Monday, 9 March 2015

"KAUM CINA SENDIRI TAK BOLEH TERIMA DIA"

Assalamualaikum...



Astaghfirullah hal azim...

Kenapa lah sanggup dia komen macam tu??..dia kata "lagi elok kalau???"
Ada kah dia maksud kan ,
hidayah yang diberikan pada bekas model majalah playboy ini
adalah satu kesilapan??Adakah bekas model ini sepatutnya tidak diberi Hidayah??Astaghfirullah hal azim

"kaum cina sendiri tak leh terima dia"..
jadi kau fikir kalau orang cina buang dia,Orang islam pun kena buang dia jugak la..??
Hebat sangat ke orang cina tu sampai apa yang dia orang tak suka kita pun kena ikut tak suka jugak??
Macam mana dia boleh tuduh orang cina buang Bekas model ni ye??kalau tak betul dah jadi fitnah dah tu..

Kita manusia ni sama saja..
jangan lah suka pandang hina pada orang lain..
lagi2 orang yang nak berubah ke arah kebaikan..
Apa pun kesalahan lalu dia,
dia dah bertaubat..
awak dah bertaubat ke belum??
Entah2 dia lebih dipandang mulia berbanding kita..

sekian...




15 comments:

  1. tq akak tak jemu2 tinggal komen kat blog kte. kte terharu taaauuuu.. nah kte kasi award kesetiaan utk akak. terima tau jgn tak terima... :)

    ReplyDelete
  2. siapalah kita untuk menghukum kan DR..

    ReplyDelete
  3. Islam bukan agama menghukum tapi mendidik.. rasanya yang komen tu lagi perlu didikkan dari yang baru convert Islam

    ReplyDelete
  4. Org yg hatinya hitam akan nampak semua di sekelilingnya hitam seperti dirinya, kata2 itu datang dari manusia jumud yg hatinya sudah mati...

    ReplyDelete
  5. pengakhiran lebih baik dari permulaan..

    moga hamba Allah itu, dan kita juga diberi taufik dan hidayah sentiasa..
    kesian saudara baru dicaci sebegitu..memang tak patut.

    ReplyDelete
  6. org cina sorang dua saja kot bukan semua tu mrk juga ramai yg baik berhati perasaan n sejarah meriwayatkn Islam dh lama dianuti org2 cina.

    ReplyDelete
  7. biasalah tu pahlawan papan kekunci kan..semua dia je betul

    ReplyDelete
  8. Hmmm.. Siapakah yg buat komen sedemikian rupa?

    ReplyDelete
  9. biasalah mulut orang kan, ada suka tak suka, mudahan pengakhiran yg baik insya allah

    ReplyDelete
  10. uishh. napela ckp macam tu kan ? insya allah kita semua tak tergolong dalam orang berperangai macam tu.

    hidayah itu milik Dia.

    sasuzanazanudin.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. SubhanaAllah!....Abaikan komen mcm tu...manusia mcm2 zaman sekarang...nak tgk org berubah kepada baik di cerca...kalau jahat pun dicerca...apa yg kita kena kuat adalah dalaman kita...biarkan apa org cakap. Diana, sian betul kan dia...tp kita leh rasa dia kuat tahan cabaran.

    ReplyDelete
  12. Seharusnya bagila sokongn kan

    ReplyDelete
  13. Seharusnya bagila sokongn kan

    ReplyDelete
  14. huhuhu..tu laa keyboard warrior.. huk huk huk...

    ReplyDelete
  15. yg tukang komen tu, da jamin ke diri tu msk syurga? ishhhhhh x fhm sy spesis mcm ni

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();