Skip to main content

HANYA UNTUK BEBERAPA MINGGU

Assalamualaikum...


OH..Blog kesayangan ku...
terabai sikit 3,4 hari ni..
Update dan blogwalking setakat yang termampu...

Sebenarnya Maisara ada bagi tahu yang
dia ada ujian dalam 2,3 minggu lagi..
bila tanya tarikh dia kata tak tak ingat..
hah sudah!!! jadi pulun la makcik ni
dok mengulangkaji bersama anak dalam 3,4 hari ni
dan jugak untuk beberapa minggu akan datang..
sudahnya blog entah kemana..hahahah..



Tak pe la..
dah memang tu tanggungjawab saya..kan??
Dulu Maisara bukan kisah pun bab2 ulangkaji nih..
tahun ni pulak sibuk
ajak saya tolong dia ulangkaji pelajaran..
dah insaf la tu..hahhh..

Minggu ni banyak betul dapat CPUV ye..
time makcik sibuk ni la dia nak dapat banyak pun..
semalam saya dapat 9 CPUV,
harini bila check tengok semua dah berduit..
harap2 tak la CPUV ni macam yanh lepas2..
ada seperti tiada..hahhaah

sambil menaip ni boleh pulak sayya fikir nak masak apa.
ada ubi kayu kat dapur..
kalu buat masak asam sedap jugak..kan??
sedapnya..
jom la kita bergerak ke dapur jap..
tengok apa yang tak de..


Sekian..


Comments

  1. Akak slalu singgah blog lya. Thks arr kak, ada kelpgn pasti lya ke cne juga

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum
    singgah pagi

    ReplyDelete
  3. takpe ulangkaji bersama-sama gitu :)

    ReplyDelete
  4. ubi kayu masak kari sedap tau :)

    ReplyDelete
  5. temani anak2 belajar smbil mengajar apa yg tahu..bagus tu.

    ReplyDelete
  6. Bagus mama diana ni...ambil berat ttg exam anak2...ulangkaji bersama...baru anak rasa dihargai.

    Tahniah, rajin buat entry dpt imbuhan kan

    ReplyDelete
  7. anak saya peksa pun tak bagitau.. balik rumah baru dia bagitau tadi peksa.. huhu..

    ReplyDelete
  8. Selamat maju jaya maisarah.....ubi kayu Dan Asam pedals......adus

    ReplyDelete
  9. good luck untuk maisara
    sedapnya ubi kayu :)

    ReplyDelete
  10. Anak² da settle exam da ni.. Tnggal tnggu cuti je ni. Hehehehe. All the best maisara..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …