Skip to main content

PAKAI TELEKUNG ELOK PUN DEPA SAKIT MATA - CHE TA

Assalamualaikum...

Rozita Che Wan ni kalau apa2 kontroversi yang kena mengana dengan dia mesti ianya tentang penampilan diri dia.Maklum la..orang cantik...memang ramai yang tak suka..
saya paham tu..eceh!!nak jugak selit2 ngaku dia cantik walaupun syok sendiri je.

Che Ta ni suka bergaya,suka melaram..tengok la kalau dia berlakon ke,atau pergi majlis2 memang gaya dan penampilan dia tu wow sangat.
Bila jadi perhatian,tak semua orang nampak sisi cantik tu..
Ada jugak yang rasa dia melampau2 dalam berfesyen .


Sekarang Che Ta dan Zain ada di mekah menunaikan Umrah..
tengok Che ta...cantik tak??
tetap bergaya..kan???

Dengan telekung ungu dia tu memang nampak menyerlah sungguh..
Sampai ada yang tak puas hati la Che Ta dok melaram dengan gaya  mewah ni
masa menunaikan umrah..
Tapi betul ke kalau pi mekah tak boleh melaram macam ni??
Boleh kot..lagipun tu kan telekung ja..
cantik pe..kan?
bak kata Che ta...:-

Tak kan lah pakai cantik2 untuk Photoshoot ja.buat ibadat tak boleh ka nak elok..kalau tak suka nak tengok hat cantik2 hat elok2 jangan follow instagram kami...(sebab kami cantik dan elok ja..-ayat sambung sendiri.)

Setuju jawapan Che Ta..Macam mana la mata2 manusia yang tak suka tengok benda cantik ni..tengok ja benda cantik mula la nak sakit hati..pelik la depa ni...

sekian...

Comments

  1. tak tahu nak komen ape..hehehe

    ReplyDelete
  2. Ala dah dia ada banyak duit nak beli telekung elok. Dia pun jadi tetamu Allah. Rasanya okay kot dia pakai gitu. Takkan nak cantik depan mata korang je. Eh. Emosi.

    ReplyDelete
  3. Tu lah kan... ada aje nk kritik n tak puas hati dgn dia. Dia ok ja... dh mmg dia lawa... nk wat camne... hehe...

    ReplyDelete
  4. cantik.... klu mmg suka bergaya.. beribadah pun dia terbergaya gak... dah itu dia.... nak buat lagu mana...

    ReplyDelete
  5. ELOKLH TU PAKAI CANTIK2 BERTAMU DI RUMAH ALLAH APALAGI MENGADAP ALLAH SWT.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum kak. hehehe cantiknya che ta.. rasanya takda masalah kot beribadah pakai lawa2 asalkan tak berlebihan.. hehehe

    ReplyDelete
  7. sebab che ta dan cantik dan fesyen tak dapat dipisahkan giteww...

    ReplyDelete
  8. sebab dah terbiasa nampak penampilan dia cantik dan bergaya, agak janggal nanti kalau penampilannya sederhana sangat..
    ini telekung red karpet ni..tv alhijrah ada juga kan bincangkan tentang ini

    ReplyDelete
  9. Adeh..tak berani nak komen apa2...
    Tapi serius nampak overlah dik...
    Nak kata lebih pun...kena gak beringat nie dik..hihi..
    Apa pun orang komen...dia jangan lah melenting kan..kan..hihi..
    Siapa soh pakai lelawa macam tu...
    Pakai lah yang bersederhana...
    Islam kan mementingkan kesederhanaan...

    ReplyDelete
  10. Biasalah tu. Ada jer yg nak mengata.

    ReplyDelete
  11. Dia lebih tahu apa yang dia lakukan.

    ReplyDelete
  12. Cheta ni saya suka. Sebab dari dulu org dok kutuk ke apa2, dia relax je. Cantik gile telekung dia tu.

    ReplyDelete
  13. Klunya sebab dia selebriti. Buat baik salah, buat jahat lagi salah tak dapat nak dimaafkan tanpa mengumpat ramai-ramai!

    Ya tak ya juga, orang tu bertelekung elok pun kita nak kata. Yalah, yalah, kita je yang buat baik dalam dunia ni. Orang lain kalau buat baik tu, ada makna di sebalik perbuatan tu *_*

    ReplyDelete
  14. Salam, haa biasalah...haters gonna hating everything! Annoying kan~ apapun, sy dgr che ta dah muka 'menutup'? so, alhamdulillah lah camtu, psl dia punya perhiasan cntik2, xpe lah sbb tu rezeki dia kan..hehe (n_n)

    ReplyDelete
  15. Ada betul jugak statement Che Ta tu...nak mengadap Allah mestilah yg terbaik antara yg terbaik kan... senang Zain nak cari kalau pakai yg lain dari yg lain hihi
    Dengarnya dia dah berhijabkan alhamdulilah

    ReplyDelete
  16. nak beribadat tulah yg kene cantek2 sepatutye kan

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …