Skip to main content

LELAKI MUDAH TERTARIK KEPADA WANITA YANG KERAP KETAWA

Assalamualaikum...



Lepas ni siapa2 wanita yang belum ada kekasih
kena kerapkan ketawa dan tersenyum ye..
tapi ketawa yang hagak2 la ye..
kalau ketawa sampai terdedah anak tekak,
ketawa sampai bunyi mesin parut kepala pun boleh kalah,
lintang pukang lelaki tu lari tinggal kau.

Jangan kan lelaki,
makcik yang perempuan ni pun tension la kalau
berdepan dengan kawan2 sejenis yang suka bad mood tak tentu hala.
Seminggu ada sehari je kau ceria..
6 hari lagi buat perangai..orang tanya pun kau monyok je..
tak kuasa makcik nak hadap kawan2 yang perangai macam tu..



Ada jugak wanita yang dia siap
bagitau..'tak de mood tau hari ni.."
"saya tengah tension ni..jangan tanya saya apa2.."
"hari ni jangan kacau saya,saya nak tenangkan fikiran.."

Wah!wah!!wah!!ada orang kesah ke ..
nampak sangt gile perhatian..
Berharap akan ada kawan2 atau lelaki idaman
yang datang dan bertanya..
"kenapa ni.?meh I tenangkan fikiran U dengan belanja u makan shabu2 ye.."
atau berharap kawan sekerja datang dan pujuk..
"kesian awak....meh sandar kat bahu saya buat lepas tension.."




Fakta:lelaki sukan wanita Yang ketawa riang atau gembira kerana ianya tanda bahagia.wanita ceria boleh mencairkan lelaki walaupun didalam hatinya berribu masalah namun jika dia masih mampu ketawa dan tersenyum menggambarkan dia mampu mengawal emosinya sendiri.wanita seperti ini juga bijak menjaga hati orang lain dan tidak terbawa2 emosi stress nya  sehingga mempengaruhi perasaan orang lain.Lelaki lebih yakin untuk berhubungan dengan wanita yang mudah kerap ketawa dan tersenyum.

Sekian....

Comments

  1. org yg selalu ckp cam tu mmg aku tak brape nk kawan ... kah kah .... gile perhatian betui

    ReplyDelete
  2. Sesekali ketawa menceria suasana, menukar mood dari sepi kepada happy. Tapi jika selalu ketawa akan kelihatan seperti orang gila, menukar mood happy kepada benci...

    ReplyDelete
  3. DR kita pun tak suka kawan orang yg moody ni ,muka ketatkan... be happy baru best :)

    ReplyDelete
  4. Slalunya memg mcm tu la kan, klau kwn yg slalu badmod tu memg bikin pns huhu

    ReplyDelete
  5. wanita yg ceria ahu kontrol emosi mmg disukai sesiapa saja...

    ReplyDelete
  6. jangan over sudahlah kan .. hehe

    ReplyDelete
  7. mmg pun.. kalau moody je dan susah snyum pun pyh juga,,,

    ReplyDelete
  8. ehh macam karektor saya laa.. ini realiti ya.. kekadang memang banyak masalah dalam diri.. tapi kat opis ceria macam tak da apa masalah pun..

    bukan apa bila kita ceria dan gembira di opis, kita tak akan ingat masalah yang melanda diri ketika itu..

    ReplyDelete
  9. even pompuan pun suka lelaki yg mudah ketawa kan? tp kalu ketawa 24 jam...pompuan angkat kaki dulu...gila kot? hahaha

    ReplyDelete
  10. oh makna kata
    lelaki suka kat marka yang ceria lah
    :D

    ReplyDelete
  11. Akk rasa salah 1 sebab hubs akk terpikat psl akk gelak kuat..hahahha...dia suka tgk bila akk gelak..haru

    ReplyDelete
  12. Hehehehehe..kelakar pulak ayat ketawa sampai mengalahkan bunyi mesin parut kelapa tu...

    ReplyDelete
  13. Betul jugak tu....bukan lelaki aje suka, kita pompuan ni pun suka apa duk kawan dgn orang yg happy jer, kalau monyok memanjang boring jugak. Duk berkerut jer dahi 24 jam ....stress weyh... Jom makcik kita ketawa....hahahaha...

    ReplyDelete
  14. Salam, haha sy boleh ketawa bersungguh2 depan lelaki yg betul2 suka dgr sy buat lawak je..tak plastik :D

    ReplyDelete
  15. Ohhh, padanlah dulu ramai lelaki suka kat saya, saya kuat gelak sopan rupanya! Hahaha...

    Amboi sampai mesin parut kepala ni, Diana. Takutnya bunyi *_*

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …