Tuesday, 24 March 2015

LANDAK SEBAGAI HAIWAN PELIHARAAN

Assalamualaikum...



Seumur hidup saya ni , saya pernah bela kucing je..
itu je la binatang yang saya berani dekat pun..
yang lain2 selain kucing memang tak berani...



Saya tengok sekarang ni macam2 binatang dah
orang bela sebagai haiwan kesayangan..
Dulu bela monyet  kemudian ular,ada bela iguana..
lepas tu makin pelik orang bela sugar glider..
kemudian ada yang bela binatang macam beruk tu..
menakut kan betul...tangan panjang..hahhah...



Tapi sekarang ni ada satu lagi haiwan yang tak disangka orang akan bela..
Ni ha....landak...
ish..yang tidak2 je la diaorang ni...
tak bahaya ke bela landak??
Bukan duri dia kat belakang tu tajam2 ke..kan??




ada siapa2 nak bela landak???
jangan sesekali ajak saya ke rumah awak ye..

hahahahh..

sekian...

10 comments:

  1. Hahahaha gebu gila landak kecik tu. Hahaha.

    ReplyDelete
  2. LANDAK NI KALAU DIA RASA TERANCAM AKAN MEMANAHKAN DURINYA KPD MUSUHNYA...BAHAYA TU...BULU LANDAK TU BUKN MCM BULU KUCING TAPI MCM LIDI BESI..

    ReplyDelete
  3. memang ada orang bela landak sebagai haiwan peliharaan...

    ReplyDelete
  4. sangat comey la diana ...ai like ...
    tak tajam pun .... bila die dlm keadaan takut br die lepas kan duri2 die .. keh keh keh

    ReplyDelete
  5. alamak.. landak pun jadi pets skrg ni yer?

    ReplyDelete
  6. Nanti landak tu keluarkan duri dia.. Bahaya

    ReplyDelete
  7. alamak. takleh lah jemput akak ke rumah kalau gini. hahaha!
    comel. geram plak nak bela sekor. eh eh. :D

    ReplyDelete
  8. landak liar tu rasanya cem kena ada lesen je kalo nak bela.. tu kalo skali melepas duri dia mau menusuk hehhe

    hedgehog kot ni.. spesis tajam2 gak tp xde bahaya cem landak kot..

    ReplyDelete
  9. Salam, hahaha landak mmg comelll, tp takut dia terkejut, tercucuk pulak kat kite ni haa~ haha :p

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();