Skip to main content

CHOPSTICK TERTUSUK KE DALAM MULUT DAN MASUK KE OTAK KANAK-KANAK 18 BULAN

Assalamualaikum...

Ngeri giler bila dilihat gambar ni...
kanak-kanak ini tertusuk chopstick dimulutnya dan terus ke  otak nya..


kejadian berlaku di Yueyang ,China  ketika  anak kecil ini sedang makan sambil berjalan.
kemudian tiba2 dia tersadung dan jatuh lalu
chopstick tersebut terus menikam lelangit nya dan 
terus ke otak.


Li kaiyi 18 bulan dikejarkan ke hospital 
dan menjalanai pembedahan kecemasan 


Menurut Liu Jin Fang ,pakar yang membedah Li kaiyi
chopstick tersebut masuk 2 cm ke  dalam tisu otak Li.
pembedahan selamat dijalan kan dan chopstick tersebut berjaya dikeluarkan.
Li masih mendapat rawatan di hospital dan dalam keadaan stabil namun masih di dalam pamantauan..


Apa hal yang makan sambil berjalan tu??
budak2 ni nak di sebat kaki tu..
baru tau makan sambil duduk agak nya..
heheh

sekian...



Comments

  1. adoiii ngerinya . sebab tu orang tua ckap mkan duduk kan kak . huhuu

    ReplyDelete
  2. erkkk tibe2 rasa tercekik kt tekak tengok gambar tu..ngeriiii..

    ReplyDelete
  3. Kata orang tua2 malang tak berbau. Kalau berbau dia mesti makan sambil duduk...

    ReplyDelete
  4. Huhu.. Mmg bhya bgi bnda hlus cmtu...

    ReplyDelete
  5. Ngerinya ...huhu
    Jangan makan sambil berdiri berjalan...

    ReplyDelete
  6. Salam,aduiiii ini lah yg sy duk ngerikan masa duk niage kt pasar malam..sy mohon share ya berita ni di blog sy nanti..

    ReplyDelete
  7. Kenapa China? Kalau benda pelik je mesti kat China!

    Saya dah baca tajuk entri ni kat sidebar tapi kasi cooldown dulu tak nak jenguh. Ngerilah. Biar keluar tajuk lain pulak nanti boleh skip. Tetiba terbaca juga. Aduhai, ngilu rasa bila tengok gambar. Budak ni pun satu hal, kenapa makan sambil berdiri/berjalan. Kan dah naya jadinya!

    Kiranya saya ni takdalah superfreaking sangat ya. Saya kalau anak-anak pegang benda tajam ke atau macam ni punya bentuk, saya dah jerit siap-siap suruh letak cepat-cepat. Memang terkejut anak-anak bila Mommynya jerit tanpa sebab yang dapat dilihat tau!

    ReplyDelete
  8. eee...tapi kes ni dah banyak kali jadi kat china
    ada yang saya baca tu masuk dari hidung
    ngerilah

    ReplyDelete
  9. Alahai..seram sejuk..

    ReplyDelete
  10. Mmg menyeramkan tu. Maknya sure dah meraung tu....patutlah Islam sutuh makan duduk ek DR....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …