Skip to main content

GARA-GARA CEMBURU BUTA,WANITA INI BERTINDAK GILA

Assalamualaikum..


Cemburu tanda nya sayang.
tapi kalau cemburu buta itu namanya apa ye??
Rimas jugak kalau pasangan kita cemburu buta.
nak kemana2 pun susah la..penuh dengan syak wasangka.

Seperti yang berlaku di China ni..
akibat perasaaan cemburu dan kerap curiga
pada teman lelaki,
seorang wanita bertindak melakukan sesuatu yang gila dan memalukan




Li Tan , 25 , di katakan risau jika kekasihnya berlaku curang
apabila teman lelakinya De,  tidak pulang2 ke rumah.
selepas satu jam menanti namun teman lelaki nya tidak pulang kerumah
seperti yang dijanjikan Li kemudian nya ke kedai berdekatan dan
membeli 20 keping tuala wanita dan menampal tuala wanita tersebut di atas kereta De.
Bukan itu saja malah Li turut memuat naik gambar kereta tersebut di laman sosial.

De yang pulang kerumah terkejut melihat Li yang marah-marah dan  keadaan kereta nya.
Dia kemudian menjelaskan sebenarnya dia keluar kerana sedang merancang majlis
kejutan untuk kekasihnya itu di sebuah restoran mewah sempena harijadi Li  tidak lama lagi.



haih..kuat sangat cemburunya..
balik lambat pun tak boleh ke??
Muka cantik pun nak cemburu..
kalau lelaki tu ada kekasih lain ,blah je la..
awak kan cantik..banyak lagi lelaki nak..
yang saya tau perempuan cantik tak kuat cemburu..kan??
saya tau la sebab saya tak kuat cemburu...


ekekkekek...nak jugak tu!!


sekian...

Comments

  1. bazir stok 3 bulan tu sebab cemburu buta hahahaha...

    ReplyDelete
  2. lelaki semakin diikat semakin ligat... ha ha ha... itu kenyataannya... tapi kan... a jealous woman do a better research than fbi kan?

    ReplyDelete
  3. Cemburu tak agak-agak. Tu la yang bahaya bila berfikir dalam keadaan marah. Fikiran kita boleh jadi sempit dan tak dapat fikirkan kesan dan akibatnya untuk jangka panjang.

    ReplyDelete
  4. kat China ni, mmg banyak kejadian pelik! hahaha

    ReplyDelete
  5. hohoho tak ada benda lain nak tmpal ker? ayoyoy

    ReplyDelete
  6. hhhmmmm.. mama rasa mama bkn type kaki cemburu.. yeke..?? hahaha

    ReplyDelete
  7. Ni dia 'awak kat mana,awak² kat mana'.. Hehehe.. Rimas kalau macam tu..lama² cabut lelaki tu..

    ReplyDelete
  8. hahaha tau xape..
    tapi kalau cantik cmtu blm tntu cantik semulajadi tu
    hehehehe smpai mcm tu sekali
    ni bkn kes malukan laki tu
    dah malukan diri sndiri dah tu

    ReplyDelete
  9. Dulu akk sgt kuat cemburu..sekarang dh kurang sikit...hahahha.tp adala jgk lagi

    ReplyDelete
  10. mcm2 ada di. Hina. Hik3...

    ReplyDelete
  11. Salam, haha kesian...dia konon buat camtu sbb marah lelaki tu, tp cara dia tu mcm memalukan dia sendiri..hmm~

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …