Thursday, 26 March 2015

MAKAN LAH SEMANGKUK SUP TIKUS UNTUK KESIHATAN

Assalamualaikum

Alahai..semalam baru terbaca kisah seorang cucu yang setiap hari
diberi makan katak oleh nenek nya.. ,dan  hasil nya dijumpai ada menatang apa tah kat dalam kepala dia.Hari ni satu lagi  menatang geli geleman yang dibuat sup dan dimakan.




Kesian gadis ni..setiap hari ibu Chen akan memasak semangkuk sup tikus untuk nya
sebagai sarapan pagi dan dia harus menghabiskan sup tersebut.
menurut ibunya sup tersebut bagus untuk stamina
dan menjelaskan eekor tikus sama dengan 3 ekor ayam.
Walaupun dia mengakui tidak mengemari sup tersebut
namun dia terpaksa menghabiskan nya kerana ibu nya
sudah bersusah payah menyediakan hidang.

sup tikus yang dimakan Chen setiap pagi

Chen menegaskan perut nya akan berasa kurang selesa
selepas menghabis kan sup tersebut.

Chen yang memuat naik gambar semangkuk
sup tikus ke laman sosial mendapat kritikan ramai
dan  terpaksa berdebat dengan orang ramai demi
menjelaskan khasiat sup tikus  seperti yang didakwa ibu nya.
namun menurut pakar pemakanan tikus bahaya dimakan kerana
mengandungi beribu kuman dan bakteria.


Masyarakat di wilayah Fuzhou percaya memakan tikus boleh mengatasi
beberapa masalah rambut.
malah hidangan tikus kering sangat popular di sana.

Gambar memang sengaja saya blur kan..
satgi ada pulak yang hilang selera makan sampai kurus kering..
jangan ada yang cuba makan dah la ye..
Kita kan orang islam..eii...jom muntah!

sekian..




6 comments:

  1. makanlah sapa yg berselera tu...

    ReplyDelete
  2. Uwekkkkk... Ngam kalau nak berdiet ni.. Baca je entri mcm ni sis.. Mengarut betul diorg ni kan? Suka mkn yg bkn²..

    ReplyDelete
  3. eeeewwwwww....nape lah diorg ni yer...yg pelik2 aje!!

    ReplyDelete
  4. Salam, adui...kesiannnnnn lah yg terpaksa ikut tu :'(

    ReplyDelete
  5. Alaaa, alaaa, alaaa..... Diana, walaupun dah blurkan gambar, imaginasi saya ni tinggi tau! Aduh, rasa macam orang pegnen dah ni. Nak muntah tak mahu berhenti.

    Ni memang hari ni puasa dari start baca entri ni sampai esok pagilah. Nak buang bayang-bayang gambar dalam otak ni kasi clear.

    Oh, man... nak sambung muntah baliklah!

    ReplyDelete
  6. eeee...loya tekak..ni la binatang yg paling sy geli kak..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();