Skip to main content

DAH BUAT SALAH ,BISING PULAK..KENA TANGKAP TAU PULAK MALU.

Asalamualaikum...



Macam sedih pulak bila baca berita kat Mymetro pasal
anak2 muda yang ditahan polis sebab asyik berpesta
di Kuala Lumpur kelmarin
yang ditahan tu 30  orang..
tapi yang sedihnya paling tua yang ditahan tu umur 42..
paling muda umur 17..
Polis siap jumpa dadah lagi.

mymetro

Yang tua tu tak reti2 ke nak bertaubat..
umur dah 42..dah masuk kilauan emas dah tu.
patutnya dia yang tua ,suruh la bebudak tu balik..
Ni tidak..dia jadi kepala pulak..

kalau di tengok dari kepala lutut budak2 ni
nampak sangt melayu ..kan??
Yang perempuan pun nak menggedik jugak.

dari berita tu...
polis datang tangkap tu sebab bunyi bising
kat tempat diaorang berpesta tu..
nampak tak bongok nya diaorang..
Buat salah tapi tak reti la senyap2..
nak jugak buat bising nak bagi tau kat orang yang dia tengah buat salah.
cemana polis tak tangkap..

teruk bebudak sekarang ni..
kalau buat salah tak reti nak sorok2..
siap tayang dan bangga2 kan..
lepas tu masuk lokap baru nak tutup muka..
malu la konon..

kat tempat saya ni pun ada jugak jenis2 gini..
duduk tepi jalan..tempat gelap..
berkumpul 2-3 puluh orang..
pasang muzik kereta kuat2 sampai orang
telefon polis sebab mengganggu..
Polis datang tengok2 tengah hisap dadah..
Bodoh tak?buat salah tapi tak reti senyap..
kalau dia tak ganggu orang awam tak de nye
orang nak call polis dan depa pun boleh hisap dadah dengan senang hati..
eheheheheh


sekian..

Comments

  1. dia lupa nak slow kan sikit volume suara dia =)

    ReplyDelete
  2. Kalau dah melepasi umur 40 masih tak berubah perangai, memang takkan berubah sampai ke tua gamaknya.

    Scary tgk kelakuan bebudak skang.

    ReplyDelete
  3. Mudah2an anak2 kita jauhlah hendaknya dari kegiatan2 yang memudaratkan...

    ReplyDelete
  4. risau dengan keadaan anak muda sekarang ni..patut yang tua tu jadilah contoh teladan yang baik untuk yang muda...isk..

    ReplyDelete
  5. I'm still young kali dia bilang tu umur 40.. hehe..



    My blog :

    http://segalaceritera.com/

    ReplyDelete
  6. Ada baca juga kisah ni. Mesti semua tengah khayal agaknya. Itu yang dah tau buat salah tapi tetap buat bising sampai tertangkap. Yang paling tua dalam kumpulan tu, entahlah nak kata apa. Kalau muda lagi takpa, mungkinlah salah percaturan hidup, ikut kawan-kawan. Ini umur dah 40-an masih tak sedar diri lagi.

    ReplyDelete
  7. Risaunya tengok anak anak muda zaman sekarang ni, camnelah negara kita akan datang kalau cenggini akhlaknya...sedih...

    ReplyDelete
  8. btl tu kak..
    budak2 sekarang ni
    tgk kt laman sosial la
    buat salah semua nak tunjuk
    bile diviralkan tau malu

    ReplyDelete
  9. Takut juga bila keadaan macam ni di biarkan.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …