Skip to main content

HARAM MAKAN BISKUT OREO

Assalamualaikum...

zafarah.blogspot.com


Makin ramai yang jual ais krim pasu lepas tu tabur oreo ..
Ramai yang beli sebab sedap..ye la..
Oreo tabur atas aiskrim..mau tak sedap..
yang boleh buat kencing manis memang la sedap..

Bukan takat aiskrim je tabur Oreo..
Kek pun ada yang tabur Oreo..
memang serba boleh betul Oreo ni..
Bila dah ramai yang suka,mula la ada yang nak tunjuk hero..
nak jadi penyelamat dunia..
Harammmm makan Oreo...katanya...



Rajin sungguh la dok belek2 biskut Oreo tu..
Dah bertahun biskut Oreo ni ada kat pasaran baru tahun 2015 ni kau nampak
lambang itu ini kat biskut tu..
Kau baru kena pecat ke apa??
tak de kerja sangt dah??


sekian...

Comments

  1. Balik ni nak cek la biskut oreo dlm peti ais tu.....' tq ye

    ReplyDelete
  2. hahaha malas nak layan attention seeker camni... suruh dia pi makan biskut merri sudah. jgn nanti biskut merri jadi popular jadi haram pulak sebab nama dia merri macam merry chrismas hahaha

    ReplyDelete
  3. ingat sebab ingredient dia
    macam2 hai depa ni naa

    ReplyDelete
  4. Alahaiii. Dah satu keje pula kang satu Malaysia nak cek biskut oreo.

    ReplyDelete
  5. lahai..ingatkan bahan ada campuran sesuatu ke apa. Dia ni mesti kes minat sangat tengok corak biskut, setiap kali sebelum masuk mulut, dia belek dulu biskut tu agaknya...hehehe

    ReplyDelete
  6. ada gak dpt mesej ni kt wassap...tp maleh nk argue...bila ramai sgt amek alih tugas jakim..gini lah jadinya...huhu~

    ReplyDelete
  7. Macam² lah. Kalau tak yakin tak payah makan.

    ReplyDelete
  8. hahaha...
    masing2 nak tunjuk pandai...ekekek...

    ReplyDelete
  9. ai..ni saja cari perhatian ke tengah boring?macam-macam la.

    ReplyDelete
  10. Pulak dah...hehehehehe..

    ReplyDelete
  11. Meyampah sangat aku kalo jenis org yg suka nak cari benda2 macam ni kononnya dia genius sebab berjaya merungkai teka teki dan misteri sesuatu produk femes.

    ReplyDelete
  12. Inilah untungnya ada fesbuk, twitter, instagram dan seangkatan dengannya. Boleh tetiba jerk korang jadi famous sebab kebodohan yang terserlah. Okeylah nanti nak belek biskut Oreo satu-satu kat rumah (baru jerk beli) sebelum bagi anak makan. Takut pulak nanti anak terpedaya dengan dakyah halus begini. Keh3x.

    ReplyDelete
  13. Salam, ah benci dgn org2 camni...malas nak layan...

    ReplyDelete
  14. Betul. yang dekat atas ni ramai komen lingkungan golongan A.

    A. Satu Golongan tak kesah makan biskut bentuk babi atau salib (bentuk sahaja ingatkan ingredient ). sebab kandungan dia biskut dan Halal. Bentuk tahi pun dia makan.

    B. Satu Golongan ambil kesah rupa makanan takut makan bentuk babi dan salib seolah redha keatas jiwa. Ia merosakkan jiwa dan akhlak yang bakal terbentuk dari pemakanan.

    Fikirkan..

    ReplyDelete
  15. CAKAP JANGAN SEBARANGAN.

    JOM LIHAT FATWA

    Tarikh Keputusan: 19 Apr, 2012
    Keputusan:
    Mesyuarat Jawatankuasa Perundingan Hukum Syarak Wilayah Persekutuan Kali Ke - 81 yang bersidang pada 19 April 2012, telah membincangkan mengenai Hukum Orang Islam Menggunakan Barangan Yang Mempunyai Lambang-Lambang Agama Lain, Contohnya Salib Dan Seumpamanya, Mesyuarat telah memutuskan bahawa orang Islam adalah DILARANG menggunakan barangan yang mempunyai lambang agama lain seperti salib dan seumpamanya sekiranya lambang-lambang tersebut dinyatakan secara zahir dan jelas.


    Sumber
    http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/hukum-orang-islam-menggunakan-barangan-yang-mempunyai-lambang-lambang-agama-lain-contoh

    ReplyDelete
  16. X payah la marah dia.. ada logiknya ape dia ckp.. tuhan bg akal utk berfikir kn? Founder oreo ni pun org yahudi.. yahudi ni siapa? Tu yg skrg duk bunuh saudara kita kt timur tgh sana.. buka mata besar2 ya

    ReplyDelete
  17. X payah la marah dia.. ada logiknya ape dia ckp.. tuhan bg akal utk berfikir kn? Founder oreo ni pun org yahudi.. yahudi ni siapa? Tu yg skrg duk bunuh saudara kita kt timur tgh sana.. buka mata besar2 ya

    ReplyDelete
  18. Jgn melatah cepat..da keluar dalam discovery bahawa oreo mmg dorang letak salib templar knight sbg simbol mengingati kekuatan templar...semua akak2 kita Islam kan?pandai2 la..

    ReplyDelete
  19. Jgn melatah cepat..da keluar dalam discovery bahawa oreo mmg dorang letak salib templar knight sbg simbol mengingati kekuatan templar...semua akak2 kita Islam kan?pandai2 la..

    ReplyDelete
  20. Sebaik tahu daripada x tahu langsung huhuhu

    ReplyDelete
  21. Sebaik tahu daripada x tahu langsung huhuhu

    ReplyDelete
  22. ya Allah! memang betul la.. lambang salib dari perang salib.. Try search youtube. Jom boikot oreo!

    ReplyDelete
  23. perkara remeh beginilah orang islam mudah tidak ambil paduli padahal perkara yg bersankutan degan akidah lah yg wajib kita awasi.kita harus tau bahwa oreo ini keluaran syarikat yahudi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul... Mcm KFC x Mcdonald dsb...
      Boikot bila masa2 tertentu je... Sok2 penuh balik.... Nak kata mcd n kfc halal.... Anda tau dari mana datangnya bahan2 daging beger roti sos.. Semua pada luar.... Bukan di msia...

      Delete
  24. Patern baru je. Lama punya tkde. Bila baru je patern terus jadi isu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tu g la pakai rantai salib baju salib segala2nya salib.... Pattern je.... Bukan apa2 pon

      Delete
  25. Jgn memain bab akidah..tp terpulang la pd anda semua..benda sdeap mmng ssh nk tnggl..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …