Skip to main content

LELAKI MUDAH TERTARIK KEPADA WANITA YANG KERAP KETAWA

Assalamualaikum...



Lepas ni siapa2 wanita yang belum ada kekasih
kena kerapkan ketawa dan tersenyum ye..
tapi ketawa yang hagak2 la ye..
kalau ketawa sampai terdedah anak tekak,
ketawa sampai bunyi mesin parut kepala pun boleh kalah,
lintang pukang lelaki tu lari tinggal kau.

Jangan kan lelaki,
makcik yang perempuan ni pun tension la kalau
berdepan dengan kawan2 sejenis yang suka bad mood tak tentu hala.
Seminggu ada sehari je kau ceria..
6 hari lagi buat perangai..orang tanya pun kau monyok je..
tak kuasa makcik nak hadap kawan2 yang perangai macam tu..



Ada jugak wanita yang dia siap
bagitau..'tak de mood tau hari ni.."
"saya tengah tension ni..jangan tanya saya apa2.."
"hari ni jangan kacau saya,saya nak tenangkan fikiran.."

Wah!wah!!wah!!ada orang kesah ke ..
nampak sangt gile perhatian..
Berharap akan ada kawan2 atau lelaki idaman
yang datang dan bertanya..
"kenapa ni.?meh I tenangkan fikiran U dengan belanja u makan shabu2 ye.."
atau berharap kawan sekerja datang dan pujuk..
"kesian awak....meh sandar kat bahu saya buat lepas tension.."




Fakta:lelaki sukan wanita Yang ketawa riang atau gembira kerana ianya tanda bahagia.wanita ceria boleh mencairkan lelaki walaupun didalam hatinya berribu masalah namun jika dia masih mampu ketawa dan tersenyum menggambarkan dia mampu mengawal emosinya sendiri.wanita seperti ini juga bijak menjaga hati orang lain dan tidak terbawa2 emosi stress nya  sehingga mempengaruhi perasaan orang lain.Lelaki lebih yakin untuk berhubungan dengan wanita yang mudah kerap ketawa dan tersenyum.

Sekian....

Comments

  1. org yg selalu ckp cam tu mmg aku tak brape nk kawan ... kah kah .... gile perhatian betui

    ReplyDelete
  2. Sesekali ketawa menceria suasana, menukar mood dari sepi kepada happy. Tapi jika selalu ketawa akan kelihatan seperti orang gila, menukar mood happy kepada benci...

    ReplyDelete
  3. DR kita pun tak suka kawan orang yg moody ni ,muka ketatkan... be happy baru best :)

    ReplyDelete
  4. Slalunya memg mcm tu la kan, klau kwn yg slalu badmod tu memg bikin pns huhu

    ReplyDelete
  5. wanita yg ceria ahu kontrol emosi mmg disukai sesiapa saja...

    ReplyDelete
  6. jangan over sudahlah kan .. hehe

    ReplyDelete
  7. mmg pun.. kalau moody je dan susah snyum pun pyh juga,,,

    ReplyDelete
  8. ehh macam karektor saya laa.. ini realiti ya.. kekadang memang banyak masalah dalam diri.. tapi kat opis ceria macam tak da apa masalah pun..

    bukan apa bila kita ceria dan gembira di opis, kita tak akan ingat masalah yang melanda diri ketika itu..

    ReplyDelete
  9. even pompuan pun suka lelaki yg mudah ketawa kan? tp kalu ketawa 24 jam...pompuan angkat kaki dulu...gila kot? hahaha

    ReplyDelete
  10. oh makna kata
    lelaki suka kat marka yang ceria lah
    :D

    ReplyDelete
  11. Akk rasa salah 1 sebab hubs akk terpikat psl akk gelak kuat..hahahha...dia suka tgk bila akk gelak..haru

    ReplyDelete
  12. Hehehehehe..kelakar pulak ayat ketawa sampai mengalahkan bunyi mesin parut kelapa tu...

    ReplyDelete
  13. Betul jugak tu....bukan lelaki aje suka, kita pompuan ni pun suka apa duk kawan dgn orang yg happy jer, kalau monyok memanjang boring jugak. Duk berkerut jer dahi 24 jam ....stress weyh... Jom makcik kita ketawa....hahahaha...

    ReplyDelete
  14. Salam, haha sy boleh ketawa bersungguh2 depan lelaki yg betul2 suka dgr sy buat lawak je..tak plastik :D

    ReplyDelete
  15. Ohhh, padanlah dulu ramai lelaki suka kat saya, saya kuat gelak sopan rupanya! Hahaha...

    Amboi sampai mesin parut kepala ni, Diana. Takutnya bunyi *_*

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …