Skip to main content

FYNN JAMAL TAK PERLU BERHENTI MENYANYI

Assalamualaikum...



Tak tahu la kalau ada yang punya rasa yang sama dengan saya..
Tapi saya memang dah lama perasan suara Fynn Jamal memang tak sedap..
Tapi tidak la sebab yang kecik ni
untuk saya benci dia..
tak de rasa benci,suka atau sayang sangt2..semua tu tak de..
Cuma pendapat saya suaranya tak sesuai untuk
keluarkan album dan jadi penyanyi profesional.

Tapi Fynn Jamal ada kekuatan dia sendiri.
Dia sangat berbakat dalam menghasilkan lagu2 yang
sedap untuk di dengar.
kalau tengah serabut pun kita boleh dengar lagu2 dia..
Lirik lagu2 nya tu memang tak jemu...kan??


kalau saya sendiri pun akan rasa sedih
kalau ada yang mempertikaikan apa yang saya suka .
Contohnya kalau ada BLOGGER lain yang datang ke blog saya
dan tinggalkan komen kata saya tak sesuai jadi blogger.
saya disuruh berhenti menulis sebab entry saya semua tak best
dah tentu lah saya sedih..


Minat dah ada..
kenapa perlu sampai berhenti..kan??
kan baik kalau Damien sarankan dia ambik kelas vokal.
atau mantapkan skill nyanyian nya..
rasanya itu lebih baik dari suruh berhenti menyanyi.


sekian..

Comments

  1. Wah... Dah tukar profesion dah damian ni jadi pengkritik pulak ye?

    ReplyDelete
  2. betul2 kalau dah minat . peduli la apa orang ckap kan kak

    ReplyDelete
  3. DR senyum kak ana baca baris kedua tu, hehe..mungkin Fynn boleh baiki lagi mutu nyanyiannya di masa depan :)

    ReplyDelete
  4. Fynn memang bersuara flatt, tapi tu mungkin ala-ala yuna gitu, lagu sesuai dengan suara dia. Entah, yang penting bia jela orang buat apa yang dia suka, tak perlu kutuk orang lain kan. Kesian

    ReplyDelete
  5. Julia lebih nilai kepada lirik...lirik yg dihasilkan ada yg julia suka...tulus dan direct to the point...julia suka lagu arjuna beta...itulah setiap orang ada minat masing2...bg julia fynn jamal seorang yang boleh diperbaiki mutu menyanyi lg keep it up

    ReplyDelete
  6. ishk! ape ke cakap camtu si damian ni..
    lantokkan je lah fynn jamal tu.. walaupon mutu nyanyian x berape nak ade, tetappp jugaq famous lagunyer, hikhik~

    ReplyDelete
  7. Aha, yang ini kita memang tak sama pendapat. Saya suka Fynn Jamal tapi takdalah sampai nak mengamuk-ngamuk bila orang kutuk dia...

    Ya, suara Fynn ni saya rasa tak pelbagai. Tak semua lagu sesuai dengan suaranya tapi saya bukan ada latar dalam bidang ni, nak komplen banyak-banyak pun tak reti. Apa yang saya tahu, lagunya sangat catchy dan maknanya mendalam. Itu yang saya suka tapi tak semua lagu Fynn saya boleh terima juga *_*

    ReplyDelete
  8. Damien ni sapa? Guru Vokal ke Komposer....Bagi OKje sore dia unik, mmglah tak merdu mcm CT Nurhaliza tp bolehlah layan...... lagu dia kan mmg pesen tu

    ReplyDelete
  9. ok tu setuju..
    mmg la dia xhipokrit
    tapi dia seolah mengaibkan fynn da tau..
    ayu bknnlah peminat fyn
    tapi ayu suke dgn lagu2 yang dia tulis
    mmg sedap

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …