Skip to main content

GAMBAR INI AKAN BUAT ANDA BERSYUKUR DENGAN UKURAN PANJANG BULU MATA ANDA

Assalamualaikum...

Ramai orang suka kalau ada bulu mata panjang melentik..
baru la nampak cantik..ye ke cantik??
Nak tau cantik ke tidak kalau bulu mata panjang meh
kita tengok bulu mata pakcik sorang ni..
Cantik ke tidak??


Valery Smagly dinobatkan sebagai manusia
yang mempunyai bulu mata paling panjang di dunia.
dengan bulu mata sepanjang 3cm, Nama valery tercatat di dalam
Guinnes book Of Record.



Bukan sahaja bulu matanya panjang malah ianya dalam keadaan sihat.
Dia juga mengakui mengamalkan makanan khas untuk
memanjangkan bulu matanya namun
dia tidak menjelaskan lebih terperinci tentang makanan khas tersebut
dan sehingga sekarang dia masih mengamalkan pengambilan makanan yang dirahsiakan nya itu.

Menurutnya lagi dia hanya akan memberik tahu  jenis makanan
rahsia yang diamalkan nya jika ada yang ingin membayar dengan sejumlah harga.

Walaupun begitu dia mengakui ada masa-masanya
dia rimas dengan keadaan bulu matanya yang panjang.

**kalau dah panjang macam tu nampak tak elok pulak.
lebih baik bulu mata macam saya ni je..cantik jugak..(perasan )
Mikhail tu berapa kali dah bulu matanya
terlipat masuk dalam mata..
ikut kan hati nak je potong sikit..hehehhe..


sekian...





Comments

  1. uiishhh x berat ke kelopak mata dia tuuu

    ReplyDelete
  2. apa kesah orang sekarang kan ada bulu mata pelesu.. che ta sangat. hehehehe.. tak mau la panjang sangat macam unta pulak

    ReplyDelete
  3. Syukur ! Kalau nak panjang nak lentik bantai jela bulu mata pelesu. Ekekeke.

    ReplyDelete
  4. apa la erk makanan khas tu . panjang sangat pon lain macam tengok huhuu . kesian anak akak , sakit mata dia .

    ReplyDelete
  5. kaya syahrini dong hehe bulu mata anti badai :) tapi bagus loh bulu mata yang panjang apalagi bulunya yang centik itu tuh lucu binggow hehehe .. bulu alis yang tebal juga bagus kaya aku bulu alisnya tebal :)

    ReplyDelete
  6. Sentap Che Ta kalau tengok ni.

    ReplyDelete
  7. terlebih hormon penghasilan bulu mata kot ni.hewhew

    ReplyDelete
  8. Pun boleh..hahahaha...
    Suka jugak bulu mata panjang tp nk lentikla..hehehe

    ReplyDelete
  9. Eh....yelah DR kalau dah panjang gitu mcm pelik jugak ek...Syukurlah ada bulu mata, cukuplah dgn apa yg ada, tak pendik tak panjang just nice.hihi

    ReplyDelete
  10. bulu mata dn biasa shj tp xkisah lah.. yg penting Allah dah bg cantik untuk kita kan... :)

    ReplyDelete
  11. Kalah che ta ni.. Hhehehe.

    ReplyDelete
  12. tu dia eh...boleh nampak ke..haha.kelas pakcik ni, tak payah maskara

    ReplyDelete
  13. Haha.. pnjang sgt mnakutkan juga..

    ReplyDelete
  14. lelaki kalau bulu mata pajang tu bukan dari Asia..

    ReplyDelete
  15. Ni Memang semulajadi ni....panjang betul bulu mata ni

    ReplyDelete
  16. aikk jual resepi bulu mata pnjg..
    tp klu pnjg sgt pon bknnye cantekk

    ReplyDelete
  17. Ini dah panjang sangat. Tak cantik juga tengoknya. Kalau ala-ala Che Ta punya bulu mata palsu tu bolehlah tahan lagi *_*

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …