Skip to main content

MAJLIS HARIJADI TEMA ARABIC ISLAMIC ..KAT MANA YANG ISLAMIK TU ??

Assalamualaikum....



Sekarang ni kalau buat majlis apa pun semua nak ada tema..
tema frozen la..tema back to school la..
lepas tu pakaian pun kena la dengan tema..
jangan tema back to school awak pakai baju bollywood.
Tak kena tu..heheh...
tapi tak langgar undang2 negara pun..pakai je la..;p



Semalam tengok kat TV dato terlajak laris tu buat
majlis harijadi isteri dia dengan tema Arabic islamic..
jarang2 ni orang buat tema tu..
jadi stalk la Ig dia..
nak jamu mata dengan majlis orang kaya...
bagusnya buat tema ada islamic gitu...



tapi..islamic ke??
tak nampak celah mana yang Islamic nya pun..
semata2 part ada qasidah..
itu je la..
Lepas tu pakai jubah..
yang bergelek menari bergoyang2 ,
sambil yang pakai jubah pun terselak kain nampak seluar ketat,
terus hilang tema Arabic islamic tu...

Erm..dah macam tema Bollywood pun ada..
heheheh..islamic la sangat..
kalau letak tema Arabic je mungkin tak de
siapa yang pertikaikan,..


sekian...


Comments

  1. Ni tema Arab klau mcm ni kan

    ReplyDelete
  2. MCM2 STYLE MAJLIS LA NI YA...

    ReplyDelete
  3. Salam, tapi tu lah, bila buat tema, mmg diorg akan refer betul2 tema tu camne...so means klw tgk secara overall..mmg orang2 kaya arab mcm tu..bermewah-mewahan dan ada tarian gelek2 tu...yg dorang pun sengal ikutkan je lah tema tu betul2..patutnya ni nama dia Arabian je~ Islamic tu xyah letak...baru lah kena dgn tema..huhu

    ReplyDelete
  4. Tersilap letak temalah tu. Tapikan bagus juga buat tema macam ni, dan-dan orang nak skodeng tau, Diana.

    Letak Arabic Night pun dah cukup lepas tu gelek 360 darjah pun takda siapa peduli. Kalau dah islamic sangat, tak main sambut majlis harijadi macam ni!

    ReplyDelete
  5. macam2 org zmn skrg .. Arabic konon. haha.

    ReplyDelete
  6. yelah, letak arabic pun dah kena sangat
    bila camni buat orang bukan islam pada serong

    ReplyDelete
  7. Haiya.. Ini mcm pun ada..

    ReplyDelete
  8. Nasiblah mak tak kaya....Itulah agaknya Allah bagi sederhana jer, kalau kaya susah jugak kot, tak boleh kontrol nak bergaya sakan....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …