Skip to main content

"KAUM CINA SENDIRI TAK BOLEH TERIMA DIA"

Assalamualaikum...



Astaghfirullah hal azim...

Kenapa lah sanggup dia komen macam tu??..dia kata "lagi elok kalau???"
Ada kah dia maksud kan ,
hidayah yang diberikan pada bekas model majalah playboy ini
adalah satu kesilapan??Adakah bekas model ini sepatutnya tidak diberi Hidayah??Astaghfirullah hal azim

"kaum cina sendiri tak leh terima dia"..
jadi kau fikir kalau orang cina buang dia,Orang islam pun kena buang dia jugak la..??
Hebat sangat ke orang cina tu sampai apa yang dia orang tak suka kita pun kena ikut tak suka jugak??
Macam mana dia boleh tuduh orang cina buang Bekas model ni ye??kalau tak betul dah jadi fitnah dah tu..

Kita manusia ni sama saja..
jangan lah suka pandang hina pada orang lain..
lagi2 orang yang nak berubah ke arah kebaikan..
Apa pun kesalahan lalu dia,
dia dah bertaubat..
awak dah bertaubat ke belum??
Entah2 dia lebih dipandang mulia berbanding kita..

sekian...




Comments

  1. tq akak tak jemu2 tinggal komen kat blog kte. kte terharu taaauuuu.. nah kte kasi award kesetiaan utk akak. terima tau jgn tak terima... :)

    ReplyDelete
  2. siapalah kita untuk menghukum kan DR..

    ReplyDelete
  3. Islam bukan agama menghukum tapi mendidik.. rasanya yang komen tu lagi perlu didikkan dari yang baru convert Islam

    ReplyDelete
  4. Org yg hatinya hitam akan nampak semua di sekelilingnya hitam seperti dirinya, kata2 itu datang dari manusia jumud yg hatinya sudah mati...

    ReplyDelete
  5. pengakhiran lebih baik dari permulaan..

    moga hamba Allah itu, dan kita juga diberi taufik dan hidayah sentiasa..
    kesian saudara baru dicaci sebegitu..memang tak patut.

    ReplyDelete
  6. org cina sorang dua saja kot bukan semua tu mrk juga ramai yg baik berhati perasaan n sejarah meriwayatkn Islam dh lama dianuti org2 cina.

    ReplyDelete
  7. biasalah tu pahlawan papan kekunci kan..semua dia je betul

    ReplyDelete
  8. Hmmm.. Siapakah yg buat komen sedemikian rupa?

    ReplyDelete
  9. biasalah mulut orang kan, ada suka tak suka, mudahan pengakhiran yg baik insya allah

    ReplyDelete
  10. uishh. napela ckp macam tu kan ? insya allah kita semua tak tergolong dalam orang berperangai macam tu.

    hidayah itu milik Dia.

    sasuzanazanudin.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. SubhanaAllah!....Abaikan komen mcm tu...manusia mcm2 zaman sekarang...nak tgk org berubah kepada baik di cerca...kalau jahat pun dicerca...apa yg kita kena kuat adalah dalaman kita...biarkan apa org cakap. Diana, sian betul kan dia...tp kita leh rasa dia kuat tahan cabaran.

    ReplyDelete
  12. Seharusnya bagila sokongn kan

    ReplyDelete
  13. Seharusnya bagila sokongn kan

    ReplyDelete
  14. huhuhu..tu laa keyboard warrior.. huk huk huk...

    ReplyDelete
  15. yg tukang komen tu, da jamin ke diri tu msk syurga? ishhhhhh x fhm sy spesis mcm ni

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …