Skip to main content

HANYA UNTUK BEBERAPA MINGGU

Assalamualaikum...


OH..Blog kesayangan ku...
terabai sikit 3,4 hari ni..
Update dan blogwalking setakat yang termampu...

Sebenarnya Maisara ada bagi tahu yang
dia ada ujian dalam 2,3 minggu lagi..
bila tanya tarikh dia kata tak tak ingat..
hah sudah!!! jadi pulun la makcik ni
dok mengulangkaji bersama anak dalam 3,4 hari ni
dan jugak untuk beberapa minggu akan datang..
sudahnya blog entah kemana..hahahah..



Tak pe la..
dah memang tu tanggungjawab saya..kan??
Dulu Maisara bukan kisah pun bab2 ulangkaji nih..
tahun ni pulak sibuk
ajak saya tolong dia ulangkaji pelajaran..
dah insaf la tu..hahhh..

Minggu ni banyak betul dapat CPUV ye..
time makcik sibuk ni la dia nak dapat banyak pun..
semalam saya dapat 9 CPUV,
harini bila check tengok semua dah berduit..
harap2 tak la CPUV ni macam yanh lepas2..
ada seperti tiada..hahhaah

sambil menaip ni boleh pulak sayya fikir nak masak apa.
ada ubi kayu kat dapur..
kalu buat masak asam sedap jugak..kan??
sedapnya..
jom la kita bergerak ke dapur jap..
tengok apa yang tak de..


Sekian..


Comments

  1. Akak slalu singgah blog lya. Thks arr kak, ada kelpgn pasti lya ke cne juga

    ReplyDelete
  2. takpe ulangkaji bersama-sama gitu :)

    ReplyDelete
  3. temani anak2 belajar smbil mengajar apa yg tahu..bagus tu.

    ReplyDelete
  4. Bagus mama diana ni...ambil berat ttg exam anak2...ulangkaji bersama...baru anak rasa dihargai.

    Tahniah, rajin buat entry dpt imbuhan kan

    ReplyDelete
  5. anak saya peksa pun tak bagitau.. balik rumah baru dia bagitau tadi peksa.. huhu..

    ReplyDelete
  6. Selamat maju jaya maisarah.....ubi kayu Dan Asam pedals......adus

    ReplyDelete
  7. good luck untuk maisara
    sedapnya ubi kayu :)

    ReplyDelete
  8. Anak² da settle exam da ni.. Tnggal tnggu cuti je ni. Hehehehe. All the best maisara..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …