Monday, 30 March 2015

FYNN JAMAL TAK PERLU BERHENTI MENYANYI

Assalamualaikum...



Tak tahu la kalau ada yang punya rasa yang sama dengan saya..
Tapi saya memang dah lama perasan suara Fynn Jamal memang tak sedap..
Tapi tidak la sebab yang kecik ni
untuk saya benci dia..
tak de rasa benci,suka atau sayang sangt2..semua tu tak de..
Cuma pendapat saya suaranya tak sesuai untuk
keluarkan album dan jadi penyanyi profesional.

Tapi Fynn Jamal ada kekuatan dia sendiri.
Dia sangat berbakat dalam menghasilkan lagu2 yang
sedap untuk di dengar.
kalau tengah serabut pun kita boleh dengar lagu2 dia..
Lirik lagu2 nya tu memang tak jemu...kan??


kalau saya sendiri pun akan rasa sedih
kalau ada yang mempertikaikan apa yang saya suka .
Contohnya kalau ada BLOGGER lain yang datang ke blog saya
dan tinggalkan komen kata saya tak sesuai jadi blogger.
saya disuruh berhenti menulis sebab entry saya semua tak best
dah tentu lah saya sedih..


Minat dah ada..
kenapa perlu sampai berhenti..kan??
kan baik kalau Damien sarankan dia ambik kelas vokal.
atau mantapkan skill nyanyian nya..
rasanya itu lebih baik dari suruh berhenti menyanyi.


sekian..

10 comments:

  1. Wah... Dah tukar profesion dah damian ni jadi pengkritik pulak ye?

    ReplyDelete
  2. betul2 kalau dah minat . peduli la apa orang ckap kan kak

    ReplyDelete
  3. DR senyum kak ana baca baris kedua tu, hehe..mungkin Fynn boleh baiki lagi mutu nyanyiannya di masa depan :)

    ReplyDelete
  4. Fynn memang bersuara flatt, tapi tu mungkin ala-ala yuna gitu, lagu sesuai dengan suara dia. Entah, yang penting bia jela orang buat apa yang dia suka, tak perlu kutuk orang lain kan. Kesian

    ReplyDelete
  5. Julia lebih nilai kepada lirik...lirik yg dihasilkan ada yg julia suka...tulus dan direct to the point...julia suka lagu arjuna beta...itulah setiap orang ada minat masing2...bg julia fynn jamal seorang yang boleh diperbaiki mutu menyanyi lg keep it up

    ReplyDelete
  6. ishk! ape ke cakap camtu si damian ni..
    lantokkan je lah fynn jamal tu.. walaupon mutu nyanyian x berape nak ade, tetappp jugaq famous lagunyer, hikhik~

    ReplyDelete
  7. Aha, yang ini kita memang tak sama pendapat. Saya suka Fynn Jamal tapi takdalah sampai nak mengamuk-ngamuk bila orang kutuk dia...

    Ya, suara Fynn ni saya rasa tak pelbagai. Tak semua lagu sesuai dengan suaranya tapi saya bukan ada latar dalam bidang ni, nak komplen banyak-banyak pun tak reti. Apa yang saya tahu, lagunya sangat catchy dan maknanya mendalam. Itu yang saya suka tapi tak semua lagu Fynn saya boleh terima juga *_*

    ReplyDelete
  8. Damien ni sapa? Guru Vokal ke Komposer....Bagi OKje sore dia unik, mmglah tak merdu mcm CT Nurhaliza tp bolehlah layan...... lagu dia kan mmg pesen tu

    ReplyDelete
  9. ok tu setuju..
    mmg la dia xhipokrit
    tapi dia seolah mengaibkan fynn da tau..
    ayu bknnlah peminat fyn
    tapi ayu suke dgn lagu2 yang dia tulis
    mmg sedap

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();