Thursday, 26 March 2015

KENAPA ISTERI SAHAJA YANG KENA BUAT BANYAK KERJA RUMAH?

Assalamualaikum...



Ini lah sebab nya kenapa orang perempuan selalu rasa
dia lah yang paling banyak buat kerja..
tapi memang betul pun..kan??
lelaki ni kita suruh baru dia bergerak..
nak tau kenapa??

sebab kita ada lah queen..
dan lelaki ada lah king!

tak percaya baca nih..



kan..??jadi orang perempuan..
sila terima hakikat..

sekian..

15 comments:

  1. Haha..sabar jelah..
    Isu sama kami bincangkan masa bahas ala parlimen pg td. Peserta lelaki mmg menyerlah dan peserta perempuan nampak bersungguh2 tp tak menyerlah sangat pembentangannya.. ada hikmahnya sb tu Allah jadikan lelaki sebagai pemimpin..

    ReplyDelete
  2. hihi..sabor je la yg dpt laki mcm tu
    kdg2 ade yg kena bg arahan baru buat keje. tp tu la kan, alam berumah tgga, kena ada toleransi n saling memahami

    ReplyDelete
  3. Hehehehee.. Kena terima..

    ReplyDelete
  4. Rumah tangga itu ada suami dan ada isteri. Kawan saya pernah bagitahu (dan dia dari sekolah agama), isteri sebenarnya tak wajib buat kerja rumah. Tapi dapat pahala yang berganda sekiranya melakukannya dengan ikhlas.

    Berbalik pada awalnya, rumah tangga itu ada suami dan ada isteri. Jadi tidak salah kalau suami menolong isteri membuat kerja rumah walaupun sedikit. Orang lelaki zaman ini harus ingat, Isteri juga bekerja bukan seperti isteri zaman datuk nenek yang lalu. Kalau macam itu memang patutlah isteri buat kerja sebab duduk rumah, tapi zaman sekarang sudah berubah, silalah bertoleransi. Ini tidak lagi termasuk dalam urusan menjaga anak yang mana ia sepatutnya tanggungjawab bersama ibu dan ayah, bukannya ibu seorang.

    Tolong bini buat kerja rumah, bini bertambah sayang.

    PS : Rasulullah pun tolong bini buat kerja rumah walaupun baginda orang yang tinggi darjatnya. #lelakisilasentap

    ReplyDelete
  5. bila seorang suami ridha kepada istri maka itulah jalan mudah si istri untuk mencapai Surga Allah SWT siapa tak nak Surga maka berbaik lakulah kepada suami

    ReplyDelete
  6. Salam Jumaat. Hee itu belum ustaz poyo yang menjawab ;p

    ReplyDelete
  7. buat keje sama2...lg best... dua2 bahagia kan... =)

    ReplyDelete
  8. sbnrnya jd budaya kat negara kita ni .... mesti isteri buat semuanya ... klu die negara arab .... suami yg byk kerja rumah berbanding perempuan ... kih kih kih ....

    ReplyDelete
  9. berfikir sekejap bla bc ayat tu...oooo ada kaitan dgn catur rupanya...tp kena jg laa perumpamaan tu ;-)

    ReplyDelete
  10. Apa yg penting...kerjasama. Tak adil lah klo isteri jer teruk2 buat kerja rumah kan.

    ReplyDelete
  11. Hihi....betul jugak tu patutlah Queen Control namanya. Kadang kadang jadi mcm hadam pun ye jugak haha....

    ReplyDelete
  12. Hihi biasanya mana yg tau hukum pandai2 la tolong isteri sket2 blk keje tu. duk sidaikan baju ke klu jenis basuh baju mlm. Cuci pinggan ke, tlg tgk ank ke.

    Memang la isteri yg baik akn buat kerja tu walau tu bkn wajib dlm islam. Smua nk pahala, tp klu suami bantu sket2 pun hati isteri kembang kuncup bahagianya. Bertambah sayang, bertambah hormat dia pd ketua keluarganya. Tambah mulia dia pandang imam dia tu sbnrnya

    ReplyDelete
  13. Salam, hahahhaha kesian yg up status tu, kena balik dgn org yg balas..tp betul jugak tu kan, kite lah yg paling bayk kawasan, haa amek buat lah semua, hihi :p

    ReplyDelete
  14. Aduhai... ada juga jawapannya! Kalau macam tu, taknaklah jadi queen. Biarlah king aje 'memerintah negara'. Nak tengok juga kalau bagi kuasa veto kat king, boleh ke tidak menguruskan rumahtangga. Rumahtangga je, bukan negara pun.

    Rasanya macam dah tahu jawapan juga *_*

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();