Skip to main content

GAMBAR-GAMBAR DATO SITI NURHALIZA DAN SUAMI DI CAPPODOCIA

Assalamualaikum...

Ingat tak lagi filem Manisnya Cinta di Cappodiacia lakonan 
Fazura dan Shaheizy Sam.
Ramai yang memuji keindahan negara Turki dalam filem tersebut..
Agaknya sebab tu la pihak astro memilih Cappodicia sebagai lokasi untuk rancangan Romantika
dalam episod Dato Siti dan suaminya Dato K.
Memang cantik gambar2 yang dikongsi Dato Siti ketika berada di sana .
Jom kita tengok...



yang ni kat Mushroom Valley..
sebab tempat ni batu2 tu macam cendawan kot..sebab tu di panggil
Mushroom Valley

Selfie.....

romantik nya...





wah..berani Siti pandu ATV..
katanya ini antara hobi dato Siti dan suami,..




Cuba buat pasu..boleh ke tu??











paling best sekali dato Siti berpeluang naik belon panas...
kalau nak tengok video nya boleh pi kat IG @ctdk 
ada video dia kongsi kat sana..

Bukti diaorang dah naik belon panas...


masa tengok gambar ni kat IG ada yang komen..

"kami yang miskin ni mampu tengok je la.."

alahai..bunyi sedih sangt..
habis tu tak kan nak bawak semua yang miskin2 ni naik belon panas dengan laki dia..
apa la..!

sekian..

Comments

  1. Turkey mmg best.. Tapi nk pi sana xde tiket murah klu x conform tiap2 thun nk pi.

    ReplyDelete
  2. cantiknya turki... antara negara idaman nak pergi

    zinziemeewah

    ReplyDelete
  3. rezeki memasing.. btw, keyboard warrior mmg bnyk di alam maya nih. hu3..

    ReplyDelete
  4. Seronoknya dapat melancong tempat begini. Untung badan..

    ReplyDelete
  5. http://myrujukan.com/

    turki memang salah satu negara idaman nak pergi melancong

    ReplyDelete
  6. bestnye kalau dpt g sane kan..
    malaysia pon tak kurang hebatnye
    ade jugak tempat2 menarik nak g jaoh2 mampu dlm mimpi jela kak diana

    ReplyDelete
  7. Xpe la... Dia berdua je. Sng nk jln2.

    ReplyDelete
  8. teringin sgt nk ke sana pantai nye cantik

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …