Skip to main content

KAKA AZRAFF MACAM LEMBU?

Assalamualaikum...

Memang jahat...
Ada ke patut sama kan orang dengan lembu..
tak sayang mulut betul..



Kata Kaka dia bergambar macam ni sebab
nak ikut tema..
Tema nya ialah Bollywood..
kena la pakai ala2 Bollywood gitu..

Tapi.....

setahu saya la orang india tak cocok tengah2 hidung gitu..
Itu yang saya tahu la mengikut pengetahuan saya
yang cetek dan sekolah tak tinggi nih..
bukan diaorang tindik tepi hidung ke..??
kat sebelah hidung je tindik nya..kan??

Dia berpakaian begini untuk projek seorang pelajar
UITM Shah Alam..
Saya tak tahu la kalau pelajar tu saja nak
bagi nampak kelainan ke apa..
atau pelajar ni tak pikir panjang..
kalau pun nak ikut tema jangan la sampai nampak pelik sangat.
Buat je la macam yang orang selalu nampak,
Yang sedia kita tahu orang india tindik sebelah hidung je..kan?

Mungkin ada la india yang tindik hidung macam ni..
tapi susah sangat kita nak jumpa..
entah la..sebab saya tak pernah tengok kat Malaysia ni..
saya selalu jugak tengok filem tamil..
Ye..kat filem Tamil tu ada la saya nampak sekali dua gaya ni tapi
yang menggayakan nya ialah wanita2 tua yang kat kampug2 tu..
Itu pun tak de la dia pakai besar gitu..
subang yang orang tua tu pakai kecik saja..

kalau kawan2 tak percaya cuba kawan2 search imej kat google
dan tengok gambar2 kebanyakan wanita tindik sebelah saja..

Apa2 pun jangan la sampai menyamakan
orang dengan binatang..
Tak elok tau..


sekian...


Comments

  1. haah, biasanysa sebelah hidung je.
    sian kat dia

    ReplyDelete
  2. hahahaha kelakar muka dia . kikiki , tindik lah mana mana pun . tak gemarlah perempuan bertindik slalu budak budak gig hardcore pun pkai benda ni takda lah besar mcm tu kan.

    ReplyDelete
  3. hhhmmm... style tindik ni agak rare...

    ReplyDelete
  4. Adehai..mmg nmpak lain..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …