Chau Wing-Ki (65) dan isterinya Siu Yet-Yee (62) pasti tidak menyangka anak yang mereka kandung dan besarkan sanggup melakukan perkara yang akhirnya menamatkan riwayat hidup mereka berdua.


Anak lelaki mereka ,Henry Chau baru2 ini dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup atas kesalahan membunuh dan memasak kedua-dua orang tua nya.Kejadian berlaku pada tahun 2013 ini pernah menggemparkan penduduk Hong Kong.

Pada mula nya Chau dan Siu dilaporkan hilang .Namun selepas beberapa hari akhirnya pasangan suami isteri ini ditemui didalam peti sejuk di apartmen Henry Chau.Henry awalnya memberitahu ibu bapanya pergi ke China namuan penemuan 2 kepala didalam peti sejuk menjawab segala punca kehilangan ibu bapanya.


Henry Chua juga mengaku beberapa bahagian badan ibu bapanya di cincang dan dimasak untuk dijadikan bekal makanan nya.Ini berikutan penemuan beberapa anggota badan yang tidak lengkap di tempat sampah .

Alahai...kos hidup tinggi sangat ke sampai kau sanggup jadikan daging mak ayah sebagai lauk??Kedekut betul..beli je la ayam sekor..sekor dalam rm16- rm17 ringgit je pun...

sekian...

Comments

  1. Makin ramai yang sakit jiwa sekarang ni huhu...

    ReplyDelete
  2. Lahai, motip nak masak mak ayah? Tak paham, serius....

    ReplyDelete
  3. aduhai..makin menjadi² mental org skarang ni..

    ReplyDelete
  4. mak aaaaih ni da smpai tahap ape ? aaaa tragisnya.. bunuh da satu hal.. masak plak tu.. apa dia snggop sngt ? isk isk.. nauzubillah..

    mmg living cost kt hk tinggi.. mngkin hrga ayam lagi ganda brbanding rege kat mesia.. mungkin je ehehe..

    ReplyDelete
  5. apa penyebab dia melakukan benda camtu ye
    macam kes yang berlaku kat malaysia tak lama dulu
    dia potong kepala bapa dia, dan beberapa ahli keluarga lain
    in the end, dia disahkan mengalami masalah mental

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …