Skip to main content

GAMBAR MAJLIS AKAD NIKAH HANEZ SURAYA DAN ROMIE

Assalamualaikum...

14 march 2015 Hanez Suraya Abdul Aziz telah selamat menjadi isteri kepada 
Romie.

Selepas melalui berbagai-bagai halangan cabaran dan tomahan masyarakat sekeliling akhirnya ke jinjang pelamin jugak mereka ni..kan?
cantik baju Hanez..
gambar2 majlis perkahwinan Hanez Suraya dan Romie ni pun semua cantik2..
Jom la jamu mata..

















Lepas ni susah senang bersama la..
jangan la time senang je..kan???Hanez pun automatik jadi seorang ibu..
banyak hati nak kena jaga tu..


Tengok pengalaman artis2 lain yang ada sejarah sama macam ni,
sampai dah anak 2 ,3 orang pun orang dok pandang serong..kan??
jadi tadah je la semua nya..heheh..
masyarakat sekeliling pun jangan la melampau2 sangat..
hahahhah..selamat pengantin baru..


sekian...


Comments

  1. cantik baju hanez.. selamat pengantin baru

    ReplyDelete
  2. da mula citer diorang negatif, diana.
    masyarakat akan pandang negatif la sampai bebila.
    hi hi hi...

    ReplyDelete
  3. Salam, macam muka azza elite dia ni..hahaha tahniah lah hanez~

    ReplyDelete
  4. semoga bahagialah utk psangn ni..

    ReplyDelete
  5. At last, kahwin juga. Selamat pengantin barulah buat mereka berdua. Moga berkekalan hendaknya. Betul tu, Diana. Jangan masa senang je ngaku sayang. Dah susah nanti, mula-mula timbul macam-macam alasan kenapa nak lari dari pasangan.

    Eh, itulah jingga tembagakan? Macam warna background blog sayalah tu ^_^ Ke saya dah rabun warna nih!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …