Skip to main content

FESYEN NIQAB MIZZ NINA DI KRITIK NIQABIS

Assalamualaikum..

Isu moden kan niqab yang saya nak perkatakan hari ni sebenaranya pernah diperkatakan beberapa minggu lepas apabila bekas penyanyi antarabangsa Mizz Nina memoden kan Niqab dalam bentuk fesyen yang lebih bergaya..
Masa mula2 saya pandang fesyen niqab yang dimodenkan oleh Mizz Nina ni saya rasa ok je..
cuma dia pakai niqab dengan cap dan ada yang pakai niqab dengan seluar panjang.
Cuma tudung tu sangat singkat.
Tapi saya masih fikir positif lagi apa bila tudung tersebut digayakan dengan baju yang longgar tebal dan berlapis..Bila membaca komen2 dari niqabis dan Abby Abadi saya rasa betul jugak pendapat mereka nih..
Berniqab bukan nya fesyen..



Ada juga pendapat mengatakan ianya nya seolah2 imej islam itu dipergunakan ..
Seperti yang dinyatakan dalam komen Abby Abadi ..



Bukan Abby Abadi saja..malah pemakai niqab sendiri merasakan perubahaan fesyen tersebut tidak sepatutnya berlaku kerana mencemarkan imej islam sendiri.




Mizz Nina sendiri bukan pemakai niqab jadi saya rasa mungkin dia tak paham niqab ni ada 
nilai2 islamik dan imej islam sendiri tidak boleh tabarruj.
Niqab ni adalah pakaian sunnah,bukan pakai untuk berfesyen dan bergaya nampak cantik..
kita nak tutup tiba2 kita bagi lagi nampak orang tertarik tengok kita..
macam tak kena pulak..kan??

sekian...


Comments

  1. lain maca betul fesyen mizz nina ni..memang tak sesuai.

    ReplyDelete
  2. bILA NIAT LEBIH NAK BERFESYEN BEGINILAH JADINYA..

    ReplyDelete
  3. berfesyen tp menutup aurat cantik dipandang oklah tu mula2 klhatn xsempurna semakin lama n fhm eloklh tu..

    ReplyDelete
  4. Apa nawaitunya berpakaian begitu? Jika nawaitunya untuk mendapat keredhaan Allah, ikut sajalah tanpa ubahsuai atas nama fesyen.. Takut pula nanti ada satu hari artis kita menukar pakain solat atas nama fesyen, jahanam kita...

    ReplyDelete
  5. Memang tak sesuai niqab diubah menjadi fesyen.

    ReplyDelete
  6. niqab bukan fesyen... Tapi sunnah... Dan budaya org Arab...

    ReplyDelete
  7. Pakaian sunah pun difesyenkan. Huhu

    ReplyDelete
  8. Saya bukan niqabis.. sebab saya lelaki.. hehe..

    Mungkin Miss Nina kurang faham mengenainya.. tapi wallahualam.. yang penting doa yang terbaik buatnya..

    My blog :

    http://segalaceritera.com/

    ReplyDelete
  9. Okje suka perubahan Mizz Nina ni....moga dia akan terus istiqomah.... Yelah...mungkin dia kurang faham kot, tak pe belajar dari kesilapan ye Mizz Nina.

    ReplyDelete
  10. sibuk nak mencari kelainan retis ni semua.
    tau ada nama and brg boleh jual.
    langsung lupa apa yg asal!

    ReplyDelete
  11. Saya takda apa nak komen pasal Mizz Nina memodenkan niqab ni. Saya sebenarnya sangat respek dengan penghijrahan diri Mizz Nina ni tapi itulah setiap dari kita ada pandangan masing-masing. Kali ni saya duduk atas pagar ajelah ya!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …