Skip to main content

KENAPA ISTERI SAHAJA YANG KENA BUAT BANYAK KERJA RUMAH?

Assalamualaikum...



Ini lah sebab nya kenapa orang perempuan selalu rasa
dia lah yang paling banyak buat kerja..
tapi memang betul pun..kan??
lelaki ni kita suruh baru dia bergerak..
nak tau kenapa??

sebab kita ada lah queen..
dan lelaki ada lah king!

tak percaya baca nih..



kan..??jadi orang perempuan..
sila terima hakikat..

sekian..

Comments

  1. Haha..sabar jelah..
    Isu sama kami bincangkan masa bahas ala parlimen pg td. Peserta lelaki mmg menyerlah dan peserta perempuan nampak bersungguh2 tp tak menyerlah sangat pembentangannya.. ada hikmahnya sb tu Allah jadikan lelaki sebagai pemimpin..

    ReplyDelete
  2. hihi..sabor je la yg dpt laki mcm tu
    kdg2 ade yg kena bg arahan baru buat keje. tp tu la kan, alam berumah tgga, kena ada toleransi n saling memahami

    ReplyDelete
  3. Hehehehee.. Kena terima..

    ReplyDelete
  4. Rumah tangga itu ada suami dan ada isteri. Kawan saya pernah bagitahu (dan dia dari sekolah agama), isteri sebenarnya tak wajib buat kerja rumah. Tapi dapat pahala yang berganda sekiranya melakukannya dengan ikhlas.

    Berbalik pada awalnya, rumah tangga itu ada suami dan ada isteri. Jadi tidak salah kalau suami menolong isteri membuat kerja rumah walaupun sedikit. Orang lelaki zaman ini harus ingat, Isteri juga bekerja bukan seperti isteri zaman datuk nenek yang lalu. Kalau macam itu memang patutlah isteri buat kerja sebab duduk rumah, tapi zaman sekarang sudah berubah, silalah bertoleransi. Ini tidak lagi termasuk dalam urusan menjaga anak yang mana ia sepatutnya tanggungjawab bersama ibu dan ayah, bukannya ibu seorang.

    Tolong bini buat kerja rumah, bini bertambah sayang.

    PS : Rasulullah pun tolong bini buat kerja rumah walaupun baginda orang yang tinggi darjatnya. #lelakisilasentap

    ReplyDelete
  5. bila seorang suami ridha kepada istri maka itulah jalan mudah si istri untuk mencapai Surga Allah SWT siapa tak nak Surga maka berbaik lakulah kepada suami

    ReplyDelete
  6. Salam Jumaat. Hee itu belum ustaz poyo yang menjawab ;p

    ReplyDelete
  7. buat keje sama2...lg best... dua2 bahagia kan... =)

    ReplyDelete
  8. sbnrnya jd budaya kat negara kita ni .... mesti isteri buat semuanya ... klu die negara arab .... suami yg byk kerja rumah berbanding perempuan ... kih kih kih ....

    ReplyDelete
  9. berfikir sekejap bla bc ayat tu...oooo ada kaitan dgn catur rupanya...tp kena jg laa perumpamaan tu ;-)

    ReplyDelete
  10. Apa yg penting...kerjasama. Tak adil lah klo isteri jer teruk2 buat kerja rumah kan.

    ReplyDelete
  11. Hihi....betul jugak tu patutlah Queen Control namanya. Kadang kadang jadi mcm hadam pun ye jugak haha....

    ReplyDelete
  12. Hihi biasanya mana yg tau hukum pandai2 la tolong isteri sket2 blk keje tu. duk sidaikan baju ke klu jenis basuh baju mlm. Cuci pinggan ke, tlg tgk ank ke.

    Memang la isteri yg baik akn buat kerja tu walau tu bkn wajib dlm islam. Smua nk pahala, tp klu suami bantu sket2 pun hati isteri kembang kuncup bahagianya. Bertambah sayang, bertambah hormat dia pd ketua keluarganya. Tambah mulia dia pandang imam dia tu sbnrnya

    ReplyDelete
  13. Salam, hahahhaha kesian yg up status tu, kena balik dgn org yg balas..tp betul jugak tu kan, kite lah yg paling bayk kawasan, haa amek buat lah semua, hihi :p

    ReplyDelete
  14. Aduhai... ada juga jawapannya! Kalau macam tu, taknaklah jadi queen. Biarlah king aje 'memerintah negara'. Nak tengok juga kalau bagi kuasa veto kat king, boleh ke tidak menguruskan rumahtangga. Rumahtangga je, bukan negara pun.

    Rasanya macam dah tahu jawapan juga *_*

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …